Ga naar inhoud


[All] Wat is het nut van permanent timeshift??


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb zojuist Pli Jade geinstalleerd op mn DB7000.

Nu heeft deze image de optie Permanent Timeshift.

Het is me niet helemaal duidelijk wat het nut hiervan is.

Kan iemand mij het voordeel uitleggen van permanent timeshift en wat de instellingen hiervan bepalen?

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Stel je kijkt een spannende film, bijv. Basic Instinct, je krijgt een gigantische niesbui en mist net die ene belangrijke scene waarvoor je nu net naar die film keek, kun je even terugspoelen en het opnieuw bekijken en de film gewoon verder vervolgen.

Of bij een voetbalwedstrijd, even zelf die buitenspel stilzetten en daarna verder kijken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, waarom schrijven ze eigenlijk:

See our brandnew PLi® Jade Wiki...

Alle antwoorden zijn toch hier op het forum te vinden, en dat zonder zoeken. crazy

 

 

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Eh, waarom schrijven ze eigenlijk:
See our brandnew PLi® Jade Wiki...
Alle antwoorden zijn toch hier op het forum te vinden, en dat zonder zoeken. crazy



Wat heeft dit antwoord nu met dit topic te maken ?

Het kan zijn dat er bepaalde dingen nog niet in de pli wiki staan, Maar met de tijd zal het er wel komen, en de pli wiki gaat alleen over pli images, daarom denk ik dat het zo staat beschreven, in de aankondiging.

Maar no mercy :-), it's hollyday


RGG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het met het topic te maken heeft? Ik dacht dat ik een beschrijving van timeshift met alle opties gezien in de Pli Wiki. In dat geval alles. Helaas was het elders, weet alleen niet meer waar. Zal wel een sat fun board geweest zijn.

 

Maar kort gezegd, de belangrijkste optie bepaald hoeveel tijd van voor tijdstip -nu- wordt opgeslagen, dus hoever kun je terugspoelen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

is deze permanente timeshift dus zoiets als de timeshift bij Topfield, waar AUTOMATISCH de timeschift begint te lopen van zodra je op een zender komt en als je naar een andere zender zapt dit geheugen wordt leeggemaakt en weer wordt getimeshift met deze nieuwe zender?

 

Als dit écht zo werkt en zo soepel, dan is voor de dreambox een superaanwinst.

 

Ik zit nu bij het LT-image, maar als dit goed werkt bij Pli, ga ik zeker van enigma wisselen!!

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
is deze permanente timeshift dus zoiets als de timeshift bij Topfield, waar AUTOMATISCH de timeschift begint te lopen van zodra je op een zender komt en als je naar een andere zender zapt dit geheugen wordt leeggemaakt en weer wordt getimeshift met deze nieuwe zender?

Yup werkt precies zo (tenminste in gemini). Er is maar 2 kleine nadeeltjes in gemini versie hiervan:
- het neemt maar een bepaalde tijd op (instelbaar en de tijd is gelijk aan de tijd die je kan terugspoelen dus 24 uur zou dus een gigantische hoeveelheid plaats innemen op de hd). Als je dus thuiskomt en er is een programma bezig op de zender waar je gisterenavond bent gestopt dan kan je niet terugspoelen.
- beeld gaat enkele seconden na het zappen altijd een halve seconde ofzo op zwart (als de db met de opname begint). Ik vindt dit storend maar anderen misschien niet.

Ik weet niet of andere images dezelfde gebreken vertonen.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Permanent timeshift ziet er dus veelbelovend uit maar hoe kan ik dit gebruiken??

Als ik naar een zender kijken en PT geactiveerd heb, dan zie ik geen tijdelijke opname in de opnamelijst. Waar wordt deze opname opgeslagen en hoe kan ik die terugkijken?

 

Citaat:
Is dit overigens niet een zware aanslag op je HD? Lijkt me dat ie veel eerder slijt als ie constant staat te draaien (is natuurlijk wel weer te vervangen, maar toch).

 

Wat betreft de continu belasting van de HDD. Is het niet mogelijk om de tijdelijke opname op USB stick op te slaan. Opnames tot 60 minuten moeten dan mogelijk zijn met een 2 GB stick. Scheelt een hoop in de HDD belasting lijkt mij...

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
Yup werkt precies zo (tenminste in gemini). Er is maar 2 kleine nadeeltjes in gemini versie hiervan:

- beeld gaat enkele seconden na het zappen altijd een halve seconde ofzo op zwart (als de db met de opname begint). Ik vindt dit storend maar anderen misschien niet.

Ik weet niet of andere images dezelfde gebreken vertonen.


dan heb je een box welke maar 1 demuxer heeft (een 600?)
boxen met meerdere demuxers onboard hebben hier geen last van!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hemertje
Origineel bericht van: Davev
Yup werkt precies zo (tenminste in gemini). Er is maar 2 kleine nadeeltjes in gemini versie hiervan:

- beeld gaat enkele seconden na het zappen altijd een halve seconde ofzo op zwart (als de db met de opname begint). Ik vindt dit storend maar anderen misschien niet.

Ik weet niet of andere images dezelfde gebreken vertonen.


dan heb je een box welke maar 1 demuxer heeft (een 600?)
boxen met meerdere demuxers onboard hebben hier geen last van!


ah voila, dat is het dus.

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Permanent timeshift ziet er dus veelbelovend uit maar hoe kan ik dit gebruiken??
Als ik naar een zender kijken en PT geactiveerd heb, dan zie ik geen tijdelijke opname in de opnamelijst. Waar wordt deze opname opgeslagen en hoe kan ik die terugkijken?


video knop drukken en de kleurtoetsen gebruiken om terug/vooruit te spelen, pauzeren, etc

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren een topfield 4000 gehad waar de timeshift perfect op werkte. De harddisk lijdt daar nagenoeg niets van, die is gebouwd om jarenlang beschreven en gelezen te worden. Mensen die er een swapfile op hebben staan kunnen dat voor de dreamboxen wel bevestigen.

 

Een USB stick daarentegen zal na een jaartje ofzo komen te overlijden, die kunnen niet zo goed tegen continue schrijven. Gezien de prijs van sticks kan dat toch best te overwegen zijn natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...