Ga naar inhoud


[7025] Meer tuners, dan ook meer kabels?


BCP88

Aanbevolen berichten


Wil je optimaal profiteren van de tweede tuner 7025, dan heb je een twin LNB nodig met inderdaad een tweede coax kabel. Doorlussen is een optie, maar dan ben qua gebruik tweede tuner beperkter.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

De doorlusbeperking valt overigens reuze mee. Alle NL zenders zitten in dezelfde band/polarisatie en dus is dan gelijktijdig opnemen en kijken op deze zenders al prima geregeld. Dus ook als een tweede kabel geen optie is, dan nog is de twin tuner een nuttige aankoop.

 

Op de 8000 kun je straks, zo suggereert de software, de tuners twee aan twee doorlussen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat dat doorlussen precies in zijn werk?

Heb hier de 7025 toch al dik 2 jaar staan schat ik,maar van een extra kabel trekken is er nog altijd niks gekomen.

 

Wat moet er precies doorgelust worden en ingesteld in de 7025?

Draai onder de laatste gemini.

LNB is aangesloten op Tuner 1 IN.

 

Heb ik het goed dat de uitgang van Tuner 1 naar de ingang van Tuner 2 moet worden doorverbonden?

 

Gr Roger

Dreambox 8000 HD PVR / Dreambox 7025 / Humax IRCI-5400 Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je goed, de uitgang van tuner 1 doorlussen naar de ingang van tuner 2.

 

Ik had zelf een speciaal klein zwart kabeltje bij mijn DM7025 + zitten die je ervoor kan gebruiken.

 

Wat je ook kan doen is een kabeltuner plaatsen , maar dan moet je een extra kabel trekken van de plaats waar je kabel je huiskamer binnen komt.

Vaak ligt die er al , vroeger keek bijna iedereen via de kabel.

 

Succes

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben dan wel benieuwd hoe dat gaat werken bij die 8000. Want als je de tuners 2 aan 2 doorlost, dan mis je volgens mij nog steeds 2 delen van wat er wordt uitgezonden. De ene dan verikaal de andere horizontaal, maar je hebt ook nog hoge en lage band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het technisch mogelijk signalen te dubbelen over één (duurdere) kabel, maar als tweede kabel een probleem is, kan dit een oplossing zijn, kabel vervangen is meestal minder een probleem dan verdubbelen.

Is volgens mij ook hier wel eens besproken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rogersittard
Hoe gaat dat doorlussen precies in zijn werk?
Heb hier de 7025 toch al dik 2 jaar staan schat ik,maar van een extra kabel trekken is er nog altijd niks gekomen.

Wat moet er precies doorgelust worden en ingesteld in de 7025?
Draai onder de laatste gemini.
LNB is aangesloten op Tuner 1 IN.

Heb ik het goed dat de uitgang van Tuner 1 naar de ingang van Tuner 2 moet worden doorverbonden?

Gr Roger


Heb je al twee jaar een prachtige twintuner in huis en maar één tuner aangesloten? En kabeltje van 10 centimer was al voldoende geweest!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de doorlus met een paperclip gedaan, werkt prima. De massa is toch al intern doorverbonden. Elk stukje ijzerdraad is goed, die paar centimeter ga je niks van merken in kwaliteit.

 

Wat betreft doorlussen op de 8000,

Momenteel kun je met de 7025 doorgelust gelijktijdig NL1 en RTL4 opnemen, maar niet NL1 + RTL4 + Veronica, omdat die in verschillende transponders zitten. Een derde tuner zorgt ervoor dat dat wel kan, zelfs als je ze alledrie doorlust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Ik heb de doorlus met een paperclip gedaan, werkt prima. De massa is toch al intern doorverbonden. Elk stukje ijzerdraad is goed, die paar centimeter ga je niks van merken in kwaliteit.

Wat betreft doorlussen op de 8000,
Momenteel kun je met de 7025 doorgelust gelijktijdig NL1 en RTL4 opnemen, maar niet NL1 + RTL4 + Veronica, omdat die in verschillende transponders zitten. Een derde tuner zorgt ervoor dat dat wel kan, zelfs als je ze alledrie doorlust.


Met een paperclip???

Maar wat is er nu zo moeilijk een doorluskabeltje, óf standaard óf even zelf gemaakt?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Met een paperclip???
Maar wat is er nu zo moeilijk een doorluskabeltje, óf standaard óf even zelf gemaakt?


Nou ja, de F connectors waren op en het was zondag en ik had al een hele tijd zitten kl*ten met de tweede LNB, en toen dacht ik ach, een draadbrugje werkt ook. Vandaar dus een paperclip. Niet dat ik wil prediken dat iedereen maar een paperclip moet gebruiken voor het doorlussen, maar als je ff niks anders bij de hand hebt is dat prima te doen. Net zoals oude antennekabel best tijdelijk even dienst kan doen als sat kabel. Een jaar of tien ofzo. Echt tijdelijk dus :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...