Ga naar inhoud


duitse nationaliteit aanvragen!!


sattos

Aanbevolen berichten

Ik zou gewoon mijn nationaliteit behouden, als ik jou was.

Het scheelt een hele hoop papierwerk volgens mij. Aangezien je toch geen werkvergunning/verblijfsvergunning nodig hebt. Je moet je hoogstens nog laten registreren op het gemeentehuis. Tenzij je natuurlijk je domicilie in NL houdt.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
En om de zoveel tijd je verblijfsvergunning verlengen,in een grote stad is dit geen lolletje,je moet achteraansluiten

 

Mijn vrouw is ook Duits, en het verlengen van de verblijfsvergunning is geen probleem, ze krijgt gewoon een brief thuis. Even invullen en opsturen, en de verlenning wordt ook opgestuurd. Misschien dat mensen van buiten de EEG achteraan moeten sluiten.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sattos,

Indien je gaat verhuizen is het probleem met betrekking tot het rijden in de auto van je vriendin opgelost;

 

Je laat je uit Nederland uitschrijven en verhuist naar Duitsland, aldaar ruil je het Nederlandse rijbewijs in voor een Duits rijbewijs en klaar is "Sattos"...

 

Indien je als Nederlander, woonachtig in Nederland in haar Duitse auto rijdt, kan je gepakt worden door de Belastingdienst, ontduiken van Bpm.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nationaliteit die je hebt is binnen de EU niet zo belangrijk, wel de plaats waar je officieel woont. Jij kunt je gewoon inschrijven in Duitsland en daar een gemeentelijke identiteitskaart aanvragen, en dan die in NL laten zien als er iets is!

 

Let wel, de AOW vrijwillig doorbetalen, binnen 1 jaar aanvragen, alhoewel zolang in NL werkt is dit niet nodig.

 

Ik woon ook wel 'ns in het buitenland maar betaal altijd in NL mijn belastingen.

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang jij meer als 183 dagen in nederland werkt is dit ook normaal. Het verhaal word anders als je meer dan 183 ergens in een ander land werkt. Dan moet je daar de belasting betalen.Ik heb de laatste 30 jaar al in heel wat landen betaalt.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: guykers
je moet ook nog een inburgerings cursus met goed gevolg afleggen.

Voor Nederlanders is het eenvoudig,maar mijn poolse buurman heeft toch beduidende problemen.

ALs ik een tegenvraag mag stellen,
wat is het voordeel van de duitse nationaliteit?


Ik durf verder te gaan . . . .
Je hebt lef als Nederlander een Duitse nationaliteit
aan te vragen, daar wil je toch . . .

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik bekrompen ben, het zal.

Maar ik gedraag me in ieder geval

in het buiten- en binnenland.

 

Dat kon je lang geleden niet zeggen

van onze oosterburen en, anno 2008

schort er nog steeds zat aan op de

snelweg en aan het strand als ze op

"visite" zijn.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men vergeet 1 belangrijk aspekt, namelijk:

 

Men is bijna overal op de wereld een buitenlander.

Mijn persoonlijke mening is trouwens wel dat, waar je ook op de wereld geboren bent je dan tot aan je laatste adem die nationaliteit behouden zou.

 

Stel dat ik nu duitser word en nederland speelt in de finale wk tegen duitsland. Voor wie zou ik dan moeten zijn?

Om dit te voorkomen blijf ik gewoon nederlander. :D

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ogen speeld nationaliteit binnen de europeese gemeenschap geen rol meer.

Wij zijn europeanan en grensen spelen geen rol meer.

 

Maar in de praktijk ziet het jammer genoeg anders uit.

 

Ik krijg zelfs de indruk dat tegenwoordig meer belemmeringen

tussen de eu staten zijn als 20 jaar geleden.

 

20 jaar geleden was het b.v. veel eenvoudiger als grens arbeider

te werken als nu ,denk maar b.v. aan de absurde ziekte verzekering voorschriften.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook nu geen probleem. Ik werk al 30 jaar voor een duitse baas en ben zoals nu weer eens voor het bedrijf in nederland op de maasvlakte. Alles word gewoon in duitsland betaald zoals AOW, Ziekenfonds, WW en Belasting. Ben ik echter meer dan 183 dagen in nederland moet ik over het verdiende in nederland alleen de loonbelasting betalen en de rest blijft in duitsland. De ingehouden loonbelasting over de tijd in nederland krijg ik dan van de firma uitbetaald om dit in nederland weer te kunnen betalen. In dit geval is middels de stallingsregeling ook fiskaal terugwerkend mijn huis weer aftrekbaar.

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe ziet het uit met de ziekenfonds tussen D en NL?

 

Ik werk in NL en woon in B ,ik MOET (mag niet kiezen) bij de

CZ verzekerd zijn mijn vriendin weer mag niet bij de CZ verzekerd

zijn maar moet bij de CVZ verzekerd zijn daarnaast moeten wij bijde

ook bij de belgische ziekenfonds (mutualiteit) verzekerd zijn.

Ik moet de volle premie betalen aan de CZ maar krijg minder vergoedingen dan als ik in nl zou wonen.

 

 

Ik hoop maar niet dat ik offtopic ga anders open ik wel

een nieuwe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...