Ga naar inhoud


[8000] Beta testers gezocht voor de 8000


guppje29

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik heb na enkele weken vandaag ook bericht gehad, maar ben afgewezen.
dat vind ik niet zo erg, maar vind het wel netjes dat ze het even gemeld hebben.

Ron


Ik ben niet in de gelukkige omstandigheid een afwijzing te hebben gehad..........ik heb helemaal niets gehad!!

Maar ook ik vind dat niet erg, als de problemen met CCcam op HTPC gebied zijn opgelost ga ik een HTPC bouwen, voornaamste redenen hiervoor zijn het verlies van vertrouwen in DMM, de hardware problemen en dan vooral de warmteontwikkeling en de vrijheid die je hebt bij een HTPC.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 423
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Nee, ik heb ook geen bericht gehad. Zeker omdat ik hen een kritische mail heb gestuurd.

Ben inmiddels knap aan het genezen van DMM. Er beginnen meer interessante tuners te komen. Denk dat ik maar eens wat om me heen ga kijken.

*draait zich om*

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen hier nu eigenlijk ingetrapt zijn. Als het er "maar" 1000 zijn (verdeeld over een 40-tal landen, ofwel gemiddeld 25 per land) zouden ze 849.000 euro binnen gesleept hebben. Zijn het er alleen in duitsland al minimaal 2500 (wat je hier en daar in de geruchtenkeuken hoort) praten we al over bijna 3 miljoen euro. Daar kan je een aardige eerste productierun van draaien.

Slimme jongens daar bij Dream. Jammer dat het wel een beetje over de rug van de consument en de "Dream verdelers" gaat.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: lookie
Nee, ik heb ook geen bericht gehad. Zeker omdat ik hen een kritische mail heb gestuurd.
Ben inmiddels knap aan het genezen van DMM. Er beginnen meer interessante tuners te komen. Denk dat ik maar eens wat om me heen ga kijken.
*draait zich om*


Welke dan?
Met name op gebied van cs weet ik zo niet welke HD ontvanger(behalve die van DMM) hier voor te gebruiken is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerardo
Origineel bericht van: lookie
Nee, ik heb ook geen bericht gehad. Zeker omdat ik hen een kritische mail heb gestuurd.
Ben inmiddels knap aan het genezen van DMM. Er beginnen meer interessante tuners te komen. Denk dat ik maar eens wat om me heen ga kijken.
*draait zich om*


Welke dan?
Met name op gebied van cs weet ik zo niet welke HD ontvanger(behalve die van DMM) hier voor te gebruiken is.


Reelbox avantgarde bijvoorbeeld.

VU+ Duo2 - PrismCube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Nee, dank je. Zo'n HTPC kan je 2 x goedkoper zelf bouwen en Reel Multimedia gebruikt ook maar gewoon VDR met een andere skin.
VDR is overigens wel stukken minder gebruiksvriendelijk dan enigma2.

Ron


Bedoel je minder gebruikersvriendelijk als het gaat om de dagelijkse bediening of om het programmeren?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
Slimme jongens daar bij Dream. Jammer dat het wel een beetje over de rug van de consument en de "Dream verdelers" gaat.

Ron



@Ron,

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt.
Wel ben ik bang dat Dream Multimedia Duitsland vooral slim op de korte termijn is.
Op de lange termijn bekeken denk ik dat die firma in eigen doel schiet.

Men verspeelt zo een hoop goodwill bij importeurs/distributeurs/retailers.
Die bedrijven/bedrijfjes zijn wel goed genoeg om voor relatief weinig kosten
als tussenpersoon/buffer te fungeren bij problemen/garantiegevallen
maar mogen niet meeprofiteren van de eerste grote massale levering.

Als ik het goed begrijp heeft Dream Multimedia Duitsland tot nu toe
geen showmodel/testmodel van de Dreambox 8000 aan met name importeurs/distributeurs verstrekt.
Terwijl dat toch het gezicht/de vertegenwoordiging is van Dream in het buitenland.
De betatesters, waaronder eventueel zelfs mensen die nog nooit een satellietontvanger gehad hebben,
worden eerder en beter geïnformeerd/bediend dan de mensen die voor Dream moeten zorgen voor de verkoop.

