Ga naar inhoud


tvhome op DM7025+


Gast The Saint

Aanbevolen berichten

Beste Lezer,

 

Ik ben sinds twee dagen de trotse bezitter van een Dreambox 7025+ met een DVB-C tuner en HDD. Na twee dagen 'prutsen' is de frustratie hoog opgelopen. Ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen met mijn TVHOME smartcard (paar jaar oud). Na veel proberen heb ik een aantal zenders (96) gevonden, maar alleen nederland 1 geeft beeld!

 

Kan iemand mij op weg helpen. Eigenlijk heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Welke stappen moet ik doorlopen en welke tools en gegevens heb ik hier voor nodig. Kan iemand een stappenplannetje geven? Ik ben enigzins technisch onderlegd, dus hoop dat ik er met een beknopt stappenplan wel uitkom.

 

Momenteel heb ik gemini 3.70 draaien.

 

Hoop op reacties.

 

met vriendelijke groet,

 

Maarten van Essen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: The Saint
Beste Lezer,

Ik ben sinds twee dagen de trotse bezitter van een Dreambox 7025+ met een DVB-C tuner en HDD. Na twee dagen 'prutsen' is de frustratie hoog opgelopen. Ik krijg het niet voor elkaar om beeld te krijgen met mijn TVHOME smartcard (paar jaar oud). Na veel proberen heb ik een aantal zenders (96) gevonden, maar alleen nederland 1 geeft beeld!

Kan iemand mij op weg helpen. Eigenlijk heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Welke stappen moet ik doorlopen en welke tools en gegevens heb ik hier voor nodig. Kan iemand een stappenplannetje geven? Ik ben enigzins technisch onderlegd, dus hoop dat ik er met een beknopt stappenplan wel uitkom.

Momenteel heb ik gemini 3.70 draaien.

Hoop op reacties.

met vriendelijke groet,

Maarten van Essen


Even op http://www.digitalekabeltelevisie.nl kijken, jouw regio zoeken en de bijbehorende frequentie's scannen. Zo doe ik het.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Na veel proberen heb ik een aantal zenders (96) gevonden, maar alleen nederland 1 geeft beeld!

 

je heb alleen een FTA (Free To Air= kanaal waar je geen smartkaart voor nodig hebt)kanaal die beeld geeft.

 

Mijn vermoeden is dat je geen EMUlator in je box heb ge-installeerd of deze is niet goed ingesteld.

 

je kan bijv. CCcam installeren die in een download menu staat (mits je je netwerk goed heb staan). Waar die in gemini zit kan ik je echter niet zeggen maar als je in dit forum door verschillende berichten surft zal je alle info hiervoor vinden.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reacties.

 

Ik krijg het vermoeden dat ik een te oude smartcard heb en daarom geen beeld krijg. Ik heb namelijk wel zenders gevonden en ook een poging gedaan om CCcam 2.0.9 te gebruiken, maar krijg nog geen beeld. Ik ga dus eerst maar eens een nieuwe smartcard regelen en zal het dan nog eens proberen.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals mijn voorganger al vertelde,

het is een emu probleem bij jou,

 

installeer CCcam en de CCcam.config,

kaart erin en er moet licht zijn,

(tenminste, als je kaart wel werkt op je tvhome ontvanger)

zo niet,

kaart er andersom insteken (op zn kop)

 

succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel aan een bepaalde type kaart liggen, ik heb hetzelfde probleem gehad.

 

Ik had ook een oudere type kaart, nieuwe kaart erin en gelijk beeld.

 

Nou weet ik zo niet niet meer met welke cijfers hij begon, als het goed is staat er nog wel een draadje over hier op het forum.

 

Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...