Ga naar inhoud


[500+] vreemd en onbekend IP-adres via DHCP


soet

Aanbevolen berichten


davolink van tele2..., houd er rekening mee dat je

enkel 2 lan uitgangen kunt gebruiken voor pc's,dboxen,switches.

De andere 2 worden voor digtale tv gebruikt icm hun settopboxen.

Dit kun je niet voor je eigen lan gebruiken.(check manual!)

De davolink deelt "interne ip nummers" uit in de

range 192.168.x.x,waarbij de eerste 5 (als ik me goed herinner)adressen voor de settopboxen gereserveerd zijn,daarna de rest voor je interne lan.Gebruik voor verdere verdeling een switch,geen router.

Als je dan je dreambox aansluit(met dhcp),moet die gelijk herkend worden.

Of je hebt ergens een defecte kabel....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi

ik heb ook de router (modem) van tele2. deze heeft maar 1 netwerk lan-aansluiting voor een pc.

hierop wordt een intern ip uitgedeeld (als 1 pc is aangesloten).

wil je 1 of meer pc's en een dreambox aansluiten moet je een switch gebruiken (b.v. van sitecom. heb je in 5 en 8 poorts. max 42euro)

dan van modem/router naar switch met een patchkabel van 1mtr. op bv switchingang 1, daarna heb je met de overige ingangen lan-poorten erbij waarop pc's en dreambox aangesloten kunnen worden.

de aangesloten apparaten krijgen dan hun interne ip (in dhcp modus) via de switch van de router (192.168.1.1 is de router)

 

noot1>

de andere 8pins aansluiting op de box is voor de speciale 20MB box van tele2 die gebruikt wordt voor streaming (bv voetbal live)

 

noot2>

natuurlijk staat de draadloze verbinding los van bovenstaandverhaal en kun je gebruiken buiten de switch om.

 

VuSolo (2x) + VUSolo2-SE-V2 + Visiosat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef, om de boel te testen, eerst eens een statisch adres op in de dreambox met de juiste gateway en dns en kijk of het dan wel werkt.

 

Als dat wel werkt, dan zul je het probleem wellicht in de software of hardware op de dreambox zelf moeten zoeken.

 

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook modem van tele2 en mijn dream is op een poort van modem aangesloten en mijn pc op tweede zonder problemen

 

volgens mij gebruik je verkeerde poort

 

even de handleiding goed lezen is mijn advies

 

groet,samson

Dreambox DB7020s

Gemini 4.3

Moteck SG-2100A

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alles nagekeken en geprobeerd maar geen resultaat. Zelfs mijn eigen db eraan gezet en die krijgt ook verkeerde adressen door. Heb de modem weer in fabrieksinstellingen gezet en alles opnieuw erin gezet, nog steeds hetzelfde!! Vaste netwerkkabel gedaan, geen verandering...ik denk zelf de router (davolink)..die geeft toch die adressen uit???

 

HELP HELP

DM7020HD v2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, gewoon zelf een netwerkadres ingeven passend in de range van je thuisnetwerk en DHCP uitvinken.

DHCP is zoals eerder gezegd enkel voor het gemak dat niet zelf te hoeven doen, verder heeft het enkel maar nadelen zoals je nu al dagenlang ervaart.

Zelf IP bepalen, instellen en voortaan klaar, je box altijd op hetzelfde IP.

BTW,

er mag maar 1 DHCP server in je netwerk zitten, heb je dus een modem en nog een aparte router, dan mag er maar 1 als DHCP server werken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ga even proberen. Heb inmiddels wel de modem een fabrieksreset laten doen. Nu blijkt de dreambox wel weer een normaal ip adres te krijgen, dit alleen met een kabel rechtstreeks. Nu heeft hij het netwerk via de alecto dataplug (netwerk via stroom). Die werkt niet....heeft altijd zonder problemen gewerkt. Ben iets verder als eerst..jullie horen.

DM7020HD v2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nogmaals een fabriekreset heb ik eindelijk contact gekregen, maar met een netwerkkabel rechtstreeks..ik denk dat het probleem dus zit in het gebeuren met die stekkers die via het stroom gaan ALECTO genaamd...ik ga dat verder uitzoeken.

 

Voor de rest allemaal bedankt voor jullie reaktie's..

 

DM7020HD v2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...