Ga naar inhoud


Analoge tv-kijkers stappen niet over


kaelem

Aanbevolen berichten

AMSTERDAM - De opmars van digitale televisie lijkt te stokken. Nederlanders die nog niet zijn overgestapt op digitale tv, laten weten dat ze daar voorlopig ook geen plannen toe hebben.

 

Zij nemen genoegen met de vertrouwde analoge variant. Een kwart van de Nederlandse huishoudens beschikt inmiddels over digitale televisie.

 

Van de grote meerderheid die nog analoog tv kijkt, geeft slechts 4 procent aan binnenkort over te stappen op digitaal.

 

Te duur

 

Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek van adviesbureau KPMG en marktonderzoeker TNS Nipo onder 1100 Nederlanders. Bezitters van een analoge kijkbuis vinden een digitale televisie duur. Ook weten ze weinig van de extra, interactieve mogelijkheden die de nieuwe vorm van tv biedt.

 

Geld

 

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat Nederlanders weinig geld willen besteden aan de aankoop van muziek en films via de aanbieders van digitale televisie. Digitale televisie legt het op dat vlak af tegen het internet en de videotheken.

 

Ook reclamevrije televisie voor een extra bedrag kan op weinig enthousiasme rekenen. Ongeveer een op de tien Nederlanders wil meer betalen voor digitale televisie zonder reclame

 

Bron:Nu.nl

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De echte doorbraak komt als duidelijk wordt dat analoog wordt afgeschaft en tegelijkertijd HDTV doorbreekt. Want van analoog naar high definition met een PVR - das natuurlijk wel een enorme vooruitgang.

 

Kortom, wil je een doorbraak bewerkstelligen, spreek dan een harde datum af waarop analoog wordt afgeschaft en HDTV standaard wordt voor alle uitzendingen en zenders, dan is de kritiek (want die komt er toch) snel verstomd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zal je digitaal gaan, als er nog geen hdtv is?

zal wel net zo'n verhaal als breedbeeld worden.

hdtv zal wel net zo geknepen worden als de sd zenders

sd in de hoogste kwaliteit zou mij ook gelukig maken.

en graag dts bij de films en zeker bij film1.

topfield 5500 pvr . aston 105

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook veel mensen over de streep kan trekken is dat de nieuwe TV steeds vaker de benodigde tuners aan boord hebben of krijgen.

 

Zo zit in mijn tv een dvb-t tuner met modulen en dat is toch wel erg laagdrempelig.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot ze DVB-T2 (==>??) (de opvolger van DVB-T) introduceren ,

en die tuner weer niks waard is frown

 

Of een DVB-T tuner die geen HD aankan .... , daar sta je dan helaas !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Tot ze DVB-T2 (==>??) (de opvolger van DVB-T) introduceren ,
en die tuner weer niks waard is frown

Of een DVB-T tuner die geen HD aankan .... , daar sta je dan helaas !!


Daarin moet ik je gelijk geven, ik zou dan ook een platform kiezen waarvan je weet dat dat soort vernieuwingen kunnen worden toegepast.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
In mijn tv moet nog een Cam voor DVB-T.
Kan je later nog wisselen als het nodig mocht zijn.


Is dat niet voor iedere TV van toepassing?

Ook ik heb er een conax cam in moeten stoppen, anders doet ie het niet hé?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Neptunus


Ook ik heb er een conax cam in moeten stoppen, anders doet ie het niet hé?

@Neptunes,zonder conax module doet ie het ook wel hoor laugh Alleen voor de de gecodeerde zenders heb je deze conax module nodig whistle
@Marco275, dat digitale signaal is er inderdaad maar dat is dvb-c en is wat anders als dvb-t smirk


Ik vroeg me af of er ook TV's zijn met alleen een kaartsleuf, dus waar de module is ingebakken?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat zullen ze ook nooit doen de tv fabrikanten, want ieder land gebruikt zijn eigen systeem.


Dat kon je wel eens mis hebben Ziggo heeft twee Humax TV's die een geïntegreerde Irdeto decoder/smartcard-lezer hebben zie de goedgekeurde ontvangers.
Alle gecertificeerde TV's hebben een ingebouwde Irdeto CA systeem dus ook de op de site staande JVC toestellen.

Nu is Humax natuurlijk geen merk als Philips of Samsung die de modellen wereldwijd verkopen en het lijkt me bij een relatief kleine fabrikant mogelijk om een paar honderd of een paar duizend TV's te bestellen aangepast aan je eigen eisen.
Omdat het topic niet over DVB-T gaat maar dat de "Anologe kijkers niet overstappen" zet ik dit er toch even bij.
Het nadeel lijkt me wel weer als dat je een keer gaat verhuizen naar bijvoorbeeld UPC gebied ineens je TV niet meer geschikt is.

Origineel bericht van: Neptunus


Ik vroeg me af of er ook TV's zijn met alleen een kaartsleuf, dus waar de module is ingebakken?


Antwoordt moet dus JA zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rotel
waarom zal je digitaal gaan, als er nog geen hdtv is?


Omdat digitale SDTV ook al een aantal duidelijke voordelen heeft t.o.v. analoog:

-Digitaal is bij een breedbeeld uitzending écht anamorph breedbeeld, dus 30% scherper dan het analoge letterboxed.
-EPG
-Veel meer zenders
-interactieve toepassingen mogelijk.

nadeel: per tv een DVB-C tuner/smartcard nodig.

Dat veel kijkers verstokt bij analoog blijven is gewoon een kwestie van "wat het boerke niet kent eet ie niet".
Iedereen die ik persoonlijk ken, en nogal sceptisch stonden t.o.v. digitale tv, willen nu ze het eenmaal hebben het voor geen goud meer kwijt. wink

Het komt heus wel goed met digitale tv in Nederland, maar er moet gewoon meer druk achter om de Nederlandse boertjes om te krijgen. De lepel met voedsel wat het boerke niet kent moet dus gewoon even in de mond gepropt worden.
Niet goedschiks dan uiteindelijk maar kwaadschiks (= analoog uitschakelen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...