Ga naar inhoud


Astra 23.3


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Ik heb een 3m schotel op het dak staan welke is uitgericht op Astra 19.2. Tevens zit er een LNB voor Hotbird op.

 

Beide sats werken perfect.

 

Kan ik hier nu 'gewoon' een LNB bij zetten voor Astra 23.2? Ik wil graag een DB800 aanschaffen voor HD TV maar moet dan wel via de Astra 23.2 kijken toch?

 

En omdat een LNB niets kost wil ik het eigenlijk hoe dan ook proberen dus weet iemand hoeveel kanalen ik ongeveer zal moeten kunnen binnenhalen? Dan weet ik zeker dat alle frequenties goed werken.

 

Thx

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cuss oglum o ne laaan hahaha

 

Als je Astra 19.2 samen met Hotbird kunt kijken (verschil van 6 graden) zou je ook in principe Astra 3A op 23.5 moeten kunnen ontvangen.

 

Ook kijkend naar de footprints is het haalbaar naar mijn mening om Astra 3A te ontvangen als je Astra 19.2 perfect ontvangt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Let wel even op met antwoorden zijn woning staat in Turkye en de vraag is hier al eerder gesteld.
En het gaat om de HD kanalen die zitten op de IE VBSS beam.
Gezien de beam lijkt het me haast onmogelijk maar misschien kan iemand die daar woont er meer over zeggen. :D

Nou aart, de rand van de beam geeft 47dBW aan, wat wil zeggen dat de rest van de footprint gewoon niet is getekend. In het brandpunt zou de 3 meter schotel van de topicstarter het nog bij 36dBW moeten doen. Nu wil hij wel een LNB ernaast zetten met 19,2 oost in het brandpunt. Zeg dat de schotel effectief dan 2 meter is buiten het brandpunt, kan je nog tot 40dBW zakken.

Het zal er ook vanaf hangen waar in Turkije. Het is in ieder geval het proberen waard!

@WPW: monoblock zagen?? confusedconfused.gif Hij heeft een schotel van 3 meter, die LNB's staan kilometers uit elkaar! Gewoon losse LNB's en een 4/1 DiSEqC switch doen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd


Het zal er ook vanaf hangen waar in Turkije. Het is in ieder geval het proberen waard!



Het is Mahmutlar,Alanya,Turkey ik had al even gezocht met Google maps en het ligt een behoorlijk eind Turkije in recht tegenover Cyprus.
Het is wel inderdaad een flinke schotel maar van de SES Astra site wordt je ook niet vrolijk voor die lokatie dus beter dat hij het zelf test of iemand daar uit de buurt. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt PM

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...