Ga naar inhoud

[Dm-7000] fout melding bij het formateren

Aanbevolen berichten

Gast Dream--R-7000s
Geplaatst:

Ben van Image verandert had eerst gemini4.40 nu de Pli Jade,

maar krijg steeds een fout melding met formateren van de Hdd.

(Het aanmaken van de schijf-indeling is mislukt (RC=-1)

Weet iemand wat dit kan zijn??

Geplaatst:

waarom eigenlijk formateren?

indien het 't standaard ext3 formaat was hoef je niet na hernieuwd flashen te formateren...

ofschoon je dan de flashwizard versie 6.3 zou kunnen gebruiken indien gewenst.

gemini schrijft enkele .dat bestanden naar hdd en ook enkel met het wissen van deze zou een ander image de hdd weer moeten kunnen lezen zonder formateren

of was de hdd oorspronkelijk reiserf geformateerd?

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Gast Dream--R-7000s
Geplaatst:

waarom ik hem wil formateren is dat de Hdd blijft lopen heb hem op 1 minuut gezet, of moet ik nu terug naar Gemini.

Geplaatst:

als je hdd blijft draaien, dan is er een process dat gebruik maakt van de hdd dat niet gestopt wil of kan worden.

heb je niets dat standaard naar hdd verwijst als opslagmedium dan zou de hdd uiteindelijk inderdaad moeten uitschakelen

bij de images op dm 7000 had ik bijvoorbeeld een epg cach op hdd

dus telkens als er epg data binnekwam draaide de hdd

swap

epg

teletext

en nog zo enkelen zullen hdd bewegingen met zich brengen indien niet specifiek uitgeschakeld of op andere media worden verwezen.

cheers

Walking The Dog

Carles Es Les Lulus, Arno

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

gemini schrijft enkele .dat bestanden naar hdd en ook enkel met het wissen van deze zou een ander image de hdd weer moeten kunnen lezen zonder formateren

Ik heb Gemini in de flash, en geen enkel image in multiboot heeft tot nu toe problemen gehad met het vinden van de HD.
Wel is deze bij mij slave ivm de CF die master is, maar dat maakt volgens mij verder niet uit.
Gelukkig maar, want als slave is de disk niet meer te formatteren, of is deze bug al opgelost?

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen