Ga naar inhoud


Elk nieuw huis een groen dak, liefst zonder schotelantennes in Antwerpen


satsurfer

Aanbevolen berichten

gazet van antwerpen (belgië)

 

knip

 

Mes in schotelantennes

 

Elk nieuw huis of appartement mag nog maar één schotelantenne tellen die op het plat dak of aan de achterkant wordt gemonteerd. Antennes aan de straatkant worden verboden. Bij een gebouw dat meer dan drie verdiepingen heeft, is alleen nog één gemeenschappelijke antenne op het dak toegestaan.

 

VU+ Duo 4K DVB-S2x FBC DUAL +  1 X DVB-C FBC V 1.0 (Enigma2); Visiosat BIG Bisat (13,2° 19,2°, 23,5°, 28,2°O), 4 Alps BSTE9-101B, smart MS 17/4 ES multiswitch, Samsung UE50JU6800W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet je bedenker "Ludo van Campenhout" eens in Google aanbieden...

Een van de eerste resultaten was een inmiddels verwijderd erotisch filmpje. Man, man. Ik ga ook niet verder zoeken als ik dit al weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik ....

 

enne dit staat op de site van Astra

 

[citaat]

 

Last van schotelverboden?

 

België is, net als alle andere landen van de Europese Unie, gebonden aan het "recht op een antenne", overeenkomstig de regels van de Eengemaakte Markt en in de geest van de Universele verklaring van de rechten van de mens. Deze universele verklaring stelt dat ieder mens vrij is om de informatie te ontvangen die hij wenst. In België staan de regionale besluiten de installatie van een voor ASTRA-ontvangst benodigde schotel (60cm) zonder voorafgaande vergunning toe.

 

[/citaat]

 

 

Blijft ze eindelijk slapen, slaapt ze…

 

VU+Duo PoWErEd bY BLaCKhoLE

Multytenne TWIN > Astra 19.2 - Hotbird 13.0 - Astra 23.5 - Astra 28.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel eigenlijk heeft de schepen, wel een punt...

maar of het een en ander zo milieuvriendelijk is en of er twee graden temperatuur mee wordt behaald is maar de vraag.

 

a1) maar een schotel per adres / als GSO is absoluut zinvol maar wel vaak duurder, duurder, dus meer geld is dus als geld een bron (resource) is in ons milieu niet gelijk aan milieuvriendelijk.

a2} laat staan hoe men dat denkt te organiseren, organiseren en handhaven kost ook nog eens extra geld

 

b1) een groen dak buffert water (dus rioolstelsel wordt deels ontlast >> dus rioolstelsel kan op minder grote piekbelastingen worden gedimensioneerd) maar een groen dak absorbeerd niet meer fijnstof dan andere daken.

b2) een groen dak (welke specifieke vorm staat er niet) kan binnen 6 a 10 dagen compleet uitdrogen / verdrogen dus dan is de evaporatiekoeling gelijk aan 0, bovendien is de simpelste vorm (een sedum-dak) door onkundig sedumsoorten aanplanten evenwel brandgevaarlijk

 

het laatste (brandgevaar) was historisch gezien eigenlijk de primaire reden dat er bouwverordeningen werden opgesteld, immers anders fikte de hele stad af.

toen werden er dus schepenen aangesteld die zich met dat gevaar uiteen zetten en de bouwverordeningen slim en adequaat opstelden alsook ervoor zorgden dat die nageleefd werden.

 

als de schepen heel consequent is vordert hij ook dat regenwater in één (m3/dagx100m2-dakoppervlak) systerne opgevangen wordt, dat pompsystemen, gevoed met wind of zonneenergie, het opgevangen regenwater op het dak voeren EN dat het stedenbouwkundig bebouwingsplan voorziet in micro generatoren.

 

{een micro generator is een lokaal geplaatste duurzame energiebron, zoals een windturbine, HAHA ter grote van een satelietschotel zie afbeelding}

 

cheers

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het is en blijft illegaal om schotels te verbieden, EU-regulering staat boven gelijk welk andere wet.

