Ga naar inhoud


duitse nationaliteit aanvragen!!


sattos

Aanbevolen berichten


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je moet ook nog een inburgerings cursus met goed gevolg afleggen.

 

Voor Nederlanders is het eenvoudig,maar mijn poolse buurman heeft toch beduidende problemen.

 

ALs ik een tegenvraag mag stellen,

wat is het voordeel van de duitse nationaliteit?

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het voordeel is, dat je naast belasting betalen, dan ook mag stemmen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je gerust stellen:

Ik als Nederlander ben getrouwd met een Duitse vrouw,

woon al 7 jaar in duitsland en werk in nederland,

 

Voor gemeenteraad van je gemeente kun je gewoon stemmen

(je kunt je zelfs ook verkiesbaar stellen, nationaliteit onbelangrijk)

Voor parlement kun je alleen het op het nederlandse stemmen (brief)

Voor europa kun je gewoon stemmen.

 

Werk je nog in Nederland, mag je daar gewoon jouw belasting betalen. eek

 

meer info vind je op http://www.verhuis.de/start/

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dat voor een voordeel als je een tweede nationaliteit hebt ?

 

Ik zie wel nadelen stel je gaat weer emigreren dan kan je in

3 landen belasting aangifte doen n.l. in jou geval dan

Nederland + duitsland + het woonland met het risiko

om na te moeten betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft allemaal weinig zin. Ik (NL) heb met mij duitse vrouw ca 10 jaar in duitsland gewoond en wij wonen nu al weer 14 jaar in nederland. Zij is gewoon duitse gebleven en heeft hiet helemaal geen nadelen van.Alleen moet ze elke 10 jaar even op het duitse consulaat haar pas laten verlengen.Als je trouwens als nederlander een andere nationaliteit aanneemd verlies je hiermee automatisch je eigen nationaliteit, dus als geboren nederlander kun je geen dubbele nationaliteit hebben.

 

Kijk maar Hier

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan stemmen doe ik helemaal niet mee,het zijn toch allemaal figuren die eerst eigen belangen behartigen.

 

Ik wil (voorlopig)gewoon in nederland blijven werken.

Het aanvragen van "duitse paspoort"doen ze daar moeilijk over?

 

oja mij werd naar het voordeel gevraagd,soms wil ik weleens in de auto van mijn vriedin rijden met duiitse kenteken,maar als je wordt gepakt dan heb je wel een probleem denk ik

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google maar eens op: StAG - Staatsangehörigkeitsgesetz in Deutschland. dan zul je zien dat het niet zo eenvoudig is als je het je voorsteld.

 

Voorbeeld uit de StAG:

 

§ 8

 

(1) 1Ein Ausländer, der rechtmäßig seinen gewöhnlichen Aufenthalt im Inland hat, kann auf seinen Antrag eingebürgert werden, wenn er

 

1.handlungsfähig nach Maßgabe von § 80 Abs. 1 des Aufenthaltsgesetzes oder gesetzlich vertreten ist,

2.keinen Ausweisungsgrund nach §§ 53, 54 oder § 55 Abs. 2 Nr. 1 bis 4 des Aufenthaltsgesetzes erfüllt,

3.eine eigene Wohnung oder ein Unterkommen gefunden hat und

4.sich und seine Angehörigen zu ernähren imstande ist.

2Satz 1 Nr. 2 gilt entsprechend für Ausländer im Sinne des § 1 Abs. 2 des Aufenthaltsgesetzes und auch für Staatsangehörige der Schweiz, die eine Aufenthaltserlaubnis auf Grund des Abkommens vom 21. Juni 1999 zwischen der Europäischen Gemeinschaft und ihren Mitgliedstaaten einerseits und der Schweizerischen Eidgenossenschaft andererseits über die Freizügigkeit (BGBl. 2001 II S. 810) besitzen.

 

(2) Von den Voraussetzungen des Absatzes 1 Satz 1 Nr. 4 kann aus Gründen des öffentlichen Interesses oder zur Vermeidung einer besonderen Härte abgesehen werden.

 

 

§ 9

 

(1) Ehegatten oder Lebenspartner Deutscher sollen unter den Voraussetzungen des § 8 eingebürgert werden, wenn

 

1.sie ihre bisherige Staatsangehörigkeit verlieren oder aufgeben oder ein Grund für die Hinnahme von Mehrstaatigkeit nach Maßgabe von § 12 vorliegt und

2.gewährleistet ist, daß sie sich in die deutschen Lebensverhältnisse einordnen,

es sei denn, daß der Einbürgerung erhebliche Belange der Bundesrepublik Deutschland, insbesondere solche der äußeren oder inneren Sicherheit sowie der zwischenstaatlichen Beziehungen entgegenstehen.

 

(2) Die Regelung des Absatzes 1 gilt auch, wenn die Einbürgerung bis zum Ablauf eines Jahres nach dem Tod des deutschen Ehegatten oder nach Rechtskraft des die Ehe auflösenden Urteils beantragt wird und dem Antragsteller die Sorge für die Person eines Kindes aus der Ehe zusteht, das bereits die deutsche Staatsangehörigkeit besitzt.

 

(3) Minderjährige stehen Volljährigen gleich.

 

Zware lektuur waar je even doormoet en dan beslissen of je dit wel wil.

 

Omgekeerd wil mijn vrouw geen nederlandse worden omdat als mij wat gebeurd zij als duitse veel makkelijker weer naar duitsland terug kan. Dit geld ook omgekeerd voor jou.

 

Trouwens in duitsland mag je gewoon met de auto van je vrindin rijden. alleen niet in nederland.

 

Suc6.

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fiene56
Dit heeft allemaal weinig zin. Ik (NL) heb met mij duitse vrouw ca 10 jaar in duitsland gewoond en wij wonen nu al weer 14 jaar in nederland. Zij is gewoon duitse gebleven en heeft hiet helemaal geen nadelen van.Alleen moet ze elke 10 jaar even op het duitse consulaat haar pas laten verlengen.Als je trouwens als nederlander een andere nationaliteit aanneemd verlies je hiermee automatisch je eigen nationaliteit, dus als geboren nederlander kun je geen dubbele nationaliteit hebben.

Kijk maar

Hier



En om de zoveel tijd je verblijfsvergunning verlengen,in een grote stad is dit geen lolletje,je moet achteraansluiten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...