Ga naar inhoud


Astra 1 & 3 op Visiosat SMC 75


JazzySOB

Aanbevolen berichten

Beste mede wokkers.. wink

 

Kort geleden ben ik verhuisd naar een nieuw terrasappartement.

In mijn oude woning heb ik ruim 5 jaar met plezier gekeken met een Topfield 4000PVR en een 75cm Visiosat schotel aan de muur met een Alps BSNE5-101E twin LNB. Dit heeft al die tijd probleemloos gewerkt en wil in m'n nieuwe appartement uiteraard ook via de sat blijven kijken.

 

Gelukkig is het terras van m'n nieuwe onderkomen gelegen op het ZOO en kan de schotel mooi op een tegelvoet staan op het terras.

 

Maar nu wil ik eigenlijk naast Astra 1 (19,2) ook de Astra 3 (23,5) ontvangen omdat daar steeds meer op HD wordt uitgezonden. Mijn topfield wil ik daartoe binnenkort gaan vervangen voor een HD PVR ontvanger. Welke dat gaat worden ben ik nog niet over uit.

 

Aldus ben ik voorlopig eerst op zoek naar een geschikte DUO-twin LNB voor mijn 75cm Visiosat schotel. Uiteraard heb ik bij de diversie webshops gekeken maar daar zijn voornamelijk de Canal Digitaal duoblokken te koop die alleen geschikt zijn voor 60cm schotels en dan het liefst een Triax. Op de Visiosat arm schijnen ze niet eens te passen las ik ergens. Verder zag ik bij één shop een "Astra 1 & 3 DUO WNC Quad FN8-Q1" LNB, die wel voor 70cm tot 90cm schotels geschikt zouden zijn maar dat is een Quad en ik heb aan een twin genoeg..

 

Heeft iemand suggesties welke DUO-Twin LNB het beste op een 75cm Visiosat voor de posities 19,2 en 23,5 kan? Hoewel ik op het forum weinig mensen zie met zo'n zelfde schotel ben ik vast niet de enige.. Na vijf jaar is 'ie iets verkleurd (lichter geworden) maar geeft geen krimp!

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kun je niet beter een bisat kopen? Dan kun je losse lnb's gebruiken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waarom zou ik 2 losse LNB's en een nieuwe schotel moeten kopen als de oude Visiosat nog prima is? Beetje zonde van het geld..

 

Ik wil alleen maar Astra 1 en 3 ontvangen en dan het liefst met één duo-twin LNB op m'n huidige 75cm Visiosat. De vraag is alleen welke duo-twin LNB voor de Astra 1 en 3 optimaal functioneert op bovenstaande schotel.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het afgelopen week anders gedaan:

 

ik heb hier een Visiosat SMC-100 geplaatst en heb de bestaande lnb houder vervangen door een HDTV100 V2 houder dit is een houder voor Astra 1-3 en Hotbird, losse lnbs erin switch ertussen en het werkt perfect!

 

Deze houder staat op de website van Visiosat. HDTV100 V2.

 

Echter weet ik niet of dit ook werkt op een visiosat 75 cm.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je input.

 

Zo te zien is die houder specifiek ontworpen voor de SMC 100.

Buiten dat moet ik dan ook in de weer gaan met losse switches e.d.. Liever had ik gewoon een duo twin lnb, maar dan dus voor m'n SMC 75 Visiosat die bovendien past op de standaard houder.

 

Niemand hier die een dergelijke schotel heeft?

Anders toch maar die quad LNB gaan halen als er geen twin uitvoering bestaat voor een 75 cm wok..

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is er echt niemand die een Visiosat schotel heeft met een CD duo twin LNB of een Maximum AMBQ24 Duo LNB er op? Volgens mij passen deze niet in de standaard houder en is er zo te zien op de site van Visiosat ook geen alternatieve houder voor deze schotel te koop.

 

Als het echt niet gaat moet ik een hele nieuwe schotel kopen en dan nog van een mindere kwaliteit (Triax o.i.d.) ook dan de Visiosat en dat vind ik eigenlijk toch wel zonde.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een SMC 75 en duo LNB in de berging liggen, en inderdaad past die duo LNB niet zondermeer in de dikke plastic klem. Maar als je van de klem zijkant een halve cm wegzaagt zal het nog net lukken de tweede bevestigings-schroef erlangs te krijgen.

 

Dan is er nog een kans dat beide Astra's niet tegelijk optimaal te vangen zijn, vanwege de iets te grote schotelmaat...

 

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh
Ik heb een SMC 75 en duo LNB in de berging liggen, en inderdaad past die duo LNB niet zondermeer in de dikke plastic klem. Maar als je van de klem zijkant een halve cm wegzaagt zal het nog net lukken de tweede bevestigings-schroef erlangs te krijgen.

Dat is te proberen, weggooien kan altijd nog.. wink

Citaat:
Dan is er nog een kans dat beide Astra's niet tegelijk optimaal te vangen zijn, vanwege de iets te grote schotelmaat...

Geld dat niet alleen voor de CD Duo LNB? De Maximum AMBQ24 Duo LNB schijnt wel voor grote schotels geschikt te zijn, alleen is deze alleen als quad LNB verkrijgbaar.

Jammer dat er geen 65cm variant van de Technisat Multytenne bestaat. De 45cm heeft mij te weinig reserve, zeker met HD in ogenschouw genomen.

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...