GSO's allemaal goed en wel, maar als er maar één schotel toegestaan is per adres hoe los je dan een appartement op waar een Vlaamse, een Turkse een een Spaanse familie in wonen, dan zit je al met minstens 4 verschillende satellieten die niet op dezelfde schotel kunnen.

 

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Matthew_be_wvl,

 

het is voor nieuwbouw

dus vooraf leg je op een correcte manier de GSO vast in het huurkontrakt en dekt middels de servicekosten het onderhoud af.

ennuh hoezo "4 satposities" niet op een schotel passen?

 

al eens een multifeed gezien?

cheers

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het doet er niet toe voor welk gebouw het ook is. Een verbod/beperking mag gewoonweg niet, en als je dit voor de rechtbank brengt, win je zowiezo.

 

Ik weet wel dat er schotels bestaan waar er heel wat satellieten tegelijk mee kunnen ontvangen worden, maar met een GSO is het niet mogelijk om iedereen te bedienen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe je het ook beziet het beperken van de vrije nieuwsgaring op welke (verkapte) wijze dan ook is en blijft strijdig met het europesche recht. Ook de hier gepresenteerde regel gaat daar tegen in. Dit geldt ook voor een GSO. Want immers daarmee is het individu niet meer vrij in zijn/haar nieuwsgaring maar overgeleverd aan een "collectief" die bepaald wat er wel en niet wordt ontvangen. Een GSO is vergelijkbaar met een kabelsysteem en daar zijn alle meningen duidelijk over dat die niet gezien kan worden als een bron voor vrije nieuwsgaring.

 

Groeten Joop

Link naar reactie
Delen op andere sites

een verbod streeft ook niemand na / zelfs de schepen niet

overigens een GSO (a la t90) kan zelfs 16 satellietposities behelsen.

 

en een GSO kan echt wel iedereen bedienen op die lokatie.

 

op een lokatie kun je natuurlijk enkel die op de clark-belt vangen die de GSO dish ook ziet.

 

chiao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan wil iemand satelliet 17 ontvangen en diens rechten worden geschaad.

 

Edit: ik heb het net even opgezocht: het gaat om een regel van de Raad van Europa, niet de EU. Het betreft hier artikel 10 van het Europees Verdrag tot Bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden.

 

Vrijheid van meningsuiting Art. 10

 

- 1. Een ieder heeft recht op vrijheid van meningsuiting. Dit recht omvat de vrijheid een mening te koesteren en de vrijheid om inlichtingen of denkbeelden te ontvangen of te verstrekken, zonder inmenging van enig openbaar gezag en ongeacht grenzen. Dit artikel belet Staten niet radio-omroep-, bioscoop- of televisieondernemingen te onderwerpen aan een systeem van vergunningen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

pfffffff

 

ja dat weet ik en de meerderheid van alle sat4all leden

dat staat hoog in ons vaandel geschreven.

 

daar ging het alleszins niet over.

 

een GSO is een prima oplossing om meer dan de doorsnee te ontvangen

OOst

WEst

dat is altijd de beperking die zelfs de grootste/meest gekromde wok kan ontvangen gerelateerd aan opstel-hoogte en vrij zicht op de horizon. (clark-belt)

 

cheers

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet wel, een GSO is goed voor de meeste mensen, maar een GSO opleggen mag niet. En daar gaat het om.

Zeggen: "één schotel per huis/gebouw" is een basisvrijheid beperken en daarom mag het gewoonweg niet.

Als iedereen akkoord is met een GSO, dan doen ze dat uit eigen initiatief. Het stadsbestuur kan dit niet beslissen, in geen enkel geval.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
En dan wil iemand satelliet 17 ontvangen en diens rechten worden geschaad.
Inderdaad , en dan dit bv , stel voor:
28,2°O (KU band) 26°O C-band Of 28,2°O (KU band) 30,5°O C-band ,
of ook 75°oost & 58°W op 1 vaste schotel , da's al onmogelijk !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...