Ga naar inhoud


Analoge tv-kijkers stappen niet over


kaelem

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Sverige
op de kabel beslist het kabelbedrijf wat je wel en niet mag zien...


Hmja, alsof CDS geen keuzes voor je maakt?

Voorbeeldjes: op de kabel heb je dalijk 4 eredivisie kanalen, op de schotel slechts 2. Op de kabel heb je in totaal 8 Sport1 kanalen én het HDTV kanaal i.p.v. slechts één Sport1 kanaal op de schotel (en dat voor notabene hetzelfde geld!). Waar is Film1-HD op de schotel? Historychannel-HD? Eurosport-HD?

Oftewel, op de schotel wordt net zo vaak bepaald wat jij wel en niet mag zien.



En bovendien, wat is keuze? Als je net heb geïnvesteerd in een satelliet installatie heb je weliswaar de vrijheid te switchen naar bijvoorbeeld digikabel maar dan ben je wel een bak centen kwijt.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 86
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Waar is .. Eurosport-HD?

Op 7, 9, 13, 28 en 42 oost en op 1 en 30 west. whistle

Alleen niet in het CDS pakket. De Turken, Russen, Polen, Italianen, Zweden, Portugezen etc. zullen wel meer van Eurosport houden. Is het Digiturk pakket op 7 oost hier trouwens ook niet te abonneren? Kan je tòch Eurosport HD kijken via de schotel (in het Turks maar toch).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike

wij vergeten dat we hier sat-hobbie-isten zijn.

de gemiddeld nederlander wil helemaal niet naar een satontvanger.

veelst te moeilijk.

die kiezen simpel voor kabeldigitaal.

 

ik kijk naar mijn ouders en schoonouders.

jarenlang analoge tv. nu toch maar eens naar digitaal omdat ze een lcd hebben gekocht.

en wat kiezen ze?

 

juist, digitale tv via de kabel.

want dat nemen ze af van een aanbieder die ze al jaren kennen.

en waarom moeilijk doen met een schotel als je zo een kastje kan (laten) aansluiten.

 

moet wel zeggen, mijn schoonouders en ouders kijken ook enkel voornamelijk naar de zenders die ze analoog werden aangeboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike
juist, digitale tv via de kabel.
want dat nemen ze af van een aanbieder die ze al jaren kennen.
en waarom moeilijk doen met een schotel als je zo een kastje kan (laten) aansluiten.

moet wel zeggen, mijn schoonouders en ouders kijken ook enkel voornamelijk naar de zenders die ze analoog werden aangeboden.

IPTV via het vertrouwde KPN zou dan ook kunnen. En als je met iets minder bandbreedte toekan Digitenne. Maar dat er weinig redenen te bedenken zijn om voor CDS te kiezen ben ik met je eens. Jan Modaal zie ik ook niet zo snel een schotel op (laten) hangen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Hmja, alsof CDS geen keuzes voor je maakt?

Voorbeeldjes: op de kabel heb je dalijk 4 eredivisie kanalen, op de schotel slechts 2. Op de kabel heb je in totaal 8 Sport1 kanalen én het HDTV kanaal i.p.v. slechts één Sport1 kanaal op de schotel (en dat voor notabene hetzelfde geld!). Waar is Film1-HD op de schotel? Historychannel-HD? Eurosport-HD?

Oftewel, op de schotel wordt net zo vaak bepaald wat jij wel en niet mag zien.


Jaja... maar niemand zegt ook dat je canaldigitaal MOET nemen... er zijn heel erg veel andere zenders te bekijken... je kan zelfs opteren voor (grijze) abonnementen uit andere landen... die keuzevrijheid heb je nooit met (digi)kabel.
Ik kijk minder dan 5 dagen per jaar naar NL televisie... en echt iets missen doe ik volgens mij niet echt. maar dat is keuze vrijheid... ja kan, maar hoeft niet als je niet wil.
In Zweden heb je canalplus HD, in Duitsland Premiere HD en ga zo maar door... Ik heb ze hier allebei... omdat ik verplicht ben een kabeltv abo af te nemen om te kunnen internetten... wil je ADSL, wat hier in de buurt overigens niet echt aan te bevelen is, heb je weer kpn nodig voor een telefoonlijn... Hopelijk gaat dat soort koppelverkoop er ook eens uit (maar dat is weer een andere discussie).

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Sverige
Ik kijk minder dan 5 dagen per jaar naar NL televisie... en echt iets missen doe ik volgens mij niet echt.


jij misschien, maar de gemiddelde nederlander kijkt merendeel enkel naar nederlandse zenders. (lijkt mij..)

