Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Arrogant bedrijf, weken geleden opgegeven en geen reaktie terug

• Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

@alle negatieve berichten:

de dreambox, welke type ook, is de hardware niet helemaal best vergeleken bij andere ontvangers, maar je kunt er zoveel meer mee.

dus als je een dreambox niks vindt, prima, maar koop dan een gewone ontvanger.

ik blijf er bij, een dreambox is een hobbybox, en dat betekent niks meer als het verbeteren, kijken of je hardwarematig en/of softwarematig de boel kan "pimpen"

als je zonder zorgen wil kijken koop je toch lekker een goedgekeurde canaldigitaal ontvanger waar je alleen mee kan kijken.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tritium
@alle negatieve berichten:

de dreambox, welke type ook, is de hardware niet helemaal best vergeleken bij andere ontvangers, maar je kunt er zoveel meer mee.

dus als je een dreambox niks vindt, prima, maar koop dan een gewone ontvanger.

ik blijf er bij, een dreambox is een hobbybox, en dat betekent niks meer als het verbeteren, kijken of je hardwarematig en/of softwarematig de boel kan "pimpen"

als je zonder zorgen wil kijken koop je toch lekker een goedgekeurde canaldigitaal ontvanger waar je alleen mee kan kijken.

Hardwarematig hoort het gewoon in orde te zijn ook al is het een hobbybox met de soft kun je knooien maar niet met de hardware.

Geplaatst:

ja, klopt, maar er worden toch niet voor niks beta boxen uitgebracht, en dat dream wat te verbeteren heeft, dat geef ik je groot gelijk.

kwa voeding is het erg slecht gesteld met de firma.

Geplaatst:
Origineel bericht van: tritium
ja, klopt, maar er worden toch niet voor niks beta boxen uitgebracht, en dat dream wat te verbeteren heeft, dat geef ik je groot gelijk.

kwa voeding is het erg slecht gesteld met de firma.

My ass beta boxen!! is gewoon de eerste uitleverings serie waarmee ze de 2de serie kunnen financieren.

Er zal aan de hand van deze boxen echt nix meer aangepast worden qua ontwerp cq hardware ( anders duurd het weer 2 jaar )

Als ze de box echt als beta hadden willen laten testen dan hadden ze daar hun adresjes wel voor gehad en niet zoals nu jan en alleman in laten schrijven.

Op deze manier hebben helemaal geen controle over de test omgegeving cq kennis van de tester.

p.s Ja ik ben wel geselecteerd als "beta"tester en heb ook zo'n belachelijk contract in huis liggen

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Is het mogelijk om de selectie door DMM van iemand die zich opgegeven heeft voor de beta test, maar er geen gebruik van gaat maken, door te geven aan een ander ?

Ik lees van diverse mensen hier dat ze geselecteerd zijn maar geen gebruik gaan maken van het aanbod van DMM; kunnen ze dat 'doorgeven' aan een ander die wel wil (zoals ik .. :-)

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Geplaatst:

Bespaar je de moeite, ik verwacht dat de gewone verkoop gelijktijdig of korte tijd later ook begint.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Misschien hebben ze wel geen 1000 boxen kunnen verkopen via de (beta) verkoop en is daar het wachten op voordat ze, ze kunnen laten maken hi.

Ik wou zelf eerst ook 1 nemen (heb het contract) maar zie er toch eerst maar van af, wil eerst zien hoe de box draait en wat hij allemaal kan want 899,- vindt ik toch wel een hoop geld voor die paar hd zenders, dus blijf ik eerst maar bij mijn zeer goed werkende 7025.

Trouwens iemand op de IFA geweest, wat een teleurstelling was die dream stand zeg, er stond één dreambox 8000 die nog niet eens was aangesloten, dus even testen was er ook niet bij.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver
week 33-34 nope niemand iets gezien, bericht; werd week 35-36 en...............

Inderdaad alweer nix, pfff lijkt onderhand meer op een never ending story.

