Ga naar inhoud


Elk nieuw huis een groen dak, liefst zonder schotelantennes in Antwerpen


satsurfer

Aanbevolen berichten

Mag ik zelf bepalen hoe mijn eigen huis eruit ziet? Wat voor betuttelend idee is het om te zeggen dat meerdere schotelantennes lelijk zijn en niemand ze dus op hun dak mag zetten.

De eerste mensen die tevreden moeten zijn van de woning, zijn de bewoners. Als die naar zenders willen kijken die niet op de kabel zitten (of ze willen gewoon schotel kijken, de reden is niet eens interessant), dan is dat hun keuze.

De meeste mensen zullen (als ze kunnen) de schotel zo veel mogelijk uit het zicht zetten, want iedereen woont graag in een mooi huis.

 

Waarom maakt de schepen niet gelijk een verordening zodat het stadsbestuur per huis kan bepalen in welke kleur de voorgevel geverfd moet worden. Dan kan ie pas echt de stad kleuren.

 

Het idee dat een lelijke wijk door toeristen bezocht gaat worden als je de schotelantennes weghaald, is een onzin idee dat is komen overwaaien uit Nederland.

Deze maatregel mag hij van mij prima uitwerken voor de markt, of de groenplaats, of voor mijn part de meir. Maar de rest van Antwerpen heeft daar geen boodschap aan. Als hij zegt geen schotel op de olv-kathedraal of stadhuis, heeft ie mijn steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik weet wel, een GSO is goed voor de meeste mensen, maar een GSO opleggen mag niet. En daar gaat het om.
Zeggen: "één schotel per huis/gebouw" is een basisvrijheid beperken en daarom mag het gewoonweg niet.
Als iedereen akkoord is met een GSO, dan doen ze dat uit eigen initiatief. Het stadsbestuur kan dit niet beslissen, in geen enkel geval.


De meeste zaken die gewonnen zijn op basis van 10 EVR zijn gewonnen omdat er geen andere alternative mogenlijk zijn.
Als een gebouw eigenaar jou GSO aanbied die het mogenlijk maakt dat te ontvangen wat je ook met je iegen schotel kan ontvangen dan ben ik bang dat je je rechtszaak verliest, er is immers een alternatief
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer de zender(s) die jij wil zien FTA worden uitgezonden ,

en ze gaan je dan dwingen via GSO-systeem te kijken ,

en je moet gedwongen distributie betalen zoals kabel TV ,

terwijl je met een eigen schotel die zender gratis kunt kijken ....

 

Ja , je kan dus weigeren je aan te laten sluiten op dat dat GSO-systeem ....

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satsurfer
gazet van antwerpen (belgië)

knip

Mes in schotelantennes

Elk nieuw huis of appartement mag nog maar één schotelantenne tellen die op het plat dak of aan de achterkant wordt gemonteerd. Antennes aan de straatkant worden verboden. Bij een gebouw dat meer dan drie verdiepingen heeft, is alleen nog één gemeenschappelijke antenne op het dak toegestaan.

Als deze wet dusdanig is dat men een schotelantenne moet toestaan op het dak van een appartement,zijn ze verder als in nederland.
1 schotel lijkt me voldoende toch,je kunt gemeenschappelijk met een schotel alles ontvangen.
Als in nederland de woning eigenaar of vereniging van eigenaren een schotel verbiedt is de kous af.
Dit heeft niets te maken met alle vrijheden zoals ik hier in sommige antwoorden lees.
De eigenaar of vereniging blijft immers de baas van een pand,en is verantwoordelijk voor wat bewoners aan een dergelijk pand monteren,maar ook kan het zonder reden verbieden.
Zelf vind ik dat de mogelijkheid er wel moet zijn maar inderdaad een gso systeem in geval van een appartementsrecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

je kunt natuurlijk meerdere combinaties bedenken die OP 1 doorsnee schotel ABSOLUUT niet haalbaar zijn.

 

MAAR... beste allemaal, de definitie van GSO/ (en of antenne) is niet gelimiteerd door één reflecterend schoteloppervlak

 

En... daar ligt juist het gelijkwaardigheidsprincipe >>

 

Namelijk veel professionele providers hebben een antenne en meerdere reflectoren aan die antenne.

Ook toen ik nog jong, onnozel en klein was, hingen er meerdere harkjes aan een antenne.

 

Specifieker nog; je kunt een combinatie van reflectoren en meerdere LNB's één en dezelfde antenne noemen omdat je mag spreken van een multifeed-antenne.

 

Ik daag elke advocaad / techneut en mobieltelefonie provider om te weerleggen dat hun antenne niet uit meerdere reflectoren en ontvangsteenheden bestaat.

 

cheers

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geld dit verbod ook voor Mechelen, ligt ook in de provincie A'pen. Dan kan Telenet zijn schotel park ook afbreken. Ook aan al zijn Hubs die verdeeld liggen in Antwerpen bv Beerse, Schoten, ....

 

Ze hebben geen verstand van zaken en denken dat één schotel alles kan ontvangen.

 

Laat ze maar proberen de Europeese wet staat nog altijd boven de provicie of gemeente wet. God zij dank (als die bestaat tenminsten)

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exact. Een rechtbank zal altijd kijken of de regeling rechtvaardig is, een gerechtvaardigd doel nastreeft en evenredig is.

 

Er is een gerechtvaardigd doel, en als er alternatieven voor handen zijn, is de maatregel ook evenredig.

 

Dus stel dat een GSO je de gewenste zenders net zo goed kan bieden, zal geen enkele rechtbank zich uitspreken tegen dit reglement.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Daken zonder schotels" is een gerechtvaardigd doel?? Het ontnemen van rechten van een huurder of huiseigenaar is een rechtvaardige regeling?

 

Volgens mij is nog steeds een basisrecht dat zolang je alle wetten naleeft, je zelf bepaalt hoe je huis eruit ziet. Dat anderen het niet mooi vind, of zelfs of het past in de omgeving, doet niet ter zake.

 

Als we het hebben over een GSO-systeem hebben we het dus over huurders. Daarbij bepaald de eigenaar naar welke zenders de huurders mogen kijken.

 

Ik vind het aan de huurders zelf om te bepalen en waarnaar ze kijken. Willen ze naar een sateliet kijken die niet op het GSO systeem zit, moeten ze zelf maar een schoteltje ophangen (op een correcte manier uiteraard).

Ik snap ook niet dat mensen het normaal vinden dat er gesneden wordt in de rechten van een huurder, omdat het "er netter uitziet". Het is nogal een flauwe reden.

 

Ik heb zowel in Nederland als Belgie gewoont, en ik heb zelf een hevig afkeer aan het Nederlandse "uniformisme". Alle huisjes hetzelfde, een bepaald gedrag eisen, geen schoteltje op het dak, en in iedere wijk mag men in bepaalde types wagens rijden.

Doe mij maar de Belgische "kotcultuur", waarbij iedereen z'n eigen huis neerzet in een stijl die de zijne is, ongeacht of het mooi is of niet.

Ik vind dus ook niet dat het beleid hierin moet worden aangepast, het is zoals wij willen leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...