Ga naar inhoud


Ogen laten laseren


Gast fatfreddy

Aanbevolen berichten


  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Bigfoot
Origineel bericht van: Telezapper
Ik heb er alleen maar profijt van. In de sauna, met zwemmen, aan het strand. Je doet s'morgens je ogen open en je ziet meteen scherp!


Je kon in de sauna zeker de poesjes niet meer goed zien! wink


Vroeger had ik naast mijn lenzen ook een bril. Naar de sauna nam ik deze bril mee, maar die raakte steeds beslagen;-)

Dreambox 500 HD | EMP Centauri 16/1 disecq | 8 Alps LNB's

Triax 88 | 0,8w - 4,8e - 7+9e - 13e - 16e - 19,2e - 23,5e - 28,2e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben waarschijnlijk de eerste reageert die zelf een LASIK operatie heeft ondergaan. Ik heb dit Augustus 2006 laten doen In Duitsland (Trier) aangezien ik zelf in Luxemburg woon.

 

Voor de operatie had ik links -4.5 en rechts -3.75 met links een cylinder van links 23graad en rechts van 17 graad. Effectief had ik daardoor een sterkte van ongeveer -7.

 

Voor ik het besluit had genomen ben ik door 2 onafhankelijke artsen gecontrolleerd of mijn ogen geschikt waren. Toen beide oogartsen zeiden dat het geen probleem was, ben ik naar een informatie avond gegaan van de kliniek in Trier. Door gesprekken met de artsen en mensen die een operatie hebben ondergaan wordt er een vertrouwensrelatie opgebouwd.

 

Dan volgen er 2 onderzoeken, welke weer door 2 artsen worden gedaan. Voor de onderzoeken mag je minstens 3 weken geen lenzen dragen om de onderzoeken niet te beinvloeden. De resultaten van de onderzoeken (sterkte, oogdruk, hologram, hoornhuid onderzoeking etc) worden met elkaar vergeleken en indien de verschillen onder een bepaalde grens zijn, wordt er een afspraak gemaakt voor de operatie.

 

In mijn geval werd de LASIK methode toegepast. Deze methode is de meest toegepaste en houdt in dat er een schijfje van je oog wordt gesneden en dat de laser dmv een patroon de hoornhuid aanpast, waardoor er weer scherp kan worden gekeken.

 

De cylinder afwijking die ik had, kwam door een onregelmatige verdikking van de hoornhuid en kon door deze ingreep gecorrigeerd worden. Indien de hoornhuid te dun is voor een laser korrektie, kan de LASEK methode toepast worden. Dit is een grotere ingreep waarbij de lens van je oog wordt vrijgelegd en dan wordt deze met de laser bewerkt. in de meeste gevallen >99% wordt de LASIK methode toegepast.

 

Op de dag van de operatie raad ik je aan met een 2e persoon erheen te gaan, welke als chaufeur moet dienen, aangezien je kijkvermogen direkt na de operatie er wel is, maar door de oogwond heel pijnlijk is als niet de medicijnen neemt.

 

De operatie zelf is binnen 20 minuten gedaan. Ongeveer 30 minuten voor de operatie krijg je 2 soorten druppels. 1 om de pupil te vergroten en de ander is een verdoofmiddel. Tijdens de operatie wordt je hoofd gefixeerd in een beugel en wordt er een klem op het oog gezet zodat je niet kan knipperen met je oogleden. Dan wordt er een apparaat op het oog gezet welke een schijfje van je oog haalt, dit is het minst prettige van het de gehele operatie. Als het schijfje wordt weggeklapt, zie je alleen nog maar wazig. Op dat moment gaat de laser werken. Je kan met je oog heen en weer bewegen en laser zal je oog volgen dmv een tracking systeem welke uit het leger afkomstig is. Daardoor treft de laser altijd juist. Doordat je nerveus bent zal je dit echter niet doen crazy

 

Als de laser gaat werken zal je een rood licht zien en meteen een "verbrande" lucht. op dat moment wordt je oog gelaserd en wordt de hoornhuid aangepast door de huid te verbranden.

