Ga naar inhoud


laptop medion aanbieding


D.Quijote

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Pedro Newbie
Origineel bericht van: Gido
Heb je geld te veel of wil je graag wat verder sparen kijk dan eens naar deze laugh
Toshiba Qosmio X300-112


Mooi lijstje gegevens maar wat ik niet kan vinden is (niet onbelangrijk!):
- wat voor processor zit er in
- hoeveel geheugen
- hoe groot is de harde schijf

Dit lijken mij in eerste instantie belangrijkere zaken dan hetgeen allemaal in het lijstje staan


Bij deze zie bijlage.

Qosmio-X300-112.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Ik ben benieuwd of de topicstarter hier nog wat mee kan.

Allemaal tegenstrijdige informatie.

 

Toch wel interessant om dit allemaal te lezen, ik weet alleen nog niet wat ik wil kopen. Ik ben nu in Nederland en heb daar een Fujitsu Siemens staan als laptop, en in Spanje een desktop van Medion. Nu wil ik nog een extra laptop die ik steeds heen en weer kan meenemen, ook makkelijk als er een pc op tilt gaat. Ik ziet nu te denken aan een Asus of Acer. Zijn trouwens al die merken die jullie noemen zelfstandige merken, of zijn er ook fabriekanten die laptops onder diverse namen uitbrengen ??

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
goede garantie ? alsjeblieft zeg, als je wat aan je laptop/desktop hebt ben je je apparaat voor minstens een maand kwijt.

 

Ome merde, de garantie ervaringen va Medion die ik van user Bromtol heb vernomen zijn juist heel positief en snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
garantie van acer is standaard 1 jaar , de rest moet je bijkopen.
teevens hanteren ze een economische afschrijvingstermijn van 2 jaar.

Ik heb zelf goede ervaringen met medion.



De winkel waar je hem koopt zal toch 2 jaar moeten geven (it's the law), maar bijkopen kost relatief weinig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De winkel waar je hem koopt zal toch 2 jaar moeten geven (it's the law)


Dit is pertinent niet waar !

Dealers kunnen de garantie afkopen dat kan kloppen maar ten alle tijden geldt de fabrieks garantie en als dat 1 jaar is dan is dat 1 jaar. Niet meer en niet minder !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: winwiz

De winkel waar je hem koopt zal toch 2 jaar moeten geven (it's the law), maar bijkopen kost relatief weinig.


Er worden hier dingen door elkaar gehaald.
Als de fabrieksgarantie 1 jaar is is het ook 1 jaar.
Je zit dan nog wel met de wettelijke garantie die is Europees 2 jaar Nederland heeft dat niet helemaal overgenomen hier is het "wat je er redelijkerwijze van mag verwachten".
Consuwijzer.
Wikipedia.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En volgens het 'nieuwe' consumentenrecht heb je dus ZEKER 2 jaar garantie in dat geval. Volgens MIJ nog wel langer omdat een laptop langer dan 2 jaar dient mee te gaan.

 

Maar als ze zelf al aangeven dat ze in ieder geval denken dat ie 2 jaar mee gaat, dienen ze dat ding ook twee jaar te ondersteunen met garantie.

 

Simpel als dat, zijn nou eenmaal de nieuwe rechten binnen de EU.

 

Garantie bijkopen is dus NIET nodig.

Ik heb in het verleden meerdere malen van deze regeling gebruik gemaakt. De verkopers reageerden dan van "zoooo, u bent goed op de hoogte" als ze vroegen om extra garantie bij te kopen en ik antwoordde dat dat niet nodig was omdat ik als consument mocht verwachten dat zo'n ding het gewoon 5 jaar zou doen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: winwiz

De winkel waar je hem koopt zal toch 2 jaar moeten geven (it's the law), maar bijkopen kost relatief weinig.


