theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Dream-to-Xtreme Ben nu al de hele dag bezig en mijn DM800 vliegt straks uit het raam Mail me even tijd en locatie dan vang ik hem op Afstandbediening mag je wel als aandenken houden!
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Citaat: Ben nu al de hele dag bezig en mijn DM800 vliegt straks uit het raam moet je vooral doen, dan heb je in ieder geval geen stress meer. kom even concentreren. En wat bedoelt ie met: -sh: dreambox: not found de dm 800 kent geen paswoord dus je zult tijdens inloggen automatisch dreambox hebben ingevoerd (betekend dus niks) mount -t nfs -o rw,nolock 10.0.0.100:Qmultimedia /hdd Bad file descriptor > uit jouw mount regel wegens : / ikzelluf mount op Public maar dat is niet kritiek ALS je maar NFS access hebt aangevinkt op Qmultimedia chiao Homeless Marina Kaye
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Citaat: Op mijn DM800 draait nu Nabilo en ik wil nfs mounten op mijn Qnap TS-101 Qnap TS-101 kan geen NFS chiao Homeless Marina Kaye
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch ALS je maar NFS access hebt aangevinkt op Qmultimedia chiao Mijn Qnap geeft geen nfs access aan:
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch Qnap TS-101 kan geen NFS chiao Wat een kut ding Die maar het raam uit dan
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Dream-to-Xtreme Wat een kut ding Die maar het raam uit dan Peuter de discs er dan uit en prak die extern achter je dream 800 ben je dat mount probleem ook weer kwijt!
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 ja sorry voor de grijns... maar dat is bij sommige NAS modellen wel het enige dat overblijft. ware het niet, dat je optware op de QNAP kunt installeren wel effe een onderzoek als optware een middels is om ipkg paketten te "runnen" zou het misschien mogelijk zijn ook een NFS server te laten draaien. ik geef 't enkel als onderzoek aan, maar weet niet of dat al tot stand gebracht is door 101 users. chiao Homeless Marina Kaye
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: theparasol Peuter de discs er dan uit en prak die extern achter je dream 800 ben je dat mount probleem ook weer kwijt! UUuhhh, kan Maar mijn PS3, DM7000 en 2 PC's draaien ook op dat ding Met succes Dus weer terug naar "cifs" werkte wel maar HD recording NOT !
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 er is toch bijna niks ...> noemenswaardigs op HD zenders om op te nemen? overigens maak dan liever "speciaal voor HD-opnames" een mount op PC DAT moet kunnen. ik heb ook 1Mbit + 1Gbit van dreambox naar PC en dat werkt ook met HD opnames (niet via router maar tussengevoegde netgear 1Gbit switch Homeless Marina Kaye
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: theparasol Peuter de discs er dan uit en prak die extern achter je dream 800 ben je dat mount probleem ook weer kwijt! Eigenlijk ook wel een goed idee Wanneer ik er aantoe ben om HD op te nemen kan ik er altijd nog een schijfje achter hangen, die dingen kosten toch geen drol meer Ik zal 's in die QNAP forum duiken Maar nu effe niet, moet nog de kerstlampjes buiten hangen voordat de vrouw thuiskomt en ik weer geen flikker heb uitgespookt (in haar ogen) :D TNX to all
theparasol Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Dream-to-Xtreme Maar mijn PS3, DM7000 en 2 PC's draaien ook op dat ding Je kunt die disc vervolgens ook vanaf de DM800 het netwerk doorsharen... Alleen is de netwerkaansluiting van de DM800 factor 6 trager dan de 1Gbit op de NAS
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch overigens maak dan liever "speciaal voor HD-opnames" een mount op PC DAT moet kunnen. ik heb ook 1Mbit + 1Gbit van dreambox naar PC en dat werkt ook met HD opnames (niet via router maar tussengevoegde netgear 1Gbit switch Ja, kan ook Hier ook Gbit naar en met PC ! Kan dat ook met "Dreambox-Mount-Utility" TNX !
Tonskidutch Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 met "Dreambox-Mount-Utility" had ik geloof ik wel ++ getest maar joh wat heb ik allemaal getest met dm800... ik had er eigenlijk een dagboek van moeten maken. enkel NFS in CIFS wijzigen in 't progje en je weet 't zo. chiao Homeless Marina Kaye
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Origineel bericht van: Tonskidutch ik had er eigenlijk een dagboek van moeten maken. Een goede handleiding is nooit weg
Gast Dream-to-Xtreme Geplaatst: 20 december 2008 Geplaatst: 20 december 2008 Cifs op QNAP loopt Nu nog nfs op PC
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen