Ga naar inhoud


Planet(KPN)Internetplusbellen opzegen!


MpF1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben hier bezig met het overstappen van planet(KPN)internetplusbellen naar Telfort internet en vast bellen.

Ik heb inmiddels twee brieven ontvangen van telfort dus wordt het tijd om mijn huidige abonnement op te zeggen!

Alleen, wat is de beste manier om dit te doen schriftelijk of telefonisch?

Op de site van KPN wordt aangegeven dat het telefonisch moet, maar gaat dit wel goed? Er is bij mij de laatste tijd telefonisch aardig wat misgegaan met KPN.

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je aangegeven hebt dat je het telefoonummer overgezet wilt hebben (porteren) dan zegt Telfort automatisch je abonnement op.

Als je zelf je abonnement opzegt dan loop je het risico

dat je je huidige nummer kwijt raakt.

Dus alleen zelf opzeggen als je een nieuw teloonnummer wilt hebben, anders dus door Telfort laten regelen.

 

2X Sab triple hd, Wavefield T55 met Sirius,hotbird, Astra 19.2 en 23.5, 1x maxdigital xp1000, familiepakket.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telfort is hier anders heel duidelijk in dat zij niet het abonnement voor je opzeggen, ook niet bij nummerbehoud, dit mogen ze niet. Ik moet het dus echt zelf doen. Maar waar het mij om gaat, is dat Planet zegt het alleen telefonisch kan en Telfort daarintegen aangeeft schriftelijk te doen. Brief hiervoor kun je downloaden bij Telfort. Bij mij gaat het overigens over een overname met nummerbehoud.

 

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Ik was ook van Planet naar Telfort gegaan.

Die brief die je gedownload hebt werkt prima.

Gewoon invulen en opsturen.

Je nummer hou je, niks aan de hand.

 

EDIT, sorry, ik ging van XS4All naar Telfort, maar dat is de zelfde toko

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Copy/paste: Bij Telfort aanvragen en de opzeg brief gebruiken die Telfort je aanbiedt. Echter deze brief pas verzenden als je in stap 4 bent om zeker te zijn dat je huidige aanbieder niet de verbinding inplant om op te heffen voordat Telfort de overstap kan inplannen. Dit kan een week tot twee weken duren na aanvraag.

 

 

Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1251039//#overstappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN InternetPlusBellen

 

Ook bij InternetPlusBellen hoef je het telefoonabonnement niet op te zeggen. Zodra het nummer weggeporteerd wordt door Telfort ziet KPN dit automatisch als een opzegging. Hetzelfde geldt dan ook voor het ADSL abonnement. Je kunt bij Telfort gewoon een overstap aanvragen. De opzegging wordt dan geheel automatisch geregeld.

 

Andere VoIP aanbieder

 

Bij overige VoIP aanbieders moet je zelf je abonnement opzeggen. Dit kan Telfort niet voor jou doen. Geef wel expliciet aan dat het telefoonnummer geporteerd gaat worden. Zorg er dus voor dat als je bijvoorbeeld telefonie hebt bij een kabelaar dat het telefoonnummer actief blijft, ook al is het DSL signaal al opgeleverd.

 

Dus als ik dit zo lees dan hoef ik niks te doen? dus ook geen brief te versteuren!

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook de brief gebruikt die Telfort op zijn site heeft staan. Die heb ik opgestuurd nadat ik me had aangemeld. Je kunt tijdens het aanmelden zelf een datum aangeven en die zet je ook in de opzegbrief. De dag nadat ik de brief had verzonden kreeg ik al een telefoontje van Hetnet die vroeg om de reden van mijn opzegging. Een en ander is vlot verlopen (binnen 2 weken al)met Telco-Telco. Ik had gelijk weer internet maar de telefoon heeft 5 dagen geduurd.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst ook internetplusbellen+onbeperkt bellen van kpn, 52 euro per mnd! Veel te duur.... Nu met Telfort 29,90 euro, tel uit je winst..( en nog sneller internet ook) Ik heb ook de brief van telfort gedownload en opgestuurd en na 5 weken had ik internet van telfort en een dag later telefoon. Werkt hier prima! Alleen snap ik het hoge prijsverschil niet, volgens mij is telfort toch ook van kpn?... wil kpn zijn klanten niet houden? ze verlagen n.l het abonnementsgeld niet want dat heb ik kpn telefonisch gevraagd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb KPN nog nooit gesnapt met hun tarieven.

vaste telefonie, onbetaalbaar en de constructies die ze er op loslaten smile

alleen voor zakelijk gebruik vaste telefonie, voor de rest VOIP via wie-dan-ook.

 

dat ze uberhaupt nog klanten hebben begrijp ik ook niet helemaal maar dat kan aan mij liggen smile

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

Hier even een update!

Ik heb inmiddels mijn installatie pakket binnen en heb met kpn gebeld om op te zeggen, en dat het om een overname van telfort gaat.

Ze doen bij kpn heel moeilijk en zeggen dat als ik opzeg mijn nummer niet behouden blijft! Ik heb hier nu al drie keer over gebeld maar krijg steeds hetzelfde antwoord dus ik vraag me af of ik zelf wel moet opzeggen of dat telfort dat moet doen?

Weet het niet meer???????

 

Dreambox One Ultra HD/Dreambox 8000 HD/Dreambox 500 HD/2x Xtrend ET400

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de opzegbrief van de site van telfort gedownload hebt en opgestuurd. Telfort zorgt dan voor opzegging van het telefoonabonnement bij KPN, ook als je gekozen hebt voor nummerbehoud (dit kost eenmalig € 9.95)Als dit zo is dan kan KPN niet zeggen dat je nummer niet behouden blijft, want die gaat over naar telfort. Je kunt evt. bellen met de helpdesk van telfort om te vragen of je nummer al geporteerd(overgezet) is naar telfort. Telfort kan( als het goed is) je dan de datum van oplevering van de nieuwe aansluiting doorgeven.Dan.....opzeggen bij KPN! houdt wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...