Ik snap niet dat een fabrikant zo associaal met zijn klanten om kan gaan zonder openlijk zich te verontschuldigen dat (door welke reden dan ook) het toch iets later wordt.

Bovendien snap ik de consument ook niet meer die nog steeds volledig vertrouwen in dit soort fabrikanten heeft.

DB 500(+) - voedings problemen
DB56xx - laten we maar ophouden over dit model
DB7000 - weten we allemaal
DB7020 - Netwerk
DB7025 - Voeding
DB800 - Is nog niet eens boven water wat er allemaal mis mee is een feit is dat vele gebruikers hun box al vele weken missen zonder iets te horen.

DB8000 - al 2 jaar aangekondigd en vooralsnog een phantom box

Ik moet zeggen dat ik niks te klagen heb over mijn 7020 en 7025, of het moet zijn dat ik van mening ben dat er eigenlijk een coolfan in hoort maar dat geldt voor meer satelliet ontvangers.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Dat jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat ze er niet zijn, zie ook de lijst van T in dit topic.

Maar ff on topic:

Wie heeft nu aanvullend bericht gehad van DMM wanneer ie nu wel komt???

Ik nog niet

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver
Dat jij geen problemen hebt wil niet zeggen dat ze er niet zijn, zie ook de lijst van T in dit topic.

Maar ff on topic:

Wie heeft nu aanvullend bericht gehad van DMM wanneer ie nu wel komt???

Ik nog niet

Daarom had ik al eerder de min of meer retorische vraag gesteld hoeveel procent van de verkochte boxen mankementen vertonen, pas dan kan je een goed oordeel vellen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Happy2000
Misschien hebben ze wel geen 1000 boxen kunnen verkopen via de (beta) verkoop en is daar het wachten op voordat ze, ze kunnen laten maken hi.

Trouwens iemand op de IFA geweest, wat een teleurstelling was die dream stand zeg, er stond één dreambox 8000 die nog niet eens was aangesloten, dus even testen was er ook niet bij.

@happy2000,

Het Sat4all lid HDvideo is op de IFA geweest cool

Origineel bericht van: HDvideo
Gisteren de stand gezien van Dream Multimedia op de IFA in Berlijn (de grootste consumenten electronika beurs in de wereld)

Dit was een complete aanfluiting, 10 bij 10 meter volledig zwart.

In het midden een plastic zuil (afgesloten) met een DM8000 erin, niet spelend !, een mapje met folders ernaast en een vent in pak die nogal humeurig was.

De behuizing zag er zeer goedkoop en ordinair uit.

Op verschillende Duitse forums wordt bevestigd dat er sprake is van een Dreambox 8000HD PVR
die door 1 humeurige Dream Multimedia medewerker niet-spelend in een glazen kastje getoond wordt.

Interessant is met name het IFA-verslag van williwichtig op het Duitse Dreambox.info forum.
Bij deze dan de Nederlandse vertaling met daaronder de originele Duitse tekst.

Origineel bericht van: williwichtig
Nederlandse vertaling (door sattaz)

Mijn eerste posting maar ik wil het toch vertellen:
Vandaag was ik op de IFA en heb daar op mijn vragen de volgende antwoorden gekregen:
- De Dreambox 8000 komt eind oktober op de markt
- Ca. 6000 belangstellenden hebben gereageerd op het verzoek Betatester te worden
- 800 Betatesters hebben een toezegging ontvangen
- De hardware is af en men denkt door de Betatest uit fouten die
   in het verleden gemaakt zijn geleerd te hebben (na opnieuw naar de bedoeling
   van deze aktie gevraagd te hebben werd als reden opgegeven dat men
   software wilde verkrijgen waarin al zoveel als mogelijk de bugs eruit gehaald zouden zijn
- Op mijn vraag zei de heer Spieckerman (volgens mij was dat de naam op zijn badge),
   volgens mij was dat een eerlijke uitspraak,
   dat hijzelf al een 8000 thuis in werking heeft staan
- Premiere HD op het display (van de Dreambox 8000 op de IFA [red.-sattaz])
   is "verkregen" middels een abonnementskaart van Premiere en een CI module,
   bij de opbouw van de stand heeft men verzuimd op een andere zender over
   te schakelen (echt waar, zo luidde de verklaring!)
- De mogelijkheid om een Blue Ray apparaat te gebruiken wordt in principe niet uitgesloten,
   is echter op het ogenblik nog niet mogelijk vanwege het ontbreken van een geschikt afspeelapparaat dat met Linux werkt