Origineel bericht van: Sverige

wil je ADSL, wat hier in de buurt overigens niet echt aan te bevelen is, heb je weer kpn nodig voor een telefoonlijn... Hopelijk gaat dat soort koppelverkoop er ook eens uit (maar dat is weer een andere discussie).


hoezo? ik heb 20Mb adsl.
komt geen KPN aan te pas. (technisch misschien wel, maar als gebruiker merk ik er niets van. zie er ook geen factuur van)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Agent Mike

hoezo? ik heb 20Mb adsl.
komt geen KPN aan te pas. (technisch misschien wel, maar als gebruiker merk ik er niets van. zie er ook geen factuur van)


Dat is afhankelijk waar je in NL woont/je aansluiting hebt.
Er zijn een aantal gebieden waar KPN er inderdaad niet meer aan te pas hoeft te komen... ere zijn ook (veel) gebieden waar ADSL prima werkt, met hoge snelheden... maar helaas is dat (nog) niet overal het geval. Waar ik momenteel mijn aansluiting heb is het onmogelijk om zonder KPN basisaansluiting ADSL te nemen... ook is echt high speed adsl hier niet mogelijk...
Je kan bij een aantal bedrijven die dit leveren dmv postcode checks controleren wat er mogelijk is en wat niet. Ik krijg heel erg veel "helaas" op het scherm te zien. Ik weet van mensen in de straat hier die ondanks alles toch voor adsl kozen, dat ze een vreselijke verbinding hebben die niet echt stabiel is, en niet echt uitblinkt in snelheid. Wat dat betreft mag ik niet echt klagen over mijn kabelverbinding... al is die niet supervoordelig. Hij werkt echter wel 99.8% van de tijd, en dat is mooi!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Agent Mike
Origineel bericht van: Sverige
Origineel bericht van: Agent Mike

hoezo? ik heb 20Mb adsl.
komt geen KPN aan te pas. (technisch misschien wel, maar als gebruiker merk ik er niets van. zie er ook geen factuur van)


Dat is afhankelijk waar je in NL woont/je aansluiting hebt.
Er zijn een aantal gebieden waar KPN er inderdaad niet meer aan te pas hoeft te komen... ere zijn ook (veel) gebieden waar ADSL prima werkt, met hoge snelheden... maar helaas is dat (nog) niet overal het geval. Waar ik momenteel mijn aansluiting heb is het onmogelijk om zonder KPN basisaansluiting ADSL te nemen... ook is echt high speed adsl hier niet mogelijk...
Je kan bij een aantal bedrijven die dit leveren dmv postcode checks controleren wat er mogelijk is en wat niet. Ik krijg heel erg veel "helaas" op het scherm te zien. Ik weet van mensen in de straat hier die ondanks alles toch voor adsl kozen, dat ze een vreselijke verbinding hebben die niet echt stabiel is, en niet echt uitblinkt in snelheid. Wat dat betreft mag ik niet echt klagen over mijn kabelverbinding... al is die niet supervoordelig. Hij werkt echter wel 99.8% van de tijd, en dat is mooi!


je hebt gelijk.
Ik was het al weer vergeten hoe het vroeger bij was.
Kon destijds ook enkel maar adsl van kpn krijgen.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je telfort neemt hoef je geen kpn lijn aan te schaffen.

Dat heb ik zelf thuis ook en ik heb helemaal niets met KPN te maken. En ook niet met UPC cool

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Sverige
op de kabel beslist het kabelbedrijf wat je wel en niet mag zien...


Hmja, alsof CDS geen keuzes voor je maakt?

Voorbeeldjes: op de kabel heb je dalijk 4 eredivisie kanalen, op de schotel slechts 2. Op de kabel heb je in totaal 8 Sport1 kanalen én het HDTV kanaal i.p.v. slechts één Sport1 kanaal op de schotel (en dat voor notabene hetzelfde geld!). Waar is Film1-HD op de schotel? Historychannel-HD? Eurosport-HD?

Oftewel, op de schotel wordt net zo vaak bepaald wat jij wel en niet mag zien.



Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten die zenders.
Maar heeft ziggo ook ITV en channel 4? Daar kijk ik persoonlijk liever naar (zijn ook HD kanalen van, gratis) Alle sport zenders die je opnoemt zijn elders op de sat te krijgen en vaak voor niks

Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Als je telfort neemt hoef je geen kpn lijn aan te schaffen.
Dat heb ik zelf thuis ook en ik heb helemaal niets met KPN te maken. En ook niet met UPC cool


Toch heb je KPN omdat KPN eigenaar van Telfort is!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pacman
Precies en Telfort rekent jou 10 euro p/m voor KPN koper.


Nee hoor! Ik betaal 19,95 voor internet en 9,95 voor VOIP incl. bellen naar vast. Verder geen kosten betaald voor kale koperlijn.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Apple740
Waar is .. Eurosport-HD?

Op 7, 9, 13, 28 en 42 oost en op 1 en 30 west. whistle

Alleen niet in het CDS pakket. De Turken, Russen, Polen, Italianen, Zweden, Portugezen etc. zullen wel meer van Eurosport houden. Is het Digiturk pakket op 7 oost hier trouwens ook niet te abonneren? Kan je tòch Eurosport HD kijken via de schotel (in het Turks maar toch).


En als ze het daar net zo doen als de Turkse versie van Eurosport HD op de Hotbird, zit er ook nog een Engelse geluidstrack bij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...