Ga naar inhoud


één HD reguliere uitzendingen?


dunhans

Aanbevolen berichten


Nou er zijn toch wel uitzendingen die razenscherp zijn. Het kan dan wel géén HD zijn, je ziet het goed aan de ondertitels. En nu werkt één HD ook op mijn Vlaams pakket smartcard van 2 euro per maand! Nu de VTM en Eurosport HD er nog bij. Wanneer komen de publieken, SBS en RTL in Nederland dan met HD? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dunhans
Nou er zijn toch wel uitzendingen die razenscherp zijn. Het kan dan wel géén HD zijn, je ziet het goed aan de ondertitels.

Volt, De 7e Dag zijn toch haarscherp wat mij betreft.
Dat lijkt mij geen gewone upscaling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit klopt , de recentere programma's zien erg goed uit ( maar is allemaal effectief geupscalled , eerste echte HD zouden tegen het einde van het jaar komen . Het probleem zit m bij de al wat oudere programma's , die zien er echt opgeblazen ( met zwarte balken opzij ) uit . Op dit gebied doet VTM HD het heel wat beter , daar zie je geen verschil( kwaliteitsverlies wel ) in het formaat tussen de verschillende uitzendingen . Dus duidelijk een bewijs dat de vrt het op dit gebied verprutst.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTM doet hetzelfde ook met een paar oude SD programma's. Wat knippen en plakken, en het is "breedbeeld" en waarschijnlijk doen ze dat nu ook met HD.

De VRT daarentegen zendt alles in zijn originele beeldverhouding uit, en als ze dat upscalen naar HD is het normaal dat ze er pillarbox van maken. Er is namelijk geen 4/3 high definition standaard...

 

Vooral de live shows en de fictieseries van de VRT worden nu al in HD gefilmd. Al die muziekshows (Eurosong, Zo is er maar één,...) worden in de HD-studios van Alfacam opgenomen in Lint en dat zie je al op de analoge kabel.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

VTM HD zenden enkel een paar eigen producties (opgenomen in de alfacam studio's )uit in echte HD , de rest is upscalled . Maar geen enkel programma ziet er opgeblazen 4:3 uit ( gelukkig maar , want VTM is enkel in HD beschikbaar bij INDI , en niet zoals één op 2 kanalen ).

 

 

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smoking

Dit klopt , de recentere programma's zien erg goed uit ( maar is allemaal effectief geupscalled , eerste echte HD zouden tegen het einde van het jaar komen . Het probleem zit m bij de al wat oudere programma's , die zien er echt opgeblazen ( met zwarte balken opzij ) uit .

Ik heb het dan ook niet over opgeblazen of niet. VRT had wel degelijk aangegeven om het HD kanaal te testen tot het einde van het jaar en ik vermoed echt wel dat er al HD uitzendingen zijn. Toen ik aan het kijken was, was het beeld veel te scherp voor een geupscaled SD beeld te zijn. Het verschil was veel te groot in vergelijking met de recente geupscalede programma's.
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Tja , bij VTMHD zie je ook vaak het verschil niet, velen denken bv dat het nieuws in HD opgenomen is ( alleen familie , aspe enz die in de alfacam studio's gedraaid worden ), maar dat is helemaal niet zo , en dit beeld is ook haarscherp .

 

Voorlopig is enkel hun eindregie aangepast, camera's zijn ook aangekocht , maar bv thuis en hun overige programma's, is nog steeds SD , aangezien ze toen die camera's nog niet hadden.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...