Ga naar inhoud


[7025] gehackt via wan ?


Freddy Hooge

Aanbevolen berichten


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hehe, dan geloof je mij toch niet.

 

Maar goed, jullie geloven waarschijnlijk nog dat de aarde plat isen de maan van kaas, dus gooi mij maar op de brandstapel wegens ketterij...

 

Hoe dan ook, schaf een mooie cisco firewall aan, je bent beter beschermd dan die zielige flut modem/routertjes die je in de winkel koopt of krijgt van je provider.

Elke kneus met verstand van zaken kan ieder van jullie van het internet afknikkeren..

 

Nooit nagedacht hoe het kan zijn dat jullie internetprovider jullie modempjes op afstand kan resetten of voorzien van nieuwe firmware??

Ook niet nagedacht dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat elke kneus die kwaad wil deze manier ook kan gebruiken voor kwaadwillige zaken?

 

Dan geloof je toch lekker dat je anoniem en onkwetsbaar op het internet kan surfen "als je maar een mooie wachtwoord er in zet"?

 

..des te meer verdien ik aan mensen zoals jullie! laugh

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Hehe, dan geloof je mij toch niet.

Maar goed, jullie geloven waarschijnlijk nog dat de aarde plat isen de maan van kaas, dus gooi mij maar op de brandstapel wegens ketterij...

Hoe dan ook, schaf een mooie cisco firewall aan, je bent beter beschermd dan die zielige flut modem/routertjes die je in de winkel koopt of krijgt van je provider.
Elke kneus met verstand van zaken kan ieder van jullie van het internet afknikkeren..

Nooit nagedacht hoe het kan zijn dat jullie internetprovider jullie modempjes op afstand kan resetten of voorzien van nieuwe firmware??
Ook niet nagedacht dat het wel eens zo zou kunnen zijn dat elke kneus die kwaad wil deze manier ook kan gebruiken voor kwaadwillige zaken?

Dan geloof je toch lekker dat je anoniem en onkwetsbaar op het internet kan surfen "als je maar een mooie wachtwoord er in zet"?

..des te meer verdien ik aan mensen zoals jullie! laugh



Wat bedoel je daarmee beste vriend????????

grtz

DM8000 HD - PLi - Cccam 2.3.0 - 500 Gb HDD
Tv Vlaanderen + Canal Digitaal
Samsung Plasma PS-50Q92
Triax 88 [13|19.2|23.5|28.2]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij zo'n expert ben, mag je mijn huis tuin en keuken routertje wel even van het internet gooien.

Er zit niets voor, alleen de router die jij gegarandeerd niet open gaat krijgen.

Jouw verhaal is alleen van toepassing op routers die standaard open staan en dat zijn tegenwoordig maar weinig routers.

de meesten (90%) staan voor WAN verkeer mooi helemaal dicht en kan dus ook niet zomaar op ingebroken worden.

Wij snappen ook wel dat iemand die zijn wifi netwerk open laat staan of zijn router van buitenaf beheerbaar maakt met username/password admin/admin niet bijzonder beveiligd is, maar dat is een menselijke fout en niet een hardware gebrek of fout.

Je hebt dus met zekerheid geen cisco firewall nodig om fatsoenlijk beveiligd aan het internet te "hangen".

Ik hoop dat je met de opmerking "des te meer verdien ik aan mensen als jullie" niet bedoeld dat jij hier je vak van maakt, want zou het zo zijn dat jij partikuliere gebruikers een erg dure cisco firewall aanraad omdat ze anders niet afdoende beveiligd zouden zijn, ben jij een schurk en oplichter:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Hehe, dan geloof je mij toch niet.


Hoe dan ook, schaf een mooie cisco firewall aan, je bent beter beschermd dan die zielige flut modem/routertjes die je in de winkel koopt of krijgt van je provider.


zo'n firewall helpt niet zo veel als je vervolgens zelf poortjes open gaat zetten...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een hack wilt zetten zal je moeten zorgen dat je niet te traceren bent.

Als je jezelf een client account geeft in cccam.cfg om mee te kunnen kijken dan is je ip adres zo bekend.

Niet echt anoniem dus.

 

Degene die goed genoeg zijn om hun sporen te verbergen weten wel wat leukers dan een dreamboxje bij iemand thuis hacken.

