Ga naar inhoud


[all] welke dreambox kiezen ? DM800 of DM7020


mdu

Aanbevolen berichten

Hoi effe hulp nodig.

 

Ik heb een DM600PVR met waardeloos beeld onscherp wazig. ( ik ben kritisch) Nu lees ik op internet dat de DM7020 beter beeld heeft als de DM600. 8-bit dac tov 16-bit dac.

 

Ik wilde dus de DM7020 halen, nu twijfel ik tussen de DM800 en de DM7020Si. Is de DM800 al stabieler als de eerste series. Is het beeld beter als de DM600, omdat ze allebei dezelfde formaat hebben vermoed ik vrijwel dezelfde chipset's en zo. Dus hetzelfde wazige SD beeld kwaliteit.

 

 

 

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laat ik dat nou net getypt en weer gewist hebben. Ik had getypt: Ik wil geen DM7025, deze is net te duur en ik heb maar 1 schotel en 1 LNB een DVB-C gaat ook niet omdat ik een hardstikke dure Ziggo harddisk recorder. Dubbelop snap je.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dubbelop, Nee hoor, Het gaat mij op Digitürk. Ik heb wel een draaibaar schotel, dus ik kan HD zenders ontvangen indien nodig. De televisie is een 42PFL9703. Een Philips Full-HD TV.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb mijn keuze gemaakt. DM7020Si inclusief p0rn0. Ha ha. Nee grapje, Ik lees dat de SD beeld van de DM800 vrijwel identiek is aan de DM600, wazig, moirre-effect etc. De DM7020 moet beter beeld hebben. Er schijnt dat de grote boxen betere condensatoren en dergelijke moeten hebben. Als ik hier een jaar of 3 mee kan doen haal ik straks wel een DM8000 als alle kinderziektes eruit zijn.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och vriend. Zoek eens voor de gein op google naar "dreambox 600" +picture quality of +bildqualität. Op dit forum is het ook al een aantal keer besproken. De DM600 is gewoon onscherp. Op elke forum wordt dan ook een DM7020 of DM7025 aanbevolen. Vooral te zien bij ondertitels, zenderlogo's en voetbalwedstrijden. Mijn oude Topfield 3000Cipro was net HD vergeleken bij de Dreambox.

Dreambox DM8000SSCC Rev 1.3 2010 + 500GB Maxtor Diamondmax

Philips Cineos 42PFL9703D/10, AC Ryan Mini, Yamaha RX-V667 + Canton Movie 125 MX, PS3, wat spaarlampen en een deurbel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een 7025+ en een 800 staan ,en ik zeg als de keuze tussen de 7020 en de 800 gaat dan toch de 800 dit is idd enigma2 en dit heeft toch de toekomst.

En de beeld kwaliteit is prima van de 800 deze wint nipt van de 7025+ op sd kanalen dan wel te verstaan.

En ik heb ook een 600 gehad maar hier is de beeldkwaliteit is dusdanig minder dus ik kan je geen ongelijk geven dat je deze op het 2e plan zet

suc6 met je keuze

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kritisch op het beeld bent is er maar 1 juiste keus.. de DB800. Aangesloten via HDMI geeft een heel strak plaatje. Bij SD beelden wel terugschakelen naar 576P, het beeld is dan echt veel beter als met een 7020. Ik ben ook heel kritisch op het beeld maar ben zeer tevreden met mijn 800. En die problemen die hier steeds genoemd worden: Ik heb ze niet, maar ik heb er ook één uit de eerste series, blijkbaar mazzel gehad. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mdu
Ja ik heb mijn keuze gemaakt. DM7020Si inclusief p0rn0. Ha ha. Nee grapje, Ik lees dat de SD beeld van de DM800 vrijwel identiek is aan de DM600, wazig, moirre-effect etc. De DM7020 moet beter beeld hebben. Er schijnt dat de grote boxen betere condensatoren en dergelijke moeten hebben. Als ik hier een jaar of 3 mee kan doen haal ik straks wel een DM8000 als alle kinderziektes eruit zijn.


Ik weet niet waar je dit weg hebt, maar de db800 verslaat naar mijn idee de 7020Si. Ook op SD kanalen. Goed, ik kijk naar een een Philips 47 inch Cineos, die ook een handje meehelpt en een Supra kabel die van DVI naar HDMI gaat.
Voorheen Topfield gehad (via scart) wat idd moiré/aura vorming gaf. Als je HDMI aansluitingen hebt, maar scart gaat gebruiken is naar mijn idee vragen om moire.... Scart kan (voor zoverre mij bekend) geen HD beeld doorgeven. Dat alleen zegt al iets over de aansluiting (lees: kwaliteit) van Scart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: knakker
Als je kritisch op het beeld bent is er maar 1 juiste keus.. de DB800. Ik ben ook heel kritisch op het beeld maar ben zeer tevreden met mijn 800. En die problemen die hier steeds genoemd worden: Ik heb ze niet, maar ik heb er ook één uit de eerste series, blijkbaar mazzel gehad. laugh


Knakker: heb je een draaibare opstelling en een harde schijf aangesloten op de DB800?
Heb momenteel een 7025S draaibaar en een 800 is onderweg, vraag mij af of draaibaar of/en harde schijf voor problemen zorgt bij de 800.

Groeten,
Frans.

DB8000 DB800 Pli Jade3, Draaibaar, 4k Sony 65 inch. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...