 

Als het klaar is wordt er een soort lijm op het oog gedaan en het stukje wat afgeschaafd was, er weer opgeklapt. Je kan dan onmiddelijk "scherper" kijken dan voor de operatie, maar je ziet nog door wolken heen (wazige blik). Dan krijgt je tweede oog dezelfde behandeling.

 

Na de operatie worden er verschillende controles doorgevoerd en krijg je verschillende medicijnen, waarvan de slaappil ik het meest heb genoten. Je krijgt verder een pijnstiller en 2 soorten oogdruppels. 1 daarvan is een anti-biotika tegen onstekingen en de ander is kunstmatige traan.

 

Ik ben dan naar huis gegaan. Ik kreeg dan een enorm donkere bril welke bijna geen licht doorlaat. Na ongeveer 1 uur beginnen de ogen enorm te tranen en te branden. Het is dan tijd voor de pijnstiller. Thuis gekomen heb ik slaappil genomen en ben pas na 13 uur weer wakker geworden en kon direkt zonder de wazige blik kijken en had ook geen pijn meer. Dan moet je ook gaan beginnen met de kunstmatige traandruppels omdat je ogen enorm droog aanvoelen.

 

ik ben nog 2 dagen thuis gebleven na de ingreep en ben dan weer gaan werken. Na de 2e dag had ik geen enkele problemen meer behalve de droge ogen en kon beter zien dan met mijn bril/lenzen.

 

Voor mij was het een hele goede ervaring en zeker een aanrader als je de bril op je neus zat bent

 

Snopper

Xtrend ET9500 met OpenPli 3.0 met Kathrein 90cm (19.2 en 23.5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder informaief vehaal.

Ik snap de pijnstillers niet helemaal. Zitten er zenuwen in de lens? Ik ken zelf geen oogpijn maar misschien kan je dit nog toelichten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: snopper
Dan wordt er een apparaat op het oog gezet welke een schijfje van je oog haalt, dit is het minst prettige van het de gehele operatie. Als het schijfje wordt weggeklapt, zie je alleen nog maar wazig. Op dat moment gaat de laser werken. Je kan met je oog heen en weer bewegen en laser zal je oog volgen dmv een tracking systeem welke uit het leger afkomstig is. Daardoor treft de laser altijd juist. Doordat je nerveus bent zal je dit echter niet doen crazy

Als de laser gaat werken zal je een rood licht zien en meteen een "verbrande" lucht. op dat moment wordt je oog gelaserd en wordt de hoornhuid aangepast door de huid te verbranden.

Als het klaar is wordt er een soort lijm op het oog gedaan en het stukje wat afgeschaafd was, er weer opgeklapt.

Snopper


Alleen al door t lezen van dit geselecteerde stukje rollen mn ogen al andersom in mn oogkasse crazy Brrrr, voor mij ff nie...

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobsat
Origineel bericht van: snopper
Dan wordt er een apparaat op het oog gezet welke een schijfje van je oog haalt, dit is het minst prettige van het de gehele operatie. Als het schijfje wordt weggeklapt, zie je alleen nog maar wazig. Op dat moment gaat de laser werken. Je kan met je oog heen en weer bewegen en laser zal je oog volgen dmv een tracking systeem welke uit het leger afkomstig is. Daardoor treft de laser altijd juist. Doordat je nerveus bent zal je dit echter niet doen crazy

Als de laser gaat werken zal je een rood licht zien en meteen een "verbrande" lucht. op dat moment wordt je oog gelaserd en wordt de hoornhuid aangepast door de huid te verbranden.

Als het klaar is wordt er een soort lijm op het oog gedaan en het stukje wat afgeschaafd was, er weer opgeklapt.

Snopper


Alleen al door t lezen van dit geselecteerde stukje rollen mn ogen al andersom in mn oogkasse crazy Brrrr, voor mij ff nie...


Dat heb ik ook een beetje,

Bedankt voor het informatieve verhaal, uit de praktijk lezen is beter dan een subjectief stuk van een website.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een buur die enkele jaren geleden cataract kreeg op beide ogen en toen hij bij de arts ging om het te laten behandelen, zei de arts dat het feit dat hij zijn ogen had laten laseren het verwijderen van cataract heel moeilijk zou worden.