Er worden hier dingen door elkaar gehaald.
Als de fabrieksgarantie 1 jaar is is het ook 1 jaar.
Je zit dan nog wel met de wettelijke garantie die is Europees 2 jaar Nederland heeft dat niet helemaal overgenomen hier is het "wat je er redelijkerwijze van mag verwachten".
Consuwijzer.
Wikipedia.


Zoals hierboven wordt gezegd is het zeker 2 jaar. En die twee jaar moet de verkoper je geven, daar heb je immers een koopovereenkomst mee. Je hebt niets met de fabrikant te maken (is alleen maar gunstig voor de verkoper (winkel) als zij ook 2 jaar of meer garantie geven)

Verder is er ook nog coulance na die periode. Als je mag verwachten dat een laptop 5 jaar meegaat (technisch en niet economisch) en hij gaat na 3 jaar kapot, zul je maximaal 3/5 van het reparatiebedrag hoeven te betalen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de fabrieksgarantie 2 jaar is dan hoort de winkelier je uiteraard te helpen als hij na 1 jaar defect zou gaan, dit hoort hij ook na 2 jaar te doen alleen komen de kosten dan op de gebruiker.

 

Het zou fraai zijn als een product door de fabriek maar 1 jaar garantie heeft en de winkelier die kosten zou moeten dragen als het product na 1 jaar defect zou gaan. Met de minimale marges op de dag van vandaag is dat helemaal onmogelijk.

 

Dat computer producten 5 jaar mee moeten gaan hebben we aan het kabinet te danken. Belasting technisch mogen computer producten niet meer in 3 jaar afgeschreven worden maar in 5 jaar. Kwa goede hardware kan dit in principe wel, kwa harddisk moet ik nog zien !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gido
Als de fabrieksgarantie 2 jaar is dan hoort de winkelier je uiteraard te helpen als hij na 1 jaar defect zou gaan, dit hoort hij ook na 2 jaar te doen alleen komen de kosten dan op de gebruiker.

Het zou fraai zijn als een product door de fabriek maar 1 jaar garantie heeft en de winkelier die kosten zou moeten dragen als het product na 1 jaar defect zou gaan. Met de minimale marges op de dag van vandaag is dat helemaal onmogelijk.


En toch is het zo!!!

Een voorbeeldje op consuwijzer:

Mijn computer is na twee jaar kapot gegaan en de verkoper weigert iets te doen, moet ik hier genoegen mee nemen?


Nee, u mag verwachten dat een computer langer dan twee jaar meegaat. Er kan dan sprake zijn van een ondeugdelijk product. Dit staat los van de snelle veroudering van computerapparatuur door technologische ontwikkelingen.

U kunt een expert naar de computer laten kijken. De onderzoeks- en reparatiekosten zijn voor rekening van de verkoper als het een gebrek of een fabricagefout blijkt te zijn; de kosten zijn voor uw rekening als het niet aan de computer zelf blijkt te liggen, maar bijvoorbeeld aan de software. Stem dit vooraf duidelijk af met de verkoper.

Blijkt de computer niet te repareren, dan kunt u de verkoper om een nieuwe computer vragen.

Leg te allen tijde uw probleem eerst voor aan de verkoper en vraag om een oplossing.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knappe rechter die de consuwijzer gelijk geeft als een harddisk met één jaar fabrieks garantie na bijna 3 jaar terug komt omdat deze defect is en dan maar gratis vervangen moet worden en dan de verkoper die er 3 euro destijd op verdiend heeft wederom er 50 moet investeren !

 

Dan zouden er over 10 jaar geen zaak meer rechtstaan.

 

Ik vind ten alle tijden dat een verkoper achter het product moet staan en samen met de klant naar een passende oplossing moet kijken. Maar een gloed nieuwe pc geven als de oude na 3 jaar stuk gaat !!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rechter zal wel moeten, het is de wet.

Wees blij als consument. Voor de winkelier is het anders natuurlijk, maar wel een reden om eens goed te kijken wat je verkoopt. Als het rommel is en je wilt snel veel winst erop maken, kan je dat behoorlijk opbreken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...