Ga naar inhoud


Wanneer is de sateliet exact tussen ons en de zon?


markie2

Aanbevolen berichten

Ik had ooit eens een lijstje gevonden waarin stond op welke 2 dagen/uren per jaar de zon vanuit onze positie exact achter de satellieten stond, maar vindt het niet terug.

Het was een lijstje waarop je zowat alle TV satellieten kon terugvinden vanuit verschillende steden zoals Amsterdam, Keulen, Brussel enz.

Iemand?

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ook wel handig om het "vrije zicht" van je schotel eens te controleren als de bomen van de buren weer flink gegroeid zijn,

of gewoon een hulp om een (nieuwe) locatie voor je schotel te zoeken.

En dan maar lekker in de zon kijken sick , hoe groot is de kans dat je ze ziet confused

VU+ Duo - Triax 88 - Smart TMT43 LNB - Dune Smart D1 mediaplayer

Op een Hitachi 42PD8600 Plasma TV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het vrije zicht verhaal gaat denk ik niet helemaal op met een schotel met, zoals bij mij, b.v. 4 LNB's. De satelliet valt dan toch iets scheef in de schotel.

 

Ik zal in ieder geval de onderbuurman waarschuwen dat hij op 8 oktober tussen 12.20 uur en 12.30 uur niet buiten op het balkon lekker op de reling gaat leunen om lekker van het zonnetje te genieten, hij loopt dan immers de kans dat er gloeiend heet gesmolten plastic naar beneden drupt op zijn iets minder behaarde schedel :D

 

Citaat:
En dan maar lekker in de zon kijken sick , hoe groot is de kans dat je ze ziet confused

 

Ik denk dat als je lang genoeg kijkt je vanzelf zwarte vlekken gaat zien in de zon crazy(misschien wordt alles wel zwart)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...