Dus als er cataract in je familie voorkomt, er nog eens extra over nadenken...

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: MP4
Bijzonder informaief vehaal.
Ik snap de pijnstillers niet helemaal. Zitten er zenuwen in de lens? Ik ken zelf geen oogpijn maar misschien kan je dit nog toelichten?

Nou die ken ik wel shocked
Vroeger toen ik diabeet was heb ik 1500 laser behandelingen aan ieder oog gehad. Ze branden dan de adertjes dicht die anders tot blindheid leiden. Dat laseren is geen pretje kan ik je verzekeren, na een sessie van 100 merk je in het begin nog niet zoveel maar daarna heb je echt pijn. Ik dacht ook altijd dat ogen niet gevoelig waren, maar je kunt daar helse pijnen aan hebben cry


Sjaak, diabeet ben je toch voor je hele leven? ikkuh even niet snappuh.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Bij de (link kan per PM) -methode maakt de oogchirurg eerst met een zogenaamd ‘microkeratoom’ een dun flapje in het hoornvlies. Dit flapje wordt vervolgens omgeklapt, waarna de onderliggende laag zodanig met laserstralen wordt behandeld, dat het hoornvlies weer de juiste kromming krijgt en daarmee het oog de juiste sterkte.

 

Na de *behandeling plaatst de oogchirurg het flapje weer terug. Beide ogen worden op één dag behandeld. *Is een methode met vele voordelen. De ingreep is kort, niet pijnlijk en geneest snel. Al na enkele uren is het zicht al bijna optimaal".

 

Dit las ik er over.

Maar de vraag was niet aan jou, maar aan snopper. Bovendien heeft jouw bijdrage te maken met het dichtbranden van adertjes of diabetes. Daar gaat het onderwerp niet over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
"Bij de (link kan per PM) -methode maakt de oogchirurg eerst met een zogenaamd ‘microkeratoom’ een dun flapje in het hoornvlies. Dit flapje wordt vervolgens omgeklapt, waarna de onderliggende laag zodanig met laserstralen wordt behandeld, dat het hoornvlies weer de juiste kromming krijgt en daarmee het oog de juiste sterkte.

Na de *behandeling plaatst de oogchirurg het flapje weer terug. Beide ogen worden op één dag behandeld. *Is een methode met vele voordelen. De ingreep is kort, niet pijnlijk en geneest snel. Al na enkele uren is het zicht al bijna optimaal".

Dit las ik er over.


Dit is de methode die bij mijn zoon is toegepast....erg goede behandeling door een arts van het boven-ij ziekenhuis in Amsterdam...veel vooronderzoeken..dan pas behandelen...
Ingreep van een paar minuten, daarna wel druppels meegekregen voor de branderige ogen (net of er een zandkorrel inzit)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bigfoot
Origineel bericht van: MP4
Bigfoot... Poesjes! Onder welke steen lag jij?
Dat is allemaal voorbij hoor. Wat dat betreft is het net 't topisch regenwoud. Alles verdwijnt.


Ik zal maar niet vragen naar wat voor Sauna's jij gaat, dat je geen poesjes ziet...


Jij ook beter lezen Bigfoot. Die term is zo vorige eeuw.. Naar de sauna kom je trouwens niet om te gluren dacht ik.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: Bigfoot
Origineel bericht van: MP4
Bigfoot... Poesjes! Onder welke steen lag jij?
Dat is allemaal voorbij hoor. Wat dat betreft is het net 't topisch regenwoud. Alles verdwijnt.


Ik zal maar niet vragen naar wat voor Sauna's jij gaat, dat je geen poesjes ziet...


Jij ook beter lezen Bigfoot. Die term is zo vorige eeuw.. Naar de sauna kom je trouwens niet om te gluren dacht ik.


Nee, gluren niet nee, je kijt tegenwoordig de gehele grot in.
Vastberaden, geen arrogantie!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...