Ga naar inhoud


2 lnb's op 1 ontvanger


Gast Sefje100

Aanbevolen berichten

Beste sat4all,

ik heb thuis 2 schotels en 2 lnbs de ene schotel is 110 cm van triax de andere schotel is 80cm van euro-giga ik kijk met die van 110 turksat en die van 80 hotbird maar daarvoor heb je switch/splitter nodig dus die heb ik gekocht er staat dit op: s2-rx-s1 s1en s2 moet coax kabels van de lnb in en rx die van ontvanger naar ik heb geinformeerd dat je eerst alles moet verwijderen en daarna eerst s1 moet kanalen zoeken en daarna s2 kanalen zoeken en dan samen aansluiten maar dat lukt niet als ik s1 aansluit doet die het wel maar s2 lukt niet mijn ontvanger heet coship ik moet bij antenna setup dingen veranderen maaar ik weet niet wat als ieamand mij kan vertellen wat er allemaal veranderd moet worden zou het erg fijn zijn smile

 

Sef

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb al een switch/splitter maar er staat s1/s2 dus satelliet 1/2 ik wil hiermee graag ontvangst krijgen van de beide schotels zonder enkel probleem dus ik wil graag weten hoe dat kan wat kan ik met intellingen doen moeten echt veranderd worden diseqc staat op none daar moet iets van gemaakt worden maar ik weet het niet er staat commited en uncommited repeat ofzo iets dus daaraan moet ik iets veranderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ik heb een splitter met 2 gaten s1 en s2 als ik turksat op s1 aansluit heb ik mooi beeld en als ik hotbird op s2 aansluit gebeurd er niks dus komt geen beeld bij hotbird en als ik hotbird aansluit op s1 heb ik wel beeld en als ik turksat aansluit op s2 weer niet dus ik wil weten wat ik hieraan kan doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Getyours2008
Een monoblok was makkelijker geweest.

Je schotel die op hotbird staat die staat al goed uit gericht dus monoblok er tussen coax aansluiten en zoeken maar klaar is kees.
Heb je twee ontvangers dan de dou versie kopen


Heb je een adresje voor ons waar je een monoblock Turksat/ Hotbird kunt kopen ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al enorm veel geld verspeelt voor lnb beugel schotel etc. ik ga geen extra dingen meer kopen als een monoblok ofzo met de producten thuis moet het ook lukken ik geef de info die door de lezers kan worden gebruikt om mij dan de juiste info te geven.

dit staat bij mijn ANTENNA SETUP:

Antenna:1 ( Antenna 2 Hotbird perecies de zelfde instelling alleen antenna staat 2 en satelliet Hotbird verder rest alles het zelfde)

type:fixed

satelliet Turksat1c

lnb type: univ.

lnb freq.1 09750

lnb freq.2 10600

0/12volt: none

22KHZ tone: none

diseqc: none (als ik dit moet instellen krijg ik een tabel voor me:

committed:----- ik kan zelf kiezen tussen 1,2,3,4

uncommitted:------ ik kan zelf kiezen 1t/m16

diseqc-repeat: off ik kan zelf kiezen tussen 1,2

 

dus die streepjes en die off staat er ik graag hoor ik wat er van de andere mogelijkheden moet kopen en moet perecies het zelfde voor hotbird wat ik bij turksat instel of als ik bij de ene 2 doe bv bij de andere 4,5 ofzo

 

dit is de lijst wat ik te zien heb bij antenna setup als er iets verkeerds staat hoor ik graag het goede

 

en dit is systeem settings: ( misschien moet er ook iets aan worden veranderd)

 

Osd color: Ocean

Osd language: English

audio Language: English

c/ku band control:none

screen format: 4:3

video output: RGB

tv type: PAL-BG

Start on channel: none

UHF Standard: Pal G

UHF channel CH 37

 

 

Als er een van de instelling moeten worden veranderd hoor ik het graag ik heb veel geld aan besteed en heb lang moeten zoeken naar alle producten die nodig waren maar ik denk dat er iets moet worden veranderd aan diseqc van zowel hotbird als turksat.

 

en nog iets moet hotbird in de diseqc bij satelliet 1 in of bij satelliet 2 of maakt dat helemaal niet uit?

 

En nog een ding wat belangrijk kan zijn ik heb gehoord dat je alle kanalen van zowel hotbird als turksat moet verwijderen en eerst coax kabel van turksat insteken en kanalen zoeken en daarna kabel uit doen en hotbird kabel in de andere gaatje stoppen maar 1e lukte wel maar van hotbird krijg ik geen strengh dit zal dan wel te maken hebben met diseqc omdat je moet veranderen zo leest die poort A wel en Poort B waarschijnlijk niet...

 

Sef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vraag naar een adres voor zo'n monoblock , was een geintje .

Die satellieten staan veel te ver uit elkaar (29º) om met een monoblock (6º) te kunnen ontvangen .

 

type:fixed

satelliet Turksat1c

lnb type: univ.

lnb freq.1 09750

lnb freq.2 10600

0/12volt: none

22KHZ tone: none waarschijnlijk moet hier AUTO staan

diseqc: none 1.2

committed:----- 1 voor turksat en 2 voor HB

uncommitted:------ 1

diseqc-repeat: off maar met 1 of 2 werkt het ook

 

Op de switch Turksat op 1 en HB op 2 aansluiten

 

EDIT

 

alles terug lezende , zie ik dat je het over een switch / splitter hebt , je moet dus echt een diseqc-switch hebben , geen splitter !!

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik d8 dat splitter nederlands was van diseqc/switch maar erstat diseqc 2.0 op dus het lijkt me een echte switch

22KHZ tone: none waarschijnlijk moet hier AUTO staan

en anders kan er ook iets anders staan???

maar ik heb gehoord dat je eerst alle kanalen moet verwijderen en opnieuw instellen want anders deed die dat niet switchen swiitch moest ze eerst leren kennen met het instellen anders lukt het niet kan dat zo zijn?>???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sefje100
ik d8 dat splitter nederlands was van diseqc/switch maar erstat diseqc 2.0 op dus het lijkt me een echte switch correkt , diseqc: none 1.2 , als je daar ook de optie "2" hebt , zou ik die kiezen .
22KHZ tone: none waarschijnlijk moet hier AUTO staan
en anders kan er ook iets anders staan??? kijk nou eerst maar of je die optie daar ook kan kiezen , terugzetten kan altijd
maar ik heb gehoord dat je eerst alle kanalen moet verwijderen en opnieuw instellen want anders deed die dat niet switchen swiitch moest ze eerst leren kennen met het instellen anders lukt het niet kan dat zo zijn?>???


Dat laatste hoeft niet bij alle merken ontvangers , probeer het eerst maar zonder opnieuw te zoeken .

Mocht je de schotels net andersom aangesloten hebben , kun je in de setup ook turksat op 2 en HB op 1 zetten .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik ga het morgen ochtend even proberen mocht het niet lukken dan vraag in om hulp maar van die 22KHZ moet dat echt op auto want dat staat er geloof ik niet bij.als je daar ook de optie "2" hebt , zou ik die kiezen .wat bedoel je hiermee???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ook zijn dat daar "band" staat , geef even door wat je daar allemaal kunt kiezen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, kijk dan even (zucht) geef even door wat je daar allemaal kunt kiezen

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...