Ga naar inhoud


duitse nationaliteit aanvragen!!


sattos

Aanbevolen berichten

Ik woon zelf in nederland en ik moet daar ook verzekerd zijn. Voor alle die in het buitenland werken is dit bij CZ. Ik betaal voor mij en mijn vrouw de allerlaagste bijdrage die mogelijk is.

Dit is iets van 18 euro/maand voor beide. Ik heb het geluk dat ik direkt aan de grens woon bij duitsland en omdat mijn wergever in duitsland zit heb ik dus de duitse ziekenfondskaart en mijn vrouw dus ook omdat die meteen meeverzekerd is. Alles aan doktoren, Tandarts, huisarts en ziekenhuis heb ik dus net over de grens in bocholt. Ik ben hier sneller als dat ik in nederland naar een dokter ga.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nederlandse verzekering maatschappijen dekken je ziekenfonds niet meer in het buitenland als je meer dan 90 dagen in een jaar in het buitenland bent geweest. Op het moment dat jij je inschrijft in Duitsland zul je je daar dus ook moeten verzekeren.

 

Er is een maatschappij (waar ik nu de naam niet van weet maar dat schiet me later wel te binnen) welke je tot maximaal 2 jaar lang verzekerd indien je in het buitenland verblijft.

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet 100% zeker weer of dit binnen de EU geldt. Dat dit voor mij gelde was omdat ik naar Azie ben verhuisd. Maar hoe dan ook ik zal me even goed laten informeren.

 

(Ik zie veel mensen op leeftijd die in Turkije overwinteren op deze manier de mist in gaan...)

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

(Ik zie veel mensen op leeftijd die in Turkije overwinteren op deze manier de mist in gaan...)


Ik wil niet tever afftopic maar denk dat de ned. aow'ers gewoon
verzekerd zijn omdat ze abwz via de belasting betalen daarmee
zijn ze automatisch voor het basis pakket verzekerd,wat de
zorgverzekeraars voor een functie hebben ?? ik denk alleen
admenitratie mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan. Er blijken nogal wat verschillende zaken mee te spelen en ook nog eens per zorgverzekeraar. Ik was verzekerd bij UNIVE en zij hanteren deze 90 dagen regel. Ook weet ik 100% zeker dat er meerdere deze regel hanteren. Het kan afhangen van Eu EEG land ja of nee etc.

 

Ik zou echt even bij mijn zorgverzekeraar langsgaan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...