Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een e-Sata van 500 giga

Heb al een paar keer het probleem ondevonden als er wat programma's zijn opgenomen (rond 100 giga) dat hij weigert op te nemen of begint meet de opnames en automatisch stopt na rond 700 mb opnames.

Iemand met hetzelfe probleem ?

Of iemand met een oplossing ?

Ik probeer de harde schijf te initialiseren na reboot en krijg de foutmelding : Mkfs failed

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

het lijkt OP een niet zo goede hdd met eventueel fouten / bad sectors

kan echter ook zijn dat de hdd op een heel raar filesystem is geformateerd, betreffende de blocksize.

cheers

Empire State Of Mind (part II) broken down

Alicia Keys

Geplaatst:

mocht het niet de bad sectoren zijn, wat te doen dan, ik kan de HD zelfs niet formateren, niet met de dreambox noch met de PC die ze zelfs niet ziet

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Ziet ernaar uit dat je beter de hardeschijf terug kunt brengen.

Geplaatst:

uhm waarom zou dat met de dreambox niet gaan?

esATA moet toch net als een ingebouwde disk kunnen worden geformateerd.

als het echt niet lukt moet je die hdd eens naar een linux gebruiker brengen die (bij met het juiste mobo) de disk in de linux pc hangt en formateert

of je gaat ermee terug naar de winkel waar je deze gekocht hebt en vraagt of ze hem kunnen controleren en evenwel omruilen.

cheers

Alicia Keys

Geplaatst:

ok nu dit, een vriend is langsgekomen met zijn 800 en ik kon de harde schijf formateren.

Ik probeer het opnieuw met mijn dreambox en het lukt me alweer niet om de harde schijf te formateren, laat staan te checken via het setup menu. Ik krijg steeds de foutmelding : Mkfs failed.

raar maar waar....

enig idee ?

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Geplaatst:

Een soortgelijk probleem heb ik ook al eens gehad.

De oplossing lag in het opnieuw herstarten van de dreambox (via het menu en niet door de stroom eraf te halen). Zorg er dan wel voor dat de kabel naar de hardeschijf (mocht je e-sata hebben) dat die goed bevestigd zit.

Geplaatst:

Ik weet niet welke behuizing je bij je eSATA-schijf gekocht hebt?

Ik herken de meldingen wel, en heb deze nog steeds af en toe.

Volgens mij zijn ze te herleiden naar de behuizing.

Ik heb ook al de variant gehad dat ik wel de zenderlijst op kon vragen, maar als ik iets af wilde spelen "kon ie het kanaal niet vinden"!?!

Volgens een vriend waren dit timing-problemen, en deze zouden vaak hardware-gerelateerd zijn.

Nu sluit ik de dreambox uit, omdat ie het de eerste tijd prima gedaan heeft.

Mijn behuizing is een coolermaster, en nazoek leert dat dit niet de allerbeste is.

Als ik hem eenmaal op een juiste plek heb staan en ik kom er niet aan (ook niet aan de kabel) dan doet ie het zomaar een paar weken probleemloos.

Misschien moet je het (als het probleem blijft) eens proberen de schijf intern te gebruiken.

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Geplaatst:

omdat ik het ook wilde weten, ben ik eens gaan navorsen

er zijn slechte eSATA kabels (waar de pennen slecht contact maken)

er zijn te lange eSATA kabels

er zijn externe behuizingen met veel te weinig stroomvermogen de disk voldoende te voeden

er zijn ook gewoon slechte disks (en dat is bekend van bulk aankoop)

wat je zoals reeds werd gesuggereerd kunt doen is het inderdaad intern verbinden in je dm 800 (laat desnoods het blikken kasje er maar tijdelijk af.

DAN kun je al vaststellen of je hdd de boosdoener is.

je kunt een betere kabel testen met dezelfde externe behuizing

je kunt een andere behuizing testen met dezelfde kabel

etc.

er blijken veel meer mensen die zelfde problemen te hebben door inferieur spul te hebben gekocht

welke de oorzaak is wordt vaak pas na enkele test duidelijk

als bijkomende vraag kan men stellen is eSATA 150 of 300 MB/s

cheers

Alicia Keys

Geplaatst:

Ik zelf heb een standaard behuizing, waarin ik zelf een maxtor hd heb ingebouwd. De e-sata is ook standaard en ca 1 meter lang. De stekker hiervan heeft neiging om uit de db te gaan, als ik deze verschuif. Als de hardeschijf aanslaat, hoor ik hem draaien (wat eigenlijk niet zou mogen). Draaid voor de rest als een tierelier, zij het dat deze zinnig is qua zachte of harde herstart. Om die reden is ook -op een ander forum- ontdekt dat er een verschil zit, tussen een harde herstart en een zachte herstart van de db (stroom eraf en/of via menu herstarten). Bij een harde herstart, moet ik de db eerst weer een zachte herstart geven, voordat ik films (en soms mp3's kan afspelen. Hetzelfde geld voor mp3's waarin het geluid is genormaliseerd (door bijv. mp3gain), of die wel op de computer afgespeeld willen worden maar niet op de db.

Geplaatst:

juist is dat een bevestiging van de stelling dat de connectors wel degelijk een aandeel in het vinden van een oplossing zijn

hard of soft zou dus bij een goede connector niet mogen uitmaken (en als de voeding goed is!)

bij een slechte connector is er een conflict

de firmware denkt nadat er slecht contact is het met een usb te maken te hebben en vindt die dan gewoon weg niet.

(mag uit eigen biografie verhalen, dat ik ook een dik jaar problemen had met twee SATA's in mijn PC.

waarbij ik telkens de samsung hdd de schuld gaf en die daarop omruilde in de winkel.

terwijl het die kutconnector en kabel was/is, hetgeen bleek toen ik andere kabels aan verbond)

cheers

Alicia Keys

Geplaatst:
Origineel bericht van: skippie1770
mocht het niet de bad sectoren zijn, wat te doen dan, ik kan de HD zelfs niet formateren, niet met de dreambox noch met de PC die ze zelfs niet ziet

ook niet als je in windows via start,Uitvoeren, en dan het commando diskmgmt.msc tikt en dan OK. je ziet nu alle schijven welke zijn aangesloten op de PC (intern en extern) . sta op de schijf welke je wilt formateren en klik op de rechter muisknop, verwijder de partitie en maak een nieuwe aan. die je daarna kan formateren.

renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Geplaatst:

primair of extended? renzie?

fat, fat32 of ntfs?

volgens mij moet je enkel de partities wissen, zoals ik dat menigmaal met de disk van de nslu2 heb gedaan, die dan mooi op ext in de dm en /of in de nslu2 werd herkent...

of ben ik abuis

cheers

Alicia Keys

Geplaatst:

renzie zou moeten antwoorden

niet de explorer ziet die schijf maar het diskmanagement

volg renzie's aanwijzingen maar eens

mijn computer

rechtermuisklik

beheer

diskmanagement

cheers

Alicia Keys

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen