Ga naar inhoud


Radio 4 Surround begonnen


Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Ik heb hem ook even ingelezen, bedankt voor de info.

 

Vreemd, dat ze nergens een persbericht gedropt hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PieterB
Ik heb overigens geen geluid op het nieuwe kanaal, waarschijnlijk nog in de testfase?


Ik heb geluid. Dreambox geeft via de audioknop Dutch (AC3) als audiospoor. Ik heb de Dreambox via een optische kabel aan een versterker hanger. Als ik switch van Radio 4 naar Radio 4 surround dan zie ik de versterker overschakelen van linear pcm naar digital.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zoals thijzel schrijft, werkt het bij mij ook.

Mijn decoder geeft Dolby digitaal 3.2 aan.

Het geluidsbeeld echter is dat duidelijk nog niet.

Er zit in deze stream echter geen PCM geluid, je moet dus de beschikking hebben over een Dolby digitaal decoder.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Zoals thijzel schrijft, werkt het bij mij ook.
Mijn decoder geeft Dolby digitaal 3.2 aan.

Ik heb nog steeds geen geluid. De ontvanger geeft wel aan dat er een Dolbyspoor aanwezig is, maar ik hoor nog steeds niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb 'm een minuut of 10 geleden ingelezen, was vol aanwezig maar doodstil, zette 'm om 19.00 wederom aan en had ineens wel geluid. Begint zeker pas om 19.00 uur? Vraag me trouwens af, waarom deze radiozender, in vredesnaam, aan de tv kant zit. Dolby Surround (of digital) kan toch ook aan de radiokant, of heb ik het mis?

Het klinkt i.i.g. kwalitatief goed.

 

Versterker geeft trouwens DD 6.1 aan, tjonge.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...