Ga naar inhoud


emu's en de wet (pattentschending e.d.)


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

hoe zit het eigenlijk met de wetgeving over de emu's,die beschikbaar zijn voor diverse linux ontvangers?

Volgens insiders,zijn die illegaal,omdat er hierdoor patentrechten zijn geschonden en andere overtredingen?

er is hier zelfs een lid aangeschreven geweest door mindport,omdat hij een aangepaste emu maakte voor een bepaalde irdeto codering?

Vroeger stond op de website van TVV,enkele raadgevingen van hoe TVV te ontvangen op de door hen niet ondersteunde ontvangers hen ingestuurd door abonnee's.

Daar heeft een korte tijd ingestaan,dat je met een emu en een dreambox kon kijken naar TVV via de interne kaartlezer,maar is kort erna weggehaald.

Ik kan waarschijnlijk nergens mijn beklag doen,als de aanbieders zodanig hun systeem zouden wijzigen,waardoor geen enkele emu werkt en de kaartlezer van bvb mijn dm600 onbruikbaar wordt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het voor een bedenker van een codering moeilijk, zo niet volstrekt onmogelijk is om aan te tonen dat een emu hun patenten schend.

De maker van de emu zal claimen dat hij iets heeft gemaakt dat compatible is met....

Zie de rechtzaak van Canal Digital Tech. Frankrijk tegen Aston, die aston op zijn sloffen gewonnen heeft.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Ik denk dat het voor een bedenker van een codering moeilijk, zo niet volstrekt onmogelijk is om aan te tonen dat een emu hun patenten schend.
De maker van de emu zal claimen dat hij iets heeft gemaakt dat compatible is met....
Zie de rechtzaak van Canal Digital Tech. Frankrijk tegen Aston, die aston op zijn sloffen gewonnen heeft.

Ron

De mail van mindport naar een lid van sat4all voor het maken van een aangepaste irdeto emu,zou volgens U enkel bangmakerij geweest zijn?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen idee over welke mail je het hebt, dus kan daar niets zinnigs over schrijven.

Tussen een briefje schijven en daadwerkelijk je recht halen zit een (heel) erg groot verschil.

Meestal is het alleen maar bangmakerij.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er wel op dat Aston nooit heeft beweerd dat hun CI modules Seca decodeerden. De modules waren Astoncrypt modules, bedoeld voor het Astoncrypt systeem. Dat geen hond Astoncrypt gebruikte en iedere consument er een Seca kaartje in drukte (wat prima werkte) zal zeker hebben bijgedagen aan het winnen van de rechtzaak.

 

Als je dus een prutsiecrypt :D emu maakt die prutsiecrypt kaartjes ondersteunt en die ook prima werkt met een Irdeto kaartje dan kan waarschijnlijk niemand je wat maken. Zeker niet als je ook nog eens gegevens vrijgeeft hoe je prutsiecrypt moet implementeren in je systeem.

 

Dan is het ook nog eens zo dat de emu makers natuurlijk de broncode van de "originele" codering niet hebben, of hebben gereverse engineered. Het zijn zelf geschreven codes gebaseerd op de iso normen en kennis opgedaan tijdens experimenten over een bepaald systeem. Dan wordt een patentschending wel heel erg lastig te bewijzen.

Al met al waarschijnlijk bangmakerij. Er zijn wel meer organisaties die altijd dreigen met grote woorden, maar verder bijna nooit wat doen.

 

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
groeten,

Peter.

_________________________

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

En opeens had ik beeld... tis ook een hobby he :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...