Ga naar inhoud


probleem met zappen op HD kanalen


skippie1770

Aanbevolen berichten

zolang er geen zendereditor is die de HD parameters fatsoenlijk ondersteund zullen we problemen onderhouden zoals eenmalig over zenders heenzappen indien je de lijst bewerkt hebt en opgeslagen...

 

 

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch is bovenstaande .xml niet goed, Is een PLi xml van vóór de HD tijd. Zo staan de HDTV parameters er niet in.

Dat je geen ITV HD meer hebt komt omdat OpenDBedit bij "opslaan" de lamedb file verneukt van sommige zenders, waaronder ITV.

Handmatig editten biedt een oplossing.

 

Zwart beeld op HD is ná editten maar éénmalig per zender. Verder is de satellites.xml niet van invloed op de zapsnelheid.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Hemertje.

Ná de laatste DMM updates zijn alle editors onbruikbaar geworden.

Nieuwe lijsten zijn daarom lastig, zo niet onmogelijk, te maken.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Verder sluit ik me aan bij het verhaal van Hemertje.
Ná de laatste DMM updates zijn alle editors onbruikbaar geworden.
Nieuwe lijsten zijn daarom lastig, zo niet onmogelijk, te maken.


Zitten de nieuwe DMM updates nu al in het menu software update sectie van de laatste PLI Jade?
Want dan wacht ik eerst met updates binnen halen, de openDBeditor vind ik wel een heel belangrijk tooltje.

Rudy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
zijn er dan oplossingen in de maak, nieuwe settingssoftware ? of wordt het behelpen en tot slot is er dan wél een goede settingslijst voor de 800 voorhanden ?


Er zijn nog geen oplossingen in de maak, zoals gezegd ben ik bezig mensen te benaderen die hierin iets kunnen betekenen.

Tot dan wordt het behelpen, bestaande lijsten uit de downloads werken wel, óók ná de updates te hebben op de box.
Ja, voor de 800 zijn in de PLi downloads o.a. mijn lijsten te downloaden, deze zijn actueel op de kanalendans van de Eredivisiekanelen ná.

Kijkende vanuit mijn laatste lijsten welke in de PLi staan:
Tele-2 is Eredivisie 1 geworden.
Tele-2 2e kanaal is weg.
Etalagekanaal op Astra-3 is Eredivisie 02 geworden.
Deze kanalen staan er al wel in, dus mijn lijsten zijn nog goed bruikbaar. Ik wacht met smart op een goede editor.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het voor een ieder goed te doen zijn eigen lijst up to date te houden.

Zodra je de zenderlijst in beeld hebt, druk eens op "menu" van je afstandsbediening. Hier komen opties naar voren zoals zenders toevoegen aan boeket, zenders wissen, zenders verplaatsen, etc...

Genoeg om je eigen lijst actueel te houden.

 

Even voor de duidelijkheid:

Zodra de update public is, zullen de "oude" lijsten uit de downloads gewoon blijven werken, al zal je box de lijst zo aanpassen dat de lijst uit je box halen met een editor niet meer zal gaan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...