Ga naar inhoud


BVN in september in breedbeeld


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Uit de nieuwsbrief van BVN

 

" Goed nieuws voor onze BVN kijkers: BVN is van plan om uiterlijk in september de kwaliteit van het signaal naar een hoger peil te brengen. Vooral voor de kijkers in Amerika zal dat een heel duidelijk verschil opleveren. Kijkers hoeven geen nieuw toestel of ontvanger aan te schaffen, want in vrijwel alle gevallen past een televisie of ontvanger zich automatisch aan het nieuwe signaal aan. Doordat er meer beeldlijnen worden verstuurd via de satelliet, én de overstap naar het meer gangbare breedbeeld-formaat (van 4:3 naar 16:9), zal het plaatje voor iedereen die naar BVN kijkt scherper worden."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hopelijk is het beeld dan in 16/9 zoals nu op de rtl zenders soms het geval is, want als ik nu op bvn naar breedbeelduitzendingen kijk springt mijn beeld opeens naar 16/9 filmformaat, bij de rtl zenders gebeurd dit automatisch en ik blijf volledig scherm behouden.

 

Goed dat bvn daar eens iets gaat aan doen.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze gaan dus in anamorph breedbeeld uitzenden?

Dat zou erg fijn zijn, want ik moet nu allerlei truken uithalen om het breedbeeld op volbeeld te krijgen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed nieuws.

De meeste programma's waren sowieso al in breedbeeld opgenomen en in 16/9 weergegeven op VRT of NL.

Blokvorming wordt hopelijk ook minder.

Ben eens benieuwd...

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Ze gaan dus in anamorph breedbeeld uitzenden?
Dat zou erg fijn zijn, want ik moet nu allerlei truken uithalen om het breedbeeld op volbeeld te krijgen.


Dat boeit nauwelijks.

Wat veel belangrijker is dat de resolutie met ongeveer 64 beeldlijnen toeneemt en dàt zie je!

Nu nog een betere programmering...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet BVN haar zendtijd wel wat uitbreiden. Het beste van vijf zenders (Ned 1/2/3, VRT 1/2) op één zender in een tijdvak van 13:00 tot 01:00 is toch vrij kort. confused

 

Verder goed dat BVN in breedbeeld gaat uitzenden, wordt de beeldkwaliteit ook een stukje beter! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ze gaan dus in anamorph breedbeeld uitzenden?
Dat zou erg fijn zijn, want ik moet nu allerlei truken uithalen om het breedbeeld op volbeeld te krijgen.


Dat boeit nauwelijks.

Wat veel belangrijker is dat de resolutie met ongeveer 64 beeldlijnen toeneemt en dàt zie je!

Nu nog een betere programmering...


Dat boeit wel! Ik kijk via hdmi en de max 225 is niet zo slim om breedbeeld in 4:3 op te schalen. Ik kan dat dan wel met de tv doen, maar dan valt ook de informatiebalk buiten beeld.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cheapwatcher
Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: cheapwatcher
Ze gaan dus in anamorph breedbeeld uitzenden?
Dat zou erg fijn zijn, want ik moet nu allerlei truken uithalen om het breedbeeld op volbeeld te krijgen.


Dat boeit nauwelijks.

Wat veel belangrijker is dat de resolutie met ongeveer 64 beeldlijnen toeneemt en dàt zie je!

Nu nog een betere programmering...


Dat boeit wel! Ik kijk via hdmi en de max 225 is niet zo slim om breedbeeld in 4:3 op te schalen. Ik kan dat dan wel met de tv doen, maar dan valt ook de informatiebalk buiten beeld.


De "max 225"???

Heb je geen knopje op je TV waarmee je inzoomt op letterbox-uitzendingen dan?

Overigens zou idealiter geen enkele TV zo'n knopje nodig hebben, maar ja, het is niet anders...

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Uit de nieuwsbrief van TVVlaanderen:

 

" BVN in 16:9

 

Vanaf 16 september zendt het gratis te ontvangen BVN uit in 16:9-formaat.

 

Hiermee past de zender zich letterlijk aan aan de breedbeeldtelevisies van vandaag de dag."

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Uit de nieuwsbrief van TVVlaanderen:
" BVN in 16:9

Vanaf 16 september zendt het gratis te ontvangen BVN uit in 16:9-formaat.

Hiermee past de zender zich letterlijk aan aan de breedbeeldtelevisies van vandaag de dag."


Ow lekker. Geen woord over anamorph. Dus waarschijnlijk nog niet die stomme balken (= resolutievermindering) weg.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...