Ga naar inhoud


Philips LCD ziet INDI HD-recorder niet opstarten via de HDMI ingang....


Aanbevolen berichten

Heb bij Philips eens nagevraagd waarom de LCD tv niet ziet wanneer ik de Indi HD-recorder opzet.

Je weet wel, vroeger als je de dvd-recorder opstarte dan zag de tv dit automatisch en schakelde deze over naar EXT1.

Nu doe ik eigenlijk hetzelfde met de HD-recorder, maar met als enige verschil dat deze gekoppeld is via de HDMI 1 aansluiting van de LCD tv, doch het tv toestel schakeld niet automatisch naar HDMI 1 ingang.

Bij Philips zei de mevrouw aan de telefoon dat dit te wijten is aan het feit dat de HD-recorder nog te recent is en dat de software daar nog niet voor aangepast is, zucht.....

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vreemd, ik kijk via HDMI, maar mijn scherm "ziet" het wel wanneer er een hdmi ingang actief wordt of niet.

Ik moet er wel bij zeggen, dat ik geen Philips scherm heb.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik zou toch denken dat dit slechts een signaaltje geven is op 1 van de pennetjes van de HDMI ingang, en dat dit een standaard zou moeten zijn voor eender welk toestel dat je aan de HDMI in koppeld !!??

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een HD ontvanger + een aparte HD recorder, aangesloten via HDMI met m,n Philips Full HD en ik moet bij wisselend gebruik van deze apparaten steeds via het menu van de Philips de juiste HDMI aansluiting selecteren, gaat dus niet automatisch.

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij de laatste nieuwe tv's wordt hier wel naar gekeken.

HDMI heeft ondertussen alweer verschillende versies, met HDMI 1.3 wordt ook CEC (Consumer Electronics Communication) ook ondersteund.

Hiervoor is een pootje gereserveerd: pennetje 13.

Het randapparaat dat je aansluit moet dit uiteraard dan ook ondersteunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...