De betatesters moeten bij zich bij eventuele problemen/vragen
rechtstreeks wenden tot Dream Multimedia Duitsland.
En dat is, zo kun je volgens mij toch wel stellen, nou niet
het meest communicatieve bedrijf dat er is.

Ter illustratie wil ik wel een voorbeeld aanhalen uit de tijd van de Dreambox 7000.
Destijds (oktober 2002) was ik onder de allereersten die een Dreambox product,
in dit geval de Dreambox 7000, kocht.
Helaas was er iets aan de hand met het exemplaar dat ik kocht.
Geen probleem, het was zo omgeruild bij de distributeur.
Ook het tweede exemplaar bleek niet helemaal goed te werken.
Wederom, zelfde procedure, in no time een nieuw, nu wel perfect
werkend, exemplaar verkregen via de distributeur.
Wat ik bedoel te zeggen is dat een goed distributienet, in casu de importeurs/distributeur/retailers,
een hoop problemen snel voor de klant kan oplossen (en in mijn geval daadwerkelijk heeft opgelost).

Dat moet ik allemaal nog maar zien gebeuren bij een rechtstreeks contact
tussen Dream Multimedia Duitsland en de klant.
Ik ben bang dat dat voor een relatief kleine firma (zie ook het verleden)
wat te hoog gegrepen zal zijn en als een boemerang henzelf zal treffen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dagelijkse bediening.
Het programmeren hoef je in het geval van een reelbox niet echt zelf te doen. Daar is een image voor.
Ga je zoiets zelf bouwen is dat een stuk lastiger maar ben je ook zo 2 tot 2,5 x zo goedkoop uit en heb je precies wat je wilt.

Ron


OK de avantgarde is duur, maar nou overdrijf je denk ik, Ik daag je uit een boodschappenlijstje te maken om de zelfde functionaliteit HTCP te bouwen voor 2-2.5x minder geld...(als je al een DVB-S2 tuner vind die goed onder linux draaid)
Maar dat is teveel off-topic

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad te veel off-topic, maar goed te doen voor 6 a 7 honderd euro en dan heb je een sneller systeem.

Helaas heb je dan nog steeds maar iets dat gelijk staat aan de reelbox avantgarde en dat is bij lange na geen DM8000.

Stop daar een HDD, DVDRW en eventueel een WIFI kaartje in, ben je een stuk goedkoper uit dan een avantgarde en heb je ten minste een echte satellietontvanger en niet een video disk recorder die ook een beetje met satelliet TV overweg kan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Dat is inderdaad te veel off-topic, maar goed te doen voor 6 a 7 honderd euro en dan heb je een sneller systeem.
Helaas heb je dan nog steeds maar iets dat gelijk staat aan de reelbox avantgarde en dat is bij lange na geen DM8000.
Stop daar een HDD, DVDRW en eventueel een WIFI kaartje in, ben je een stuk goedkoper uit dan een avantgarde en heb je ten minste een echte satellietontvanger en niet een video disk recorder die ook een beetje met satelliet TV overweg kan.

Ron


Ben benieuwd of de software van DM de standaard linux programma's kunnen verslaan. Xine is volgens mij een aardig werkende media player, maar we zullen zien hoe DM dit op gaat lossen.......

DM8000 ruDREAM Infinity X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik een vreemde opmerking. De DM8000HD DVD is viervoudige Multi-DVB receiver en optioneel een volwaardige DVD speler. Niet meer dan dat.

Alles wat hij meer kan afspelen is mooi meegenomen, maar ik geloof niet dat het doel is om een PC te "verslaan".

Geen enkele PC zal namelijk de DM8000 als satellietontvanger kunnen verslaan, want de DM7025 is op dat gebied al "sterker" dan welke andere PC dan ook en dat is nog "maar" een twintuner.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

kreeg vandaag bericht dat ik niet uitgeloot ben.

 

Vindt ik niet zo erg, heb inmiddels een goed draaiende htpc voor weinig geld en kan de hd zenders kijken die we willen zien.

 

Overigens wel netjes dat ik toch nog bericht heb gehad.

 

Wacht dus tot 2010 totdat de meerdere kanalen in Duitsland in hd gaan uitzenden.

 

Hopelijk draait de dm8000 dan net zo goed als mijn huidige 7025 smile

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in woonkamer

 

Vu+ Solo2 met CIFS op QNAP NAS in slaapkamer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...