Ga naar inhoud


7025+ vanuit timeshift opnemen


Marcellomio

Aanbevolen berichten

Ik kom er niet uit....

 

Is het mogelijk met de 7025+ een timeshift, om te zetten in een opname?

 

Dus:

Omdat de telefoon gaat, het programma op timeshift gepauzeerd te hebben, en na het telefoongesprek weer verder te kijken, en gelijk op te nemen.

 

Bedankt voor de hulp alvast.

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gerard,

 

Hoe bedoel je terugspoelen?

 

Als ik de timeshift gebruik (pauzetoets indrukken), word het programma gepauzeerd. Nadat ik het telefoongesprek heb beeidigd, druk ik op play om de timeshift te laten afspelen.

 

Maar hoe kan ik het af te spelen "timeshift" gedeelte nou ook nog

opnemen?

 

Wat ik dus eigenlijk ook niet begrijp: timeshift betekent toch dat de beelden ergens al opgeslagen worden. Ik kan nergens in die box vinden waar...

 

Misschien begrijp ik je niet helemaal...

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

een leuke vraag, die mij aantoond hoe de gebruikersvriendelijkheid van menu's mij nog teveel kundigheid vereist

 

Timeshift is het tijdverschoven bekijken van een uitzending MIDDELS een tussenopslag (opname) DIE op elk gewenst tijdstip gestopt en weer zou moeten kunnen worden gestart.

De data die dus per zender binnenkomt op de receiver moet tijdelijk kunnen worden opgeslagen

Omdat je het bekijken stopzet wil dat nog niet zeggen dat de opname ook stopgezet wordt.... opnemen loopt door op de achtergrond

 

het tijdstip dat jij kiest voor pauzeren en of herstarten is minder relevant voor jouw

wat je met die tijdelijke opname wilt doen is wel relevant

 

een tijdelijk bestand dat ergens op een /temp map komt te staan tijdens Timeshift omzetten in een definitief bestand is Beheerssysteem en per menu afhankelijk van de instructie die je geeft aan het beheerssysteem.

 

je wenst (instrueert) dat het tijdelijke bestand, dat anders eigenlijk zou worden gewist bij einde Timeshift alsnog naar de opname locatie (harddisk movie map) wordt gecopieerd/verplaatst EN dus niet wordt gewist. (delete)

 

misschien wordt het duidelijker daarmee.

 

welke instructies men dus geeft is enkel door eigenmachtige tussenkomst van het menu gebruiken mogelijk maar niet echt helder voor de doorsnee gebruiker

 

Gerard 76

je geeft met enkel al

Citaat:
Vervolgens annuleer je de timeshift,en heb je 't hele programma opgenomen.
die zinsnede weer, opdat je het ook fout kunt interpreteren

je kunt de Timeshift pas annuleren nadat de volledige film - uitzending voorbij is en dus tijdelijk opgeslagen is / met optioneel jouw instructie <terugspoelen en opname drukken>, tijdelijk wordt definitief.

 

cheers

 

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er een ontvanger is die een werkende en gebruiks/vrouw vriendelijk timeshift/opname heeft dan is het de topfield wel

ik heb hier ook een 7025 en de timeshift valt mij ook heel erg tegen (er zijn plugins voor de timeshift maar die werken niet helemaal goed)

het gaat allemaal wel maar zeer moeilijk met de dreambox ontvangers.

een pvr ontvanger hoort gewoon standaard een goed werkend timeshift te hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat ik het wat onhandig formuleer.

Wat ik bedoel is,als je bvb. via een uur timeshiften

achteraf het geshifte uur opname toch wilt bewaren.

 

Je gaat dan vanuit de timeshift terug naar het moment dat je de timeshift hebt gestart,via de terugspoeltoets.

Dan gewoon afspelen.

Vervolgens toets je op de rode record toets om het lopende programma op te nemen.

Daarna annuleer je de timeshift weer.

 

De bestanden van de timeshift worden opgeslagen op de hdd van de DM.

Wanneer je zapt,of de timeshift annuleert,wordt dit gewist.

Doe je wat hierboven staat,dan wordt het uur timeshift niet gewist,maar blijft het staan.

 

Zo kun je dus achteraf besluiten een timeshift te bewaren...

 

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

 

Ook ik vind de gebruiksvriendelijkheid te wensen overlaten.

De Topfields met twintuner en HDD en ,Echostar5020

zijn hiermee veel verder.

 

Zelf denk ik ook dat het komt omdat bij

de ontwikkeling van software voor de dreamboxen

de nadruk meer wordt gelegd op andere zaken

waarvoor denk ik meer animo is dan hiervoor.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Noem me maar een leek...

 

Toch begrijp ik er niets van. Als ik de timeshift terugspoel, daarna vervolgens weer laat afspelen (het begin van de timeshift dus) en dan op de opname knop druk, spoelt de db gewoon weer terug en krijg ik niet de mogelijkheid een "record" functie te gebruiken.

 

De rode knop doet namelijk ook dienst als "terugspoelknop".

 

Wat doe ik fout?

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik Gerard.

 

Het opnemen tijdens timeshift laat dus nog wat te wensen over. Jammer. Kan natuurlijk altijd een opname starten en hem dan terugkijken via het record menu. Echter had ik gehoopt dat het vanuit timeshift ook kon.

 

Het blijft natuurlijk wel voor mij de ideale box, so far!

 

Groet

Marcello

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nog wat gevonden!

 

Als de timeshift loopt, word het timeshift gedeelte nadat het volgende programma is begonnen opgeslagen op de HD.

 

Dus:

Fabeltjeskrant begint, timeshift is gestart, Fabeltjeskrant is afgelopen en Sesamstraat begint, timeshift loopt nog steeds, en bij beeindigen van de timeshift is de Fabeltjeskrant opgeslagen.

 

Mijn ervaring is, dat als het volgende programma begonnen is, en je de timeshift dan annulleert, het voorgaande programma

automatisch opgeslagen word.

 

Voor zover mij bekend, hoef ik niet terug te spoelen naar het begin van de Fabeltjeskrant om de record knop te bedienen.

 

Gr.

Marcello

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies.

Dat Dream Multimedia een aantal zaken anders aangepakt heeft, wil niet zeggen dat het minder gebruiksvriendelijk is. Het werkt gewoon anders.

Met een topfield kan je ook niet 7 programma's opnemen, terwijl je naar een 8e kijkt.

Ik vind de 7025 de meeste veelzijdige en gebruiksvriendelijke PVR die ik ooit gehad heb. Dat dan een paar dingen wat anders werken vind ik niet erg. Daar wen je zo aan.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marcellomio

Mijn ervaring is, dat als het volgende programma begonnen is, en je de timeshift dan annulleert, het voorgaande programma
automatisch opgeslagen word.Gr.
Marcello


Wanneer je de timeshift annuleert,is de data die je in timeshift hebt gehad,verloren.
Als dat niet zo zou zijn,dan hadd je je HDD veel eerder vol.
of je moet regelmatig de timeshift-opnamen wissen.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...