Ga naar inhoud


[All] Wat is het nut van permanent timeshift??


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Neptunus
Ik zie nog steeds het echte nut er niet van in, hoe vaak gebruiken jullie deze funktie en weegt dat op tegen het feit dat je harddisk permanent draait? confused


daarom is hij ook uitschakelbaar...
ik vind het wel fijn...zou nog mooier zijn als hij hele transponder opnam..

zappen...hee leuk ff terugspoelen :-)

energieverbuik zou een reden kunnen zijn, maar hdd slijtage..ach hoe vaak heb jij de laatste jaren een hd vervangen omdat deze versleten was.

of hij wordt te klein...of crashed door een of andere fabrikage fout..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het ook mogelijk om de permanente timeshift alleen te laten werken binnen een bepaald tijdsbestek, bijvoorbeeld van 18:00 tot 0:00 uur. Overdag en 's nachts wordt er toch geen TV gekeken, dus dan hoeft die HDD ook niet te rammelen...

Het zou dan dus een tijdsafhankelijke permanent timeshift worden wink

Het HDD gebruik is dan in ieder geval al met 75% verminderd.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het bedienen van de timeshift ook een beetje verwarrend. Misschien doe ik iets verkeerd, maar het is niet altijd meteen duidelijk of ik naar live beeld kijk of naar een timeshift omdat er niet overgeschakeld hoeft te worden naar bestandsmodus. Ik had liever gehad dat er standaard een opname met als titel 'timeshift' onderaan de opnamelijst staat met max 30 minuten opname van de huidige zender.

 

En als ik het goed begrepen heb wordt de timeshift opname gewist als ik naar een andere zender zap. Dan wordt er weer een nieuwe opname gestart. Als ik na het zappen mbv ftp in de movies directory kijk, dan blijf er 30 x 1 minuut timeshift als opname staan, maw. er wordt geen opname gewist. Is het zo dat inhoud van deze timeshift bestanden gewoon wordt leeggemaakt, en dat er dus altijd 30 minuten schijfruimte voor timeshift gereserveerd blijft??

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rai
In mijn geval staan de DM's altijd gewoon aan. Maar ook ik zie het nut van een permanente timeshift niet. Hoevaak komt het voor dat je nog even snel iets terug wil zien?


Als je dan toch over nut spreekt, welk nut heeft permanent aan?
Ook in standby is de HD van de box te benaderen, mocht je de box als NAS misbruiken, en ook de webserver werkt mocht je een site hosten op je box(?), evenals alle andere functies die je via IP benadert en als je wilt streamen kun je de box wakker maken over het netwerk.
Pure energieverspilling lijkt mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Origineel bericht van: rai
In mijn geval staan de DM's altijd gewoon aan. Maar ook ik zie het nut van een permanente timeshift niet. Hoevaak komt het voor dat je nog even snel iets terug wil zien?


Als je dan toch over nut spreekt, welk nut heeft permanent aan?
Ook in standby is de HD van de box te benaderen, mocht je de box als NAS misbruiken, en ook de webserver werkt mocht je een site hosten op je box(?), evenals alle andere functies die je via IP benadert en als je wilt streamen kun je de box wakker maken over het netwerk.


Pure energieverspilling lijkt mij.


Ik denk dat het RAI bedoeld dat hij de box niet helemaal uitzet maar met één druk op de power knop in de stand-by mode. De box verbruikt dan iets minder. Ik doe dat ook omdat de TV redelijk vaak aan en uit wordt gezet en ik heb echt geen zin dan steeds een paar minuten te moeten wachten. 's-nachts gaat de 7025 overigens wel helemaal uit.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Origineel bericht van: sjama
Heeft iemand nog een antwoord op de vraag of PT ook op Enigma 2 (DM800) draait ? En zo ja, waar vinden we dan de nodige configuratie en activatie schermen ? Is mij allemaal niet zo duidelijk.


PT ?

Grts.


Permanent timeshift denk ik!

Daskie

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...