Ga naar inhoud


[500+] vreemd en onbekend IP-adres via DHCP


soet

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem. DB 500+ bij mijn vader krijgt via dhcp een heel raar ip adres. Ik nieuwe image erin gezet (pli jade) nog steeds hetzelfde. Vreemde is bij mij thuis geen probleem, krijgt gewoon goed ip adres en werkt. Heeft wel altijd gewerkt bij mijn vader. Vader heeft davolink modem van tele2...

 

Wie kan mij helpen??

DM7020HD v2

Link naar reactie
Delen op andere sites


En wat versta je precies onder vreemd ip-adres ??

 

Origineel bericht van: soet
Ik heb een raar probleem. DB 500+ bij mijn vader krijgt via dhcp een heel raar ip adres. Ik nieuwe image erin gezet (pli jade) nog steeds hetzelfde. Vreemde is bij mij thuis geen probleem, krijgt gewoon goed ip adres en werkt. Heeft wel altijd gewerkt bij mijn vader. Vader heeft davolink modem van tele2...

 

Wie kan mij helpen??

Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soet
ja, alles staat aangevinkt. Ook niet aangevinkt en handmatig ingesteld, maar geen oplossing.

Als 't handmatig ook niet werkt, dan is er iets "mis" met 't netwerk. Kijk eens welk IP-adres een PC ofzo krijgt op dat netwerk. Misschien heeft die een extern WAN-adres in plaats van een intern LAN-adres.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pc krijgt gewoon 1.11 als ip. Maar alles heeft gewoon gewerkt, opeens geen beeld meer...Hij heeft wel netwerk via stroom met die stekkers. Heb ook al rechtreeks met netwerkkabel geprobeerd, maar hetzelfde resultaat. Hij geeft in het ccpanel wel de server aan, maar geen connectie...

DM7020HD v2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: soet
Pc krijgt gewoon 1.11 als ip.


Kort adres, geef het hele adres eens door. En geef het Gateway adres van je modem/router eens door.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moeilijk blijven doen met DHCP, da's enkel voor het gemak en dat heb je er nu duidelijk niet van. Gewoon zelf éénmalig het gewenste adres instellen en klaar.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eerst wat de modem/router allemaal uit zit te delen, doe een ipscan (google maar even op ipscan). Als je dreambox niet tegen komt zit ie ook niet in het netwerk.

 

Als er wel een adres bekend is zou ik volgende methode uitvoeren: probeer in de modem/router een range vast te stellen waarbinnen er DHCP adressen mogen worden uitgedeeld. bijvoorbeeld vanaf 192.168.1.40 tot 199.

 

Daarna bij de dreambox DHCP uitvinken en dan als adres kiezen 192.168.1.30.

 

Dit is een éénmalige actie en dan ben je er vanaf.

 

 

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...