Gast KeesP Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Dan zijn ze welwillend geweest, en zo hoort het natuurlijk ook. Maar ze hadden zich kunnen beroepen op overmacht en dan sta je toch echt met lege handen. Overmacht? Dat de bodem van de vrachtwagen er plotseling onderuit gevallen is en dat er daardoor diverse pakketten verdwenen zijn? Volgens wikepedia: Overmacht is een juridisch begrip dat een niet-toerekenbare onmogelijkheid aanduidt om een verplichting na te komen, ook wel force majeure genoemd. In het Nederlandse Burgerlijk Wetboek wordt overmacht omschreven als: “abnormale en onvoorziene omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.” In concreto levert dit in de wetgeving het volgende op: Art 6:75 BW: Een tekortkoming kan de schuldenaar niet worden toegerekend, indien zij niet is te wijten aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt. Een speciale vorm van overmacht is noodtoestand. Dan is er in concreto geen sprake van een onrechtmatige daad, omdat de dader een hoger doel voor ogen heeft. Bijvoorbeeld bij brand een ladder stelen om iemand te redden.
Ron Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Laten we het kort bij de feiten houden en de feiten zijn dat hij het als internationaal basis pakket standaard (9,10) heeft verzonden. dat is zonder track/trace barcode en volgens de voorwaarden van TNT een overzekerd pakket. Laten we daarom deze discussie even stoppen. het gaat hier om een heel ander onderwerp. Een heel klein beetje off-topic is niet erg, maar nu neemt het de overhand. Ron
Gast Royke79 Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Ik krijg aankomende week mijn DM800 terug van Dream (s/n:87xxx) vernam ik vandaag per telefoon. Ze zeiden tegen me dat het er een softwarefout in de box zat. Ik had deze box opgestuurd omdat deze op HDTV kanalen bleef hangen (Ook FTA met orgineel image) en je dan niets anders kon doen als de stroom eraf halen. Tevens was de box dan gloeiend heet. Dit lijkt mij een hardwarefout. Is er bij iemand bekend dat dit ook alleen aan de software kan liggen i.p.v. hardware? Anders moet ik natuurlijk Dream nogmaals bellen dat ze de box toch nogmaals nakijken?
allez l'om Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 ik zou er maar op vertrouwen dat DMM wel weet wat ze doen en waar het probleem zit, maar dat zullen ze jou niet aan je neus willen hangen Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
pepper Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 kijk maar eens in dit draadje Morgen nieuwe Firmware ? groeten pepper 2 x VU+ duo - 1 x Dream 800 - 1 x Dream7000 - 1 x Dream 500 Wavefrontier T90
Ron Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Ik hoop voor de eigenaren van de DM800's dat die nieuwe firmware niet betekend dat men de CPU taktfrequentie omlaag geschroeft heeft. Dat zorgt wel voor minder warmte, maar ook voor (veel) minder prestatie. Ik ben erg benieuwd wat deze nieuwe software daadwerkelijk op gaat lossen. Als box 1 het goed doet en box 2 uit precies dezelfde productie het niet goed doet, zegt mijn boerenverstand "Hardware probleem!" en niet "Software Update!", maar we zullen het mee gaan maken. Ron
tfh Geplaatst: 11 september 2008 Geplaatst: 11 september 2008 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Ik hoop voor de eigenaren van de DM800's dat die nieuwe firmware niet betekend dat men de CPU taktfrequentie omlaag geschroeft heeft. Dat zorgt wel voor minder warmte, maar ook voor (veel) minder prestatie. Oei.. Dat zou niet zo mooi zijn als dat echt gebeurd. Overigens denk ik dat je dan direct je geld terug zou moeten vragen: Het product voldoet namelijk niet meer aan de specs waavoor je hem gekocht hebt (300mips).
Tonskidutch Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 tegenwoordig zijn er van allerlei zaken en goederen die op de consument losgelaten worden. zelfs je dure nieuwe auto kan een mankement vertonen dat pas naar voren komt als automobilisten in grote getallen ermee rijden. maar goed, ik wilde enkel effe opmerken dat er dus nu een nieuw officieel image is voor de dm 800 weet niet of ik zo maar mag linken dus kijk bij de officiële site voor dat laatste nfi van 12 september cheers At This Moment Billy Vera And The Beaters
Gizmo Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Ik heb de DM die ik voor mijn werk had en opgestuurd had naar DMM vandaag retour gekregen. (bijna 8 weken weg geweest). Ik heb er wel een muis bij gekregn van DMM, met een drijvende DM800 erin best grappig.
JAL Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Hier nu 7 weken weg nu maar eens hopen dat ie nu snel komt.
Simean Geplaatst: 12 september 2008 Geplaatst: 12 september 2008 Origineel bericht van: Gizmo Ik heb de DM die ik voor mijn werk had en opgestuurd had naar DMM vandaag retour gekregen. (bijna 8 weken weg geweest). Ik heb er wel een muis bij gekregn van DMM, met een drijvende DM800 erin best grappig. Hey Gizmo kan je daar eens een picture van posten ? Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Littlesat Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Probleem is opgelost met een nieuwe bootloader. De boxjes zullen nu wel snel terugkomen... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Satdorus Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Bedoel je te dat het niet nodig was geweest dat er moederborden zijn vervangen door Dream?
Gast Royke79 Geplaatst: 13 september 2008 Geplaatst: 13 september 2008 Bij mij hetzelfde probleem. Hangende HDTV zenders en warmte problemen. Na onderzoek bij DMM van 2 weken kreeg ik afgelopen donderdag bericht dat de DM800 teruggestuurd gaat worden en dat het probleem is opgelost met de nieuwe bootloader. Men raadde ook aan de niewste image te gebruiken van DMM. Maar persoonlijk hoop ik dat de image makers binnenkort met de geupdate versies zullen komen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen