Ga naar inhoud


edit cq. conversie van HD TS files.


marcel9

Aanbevolen berichten

Ik heb zowel hier als ook op diverse andere boards naar mijn idee goed gezocht maar weinig concrete info nog gevonden dus toch maar even een draadje aan gewaagd....

 

Voor het converteren of editen van TS files zijn diverse tools beschikbaar, als ProjectX, PVAStrumento, Mpeg StreamClip en diverse anderen...

Voor normale TS files (non HD) werkt dit prima, maar voor zover ik kan overzien ondersteunen de meeste van deze pakketjes geen HD content (ik vermoed vanwege de h.264 in deze files). Met veel pijn en moeite heb ik hier en daar een TS om kunnen zetten naar AVI of MPG maar dan had ik snel problemen met audio die out of sync loopt.

 

Mijn vraag is, hoe jullie ervaringen zijn en wat de beste tool is om HD TS files om te zetten of te editen ?

 

Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: marcel9

Mijn vraag is, hoe jullie ervaringen zijn en wat de beste tool is om HD TS files om te zetten of te editen ?


Ik heb al 101 dingen geprobeerd maar maar 1 tool gevonden dat echt goed werkt. (audio/video in sync)

Nero Vision Express van Nero 8: wat ik meestal doe is de file omzetten naar HD2 1080i aan een hoge bitrate (mpeg2).
Met die mpeg kan je dan doen wat je wilt. Ik begin dan bijvoorbeeld met Videoredo reclame te knippen. Meestal zet ik die mpeg later weer om naar een mp4 met Nero Recode

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan de opvolger van VideoRedo alles zelf, maar ik kan me vergissen.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: boaz
Volgens mij kan de opvolger van VideoRedo alles zelf, maar ik kan me vergissen.


Die versie is nog steeds in de maak, het enige wat men tot nu toe gedaan heeft is een waarschuwing toevoegen "H.264 streams not supported yet"

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu even achter m'n laptop zonder VideoRedo, maar die opvolger is er al volgens mij, heet nu VideoRedo TV suite.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps, even over het woordje "Tivo" heen gelezen bij Now supports Tivo HD. Is een andere codec.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf nog geen HD ontvanger maar na wat googlen ben ik uitgekomen op het programma HDTV2DVD . Het is een freeware programma dus de link zal hier wel mogen gepost worden wink

 

http://www.videohelp.com/tools/HDTV2DVD

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...