Ga naar inhoud


BVN in september in breedbeeld


Gast Paullo

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vind de beeldkwaliteit vaak niet om naar huis te schrijven.

Als ik nu naar een samenvatting van een voetbal wedstrijd kijk lijkt het veld wel opgebouwd uit ASCII/ANSI tekens pff (bij wijze van spreken)

Vooral te zien als de camera over het veld beweegt .

 

-- Dreambox 8000
-- Dreambox DM800

-- Xtrend ET10000
-- All OpenPli Powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen naar de herhaling van Mooi! weer de Leeuw op BVN gekeken. En volgens mij is het breedbeeld nog niet helemaal optimaal. Want af en toe versprong het beeld héél snel. Leek wel of ze af en toe de breedbeeldpuls uitzette. blush

 

Het kan aan mij liggen, maar ik dacht dat ik dag zag. Ik hoop dat ze dat nog oplossen... smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf dinsdag 16 september waait er een frisse wind door de tv-programmering van Noord. Onder de kop Groningen Vandaag geeft TV Noord dagelijks in een half uur een ruime blik op alles wat Groningen die dag bezighoudt.

 

Die dinsdag wordt toch al een bijzondere dag. Niet geheel toevallig stapt het goed bekeken regionale tv-station op 16/9 ook over op het breedbeeldformaat van....16:9........

 

Als een van de laatste regionale stations stapt tv noord over. Alleen omrop fryslan en omroep zeeland zenden nu nog in 4:3 uit.

Bier uit de fles is 100 keer beter dan uit blik!!

Lekker zo'n 20 Mbit verbinding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Dan krijg je dit weer :
<klik>


Deze link gaat over breedbeeld in andere verhouding dan 16:9 waardoor ook op de breedbeeld-tv zwarte balken te zien zijn om de aspect ratio correct te houden.

Ik heb het over letterboxed vs. anamorph breedbeeld, dat is heel wat anders. Dat gaat over 25% meer of minder resolutie bij dezelfde verhouding...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Er is wel iets anders mis, het beeld ziet eruit alsof het niet deinterlaced is (en mijn deinterlacer staat aan ja).


Of de regionale omroep c.q. BVN. Ik denk dat ze op een bepaald punt in de keten de resolutie schalen. In principe kun je dat doen zonder dat daarmee de interlacing om zeep is, maar je kunt het ook fout doen :-(. En dan zit je met artifacten die je er niet meer uitkrijgt, ook niet met een de-interlacer. Oplossing: interlacing afschaffen :-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
Ik ben zeer blij dat bvn nu ook uitzend in 16/9 anamorf, het is nu een plezier om naar bvn te kijken, het beeld springt niet meer naar 16/9 en blijft zoals het is.
Nu heeft Arte Frankrijk de gewoonte om in 16/9 uit te zenden zodat het beeldformaat ineens op 16/9 springt ipv gewoon breedbeeld, gelukkig is er nog Arte Duitsland die gewoon in breedbeeld uitzendt, nu weer ontopic, bvn in september in breedbeeld! cool
smile Timm1983


16/9 IS breedbeeld.

Je bedoelt de "zoom"-stand van je TV om de zwarte balken van de letterboxing weg te krijgen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...