Met betrekking tot de alom bekende vertragingen bei deze satellietontvanger
werd de al reeds bekende verklaring gegeven dat de oorspronkelijke chipleverancier
de beloofde specificatie niet kon waarmaken en dat daardoor de eveneens
reeds bekende omwisseling moest plaatsvinden.

Groeten uit Berlijn!

Origineel bericht van: williwichtig
Mein erster Beitrag, aber ich will es weitergeben: Ich war heute auf der IFA und habe auf Nachfrage folgende Antworten erhalten:
-die Dreambox 8000 erscheint Ende Oktober
-es haben sich ca.6000 Interessierte für den Beta-Test gemeldet
-800 Beta-Tester haben eine Zusage erhalten
-die Hardware ist fertig und man glaubt durch den Beta-Test aus Fehlern der Vergangenheit gelernt zu haben (nach erneuter Nachfrage zum Sinn dieser Aktion wurde eine eine möglichst Bug-freie Soft als Begründung gesagt)
-auf nochmalige Nachfrage hat der Herr Spieckermann (ich glaube diesen Namen auf dem Schild gelesen zu haben) gesagt - und nach meinem Dafürhalten war dies eine ehrliche Aussage - das er persönlich bereits eine 8000er zu hause in Betrieb hat
-Premiere HD auf dem Display wird mit Abokarte und CI "erzeugt", man habe beim Standaufbau versäumt umzuschalten (wirklich, das war die Aussage!)
-die Möglichkeit der Verwendung eines Blu-Ray-LW wurde nicht generell ausgeschlossen, dies sei jedoch aber schlicht durch das Fehlen eines geeigneten Players unter Linux bisher nicht möglich

Zu den ja bestens bekannten Verzögerungen bei dieser Box kam die bereits bekannte Aussage, dass der ursprüngliche Chiplieferant die zugesicherten Leistungsdaten nicht einhalten konnte und dadurch der bekannte Wechsel stattfinden musste.

Gruss aus Berlin!

Bron: Duits Internet satellietforum Dreambox.info
Datum: 03-09-2008
Auteur: williwichtig

Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Geplaatst:

ga toch maar een reel box kopen, deze zal ook wel zijn nukken hebben maar wel de volgende belangrijke zaken.

Dubbele net werk aansluiting, mogelijkheid Wifi, coolfan( wordt ie misschien niet zo warm als een dm800) dvd speler-brander

CI slots

kaarten slots

Computer en reciever

HD 300 gig

Maar ja de prijs ...... is eigenlijk 500 euro te duur.

Maar aangezien de 8000 nog niet zal komen, en als ie ook zoveel problemen heeft als de vorige modellen....

trek hier je eigen conclusie over...

Als echter dreambox fan ben ik wel teleurgesteld in de beloftes die ze maken.

Dus geluk met een andere box proberen

Groeten Max

DM 8000

DM 600

Big visosat 5 lnb ( 28-23-19-13-9)

Geplaatst:

Succes, een reelbox zal je mij niet zo snel zien kopen, want dat is van regen in de drup.

Ik snap verder ook niet wat de haast is. Het lijkt wel of bepaalde mensen niet zonder die paar HD zenders kunnen. Voorlopig doet mijn 7025 het uitstekend en komt die 8000 wel een keer (ooit) :-)))

Ron

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen