Ga naar inhoud


duo kabel of dunnere kabel


tellar

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb net een nieuw huis gekocht en ben nu bezig met het doortrekken van kabels. Gezien het beperkte aantal leidingen wil ik graag door enkele leidingen 2 sat-coaxkabels trekken. Het gaat met 1 al zeer moeizaam (gruis in leidingen, moeilijke hoeken). 2 zal dus wel helemaal moeilijk worden. Kan iemand mij vertellen of er zoiets bestaat als dubbele coax of extreem dunne coax (wel voor sat geschikt uiteraard). Kan het nergens vinden.

 

bvd,

 

Tellar

____________________________________________________

Visiosat Bisatellite. Sky Digibox, DM7020S(120GB) en een DM600PVR(120GB). Sky Movieworld/CDS Family+Versatel/TVVLaanderen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat bestaat maar daar zitten in de dunne versie 4 kabels in 1 het heet Triax multikabel van andere merken zal het er vast ook zijn.

Eventueel zou je die kabel kunnen strippen maar er is een topic van een tijdje geleden van. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap ook niet waarom dat altijd in een pijp in de muur mot... je hebt hele mooie plinten die hol zijn van binnen, daar krijg je makkelijk 4 kabels in zonder trekgeleuter.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: WPW
Ik snap ook niet waarom dat altijd in een pijp in de muur mot... je hebt hele mooie plinten die hol zijn van binnen, daar krijg je makkelijk 4 kabels in zonder trekgeleuter.


Als het allemaal op hetzelfde niveau is dan kan dat maar van boven naar beneden en vice versa word het een ander verhaal. Die mooie plinten waar je het over hebt zijn trouwens wel schreeuwend duur of je mot van die goedkope bouwmarkt rommel nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

De gruis in de leidingen is er wellicht uit te blazen door er perslucht doorheen te blazen. Als je veel moet trekken dan is er een glijmiddel van 3M die het veel gemakkelijker maakt om de draden te trekken.Heb ik zelf ook gebruikt om 30mtr. utp kabel door een tyleenleiding te trekken en dat glijd als een jekko.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja duur... das een kwestie van hobbyen, plastic is goedkoop, verfje eroverheen en het is net egt hout. Ook zo voor de hoek voor bove en benee, behang/verf erover en je ziet'm niet meer.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy

Jaja maar als je zoals ik je hele huis hebt laten stucadoren en laten spachtelen dan vind ik zo een plint dus echt spuuglelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het met dunne kabels, doorblazen en diverse glijmiddelen niet lukt dan wordt het een gleuf frezen , inleggen, opnieuw stucadoren en spachtelen, vrees ik. Of je moet de kabel al tegen de muur willen spijkeren en een permanente kerstboom verlichting eraan plakken, maar dat betwijfel ik...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dreft of een ander afwasmiddel doet hetzelfde, glijd als een aal in een emmer sn#... wink


Afwasmiddelen werken wel maar door een andere viscose toch minder goed dan dat product van 3M.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast fatfreddy
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als je veel moet trekken dan is er een glijmiddel

Nou zo kan ie wel weer...! :D :D


:D:D Zo kan ie zeker wel weer maar uhh......ik zal het toch niemand aanraden om dat middel van 3M op bepaalde lichaamsdelen te smeren de ph waarde zou wel eens anders kunnen zijn dan dat van de huid en dat lijkt mij toch niet echt een pretje of degene moet wel heel machochistisch ingesteld zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...