 

De "crackers", maw wannabe hackers met kant en klaar tooltjes hebben in notime een aantal klachten tegen zich liggen bij hun provider.

 

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ome Merde
cisco routers (m.u.v linksys) is overkill voor particulier gebruik. geeneen die ze programmeren kan.
ik sluit me bij Ron aan, be my guest, sniff me IP maar als hacker en probeer het eens plat te gooien.
kissie Dommelsch is voor jou smile



merDe

Hier idem. Knappe jongen die bij mij binnenkomt. (Maar ik ben dan ook professioneel IT'er in het bankwezen, dat dan weer wel whistle )
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Nooit nagedacht hoe het kan zijn dat jullie internetprovider jullie modempjes op afstand kan resetten of voorzien van nieuwe firmware??".

 

Dat geldt misschien voor Experia- en kabelboxen, maar niet voor

zelf gekochte modem/routers!

 

Zodra de KPN aan mijn modem begint te prutsen, ga ik toch wel even sputteren!

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: drz
Nooit nagedacht hoe het kan zijn dat jullie internetprovider jullie modempjes op afstand kan resetten of voorzien van nieuwe firmware??


Nog nooit last van gehad, maar weet wel dat ze het kunnen. Ik dacht altijd dat dat gebeurde op de netwerkstack-laag onder IP, zodat alleen de provider er bij kan. Als het wel op IP-niveau kan , is dat inderdaad een groot probleem. Gelukkig staat mijn adsl-modem gebridged.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan het zijn dat je onlangs een plek of internetcafe bezocht hebt waar de browser de adressen en wachtwoorden opslaat?

Kan best zijn dat er na jou daar iemand gezeten heeft die even in je box is geweest.Ik zou even checken waneer er is ingebroken en aan de hand daarvan kijken welke cafes je het laatst bezocht hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Freddy Hooge
Ok Ok, ik terk een beerput open merk ik wel....

Even voor de duidlijkheid.
Bij alle vragen die gesteld worden op dit forum m.b.t. het op afstand bedienen ( lees WAN ) van je dreambox via webif, wordt uitgelegd je poort 21 te forwarden.
Vandaar dat ik dit dus ook gedaan heb.
Evenals 22 en 23.
Soms wil ik vanaf het werk of in een internetcafe, mijn timers kunnen programeren. Dan wil dit toch niet anders?

En ik heb wel degelijk een ander password dan standaard er op gezet, wat ik inmiddels heb veranderd natuurlijk.


Voor de webinterface heb je alleen poort 80 nodig.

En als je pli draait, heb je een firewall op je dream zelf, kan je alleen de ip adressen invullen die erin mogen.
Alleen als je via een internet cafe ye werkt gaat, heb je er niks aan, misschien is ook zo jou paswoord en ip adres achterhaald.

Zet die dns naam eens in mn pm, lijkt mij wel leuk om wat informatie uit te zoeken, waar het vandaan komt.


grtzz RGG

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Als jij zo'n expert ben, mag je mijn huis tuin en keuken routertje wel even van het internet gooien.
Er zit niets voor, alleen de router die jij gegarandeerd niet open gaat krijgen.....................

..............Ik hoop dat je met de opmerking "des te meer verdien ik aan mensen als jullie" niet bedoeld dat jij hier je vak van maakt.............

............ ben jij een schurk en oplichter:-))

Ron

Ja dat kan ik.. dat wil zeggen, één van mijn medewerkers bij mij in dienst is daar erg goed in. wink

Ikzelf houd mij niet bezig met die zaken omdat ik wel wat anders aan mijn hoofd heb, maar geloof mij maar, ook jouw modem/routertje is binnen enkele minuten totaal onklaar gemaakt.

Spierballentaal is altijd erg leuk om heen en weer te gooien, maar als het ooit een keertje tot een ontmoeting komt, dan wil ik globaal best uitleggen hoe e.e.a. tot stand komt.
laugh

Overigens houd ik mij aan de goede kant van de wet, andermans geld zal mij een biet zijn.

enne, de naam als "schurk en oplichter" klinken mij als muziek in de oren, dan heb ik eindelijk ook eens een koosnaampje! laughlaugh

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...