Ga naar inhoud


Opnameproblemen harde schijf


skippie1770

Aanbevolen berichten

Ik begrijp dit even niet. De harde schijf is toch al geformateerd (door een andere db)?. Waarom moet de computer de schijf dan nog eens formateren/herkennen (terwijl dat linux een andere bestandsindeling hanteert dan windows)? Als de schijf intern aangesloten wordt in de huidge db, dan moet deze werken. Als dat niet het geval is, zou je nog vraagtekens kunnen zetten bij versie verschillen in db's (andere hd driver?).

 

Het is bekend dat de software van de db800 nog in de kinderschoenen staat. Ik persoonlijk zou het daar eerst zoeken i.p.v. nieuw aangekochte apparatuur. Mocht er getwijfeld worden aan de hd en/of kabels, laat het dan gewoon testen door de winkel. Kortste (en goedkoopste) klap

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Shape,

 

van wie of wat begrijp je het even niet?

 

wil je uitleg over hoe de diverse Beheerssystemen werken en hun bijbehorende "filesystems" formaten nu werken? of wil je ertussendoor vragen stellen die relevant zijn met het werkende krijgen van een "harde schijf" ?

 

een aangekocht apparaat, met daarop ext3 reiserfs fat fat32 ntfs ufs en ga maar voort, hebben niets met een winkel te maken, maar met het vermogen van dat apparaat gegevens en data compatibel door te geven aan de dm 800

 

een simpele constatering dat het doorgeven niet lukt vraagt om analyse of/en hoe er doorgegeven wordt.

 

de winkel is hier geen partij (die zal het jeuken of je de condoom aan je piemel of aan je duim draagt)

 

en de dm 800 staat niet in haar kinderschoenen wat dat aan gaat maar is een voortvloeisel uit ervaring en dm 7025 enigma2 kennis

 

doei

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het plan van aanpak even niet. Het probleem wordt naar mijn idee verlegd. De verschillende bestandsformaten doen in principe niet terzake, maar zijn een bijkomend euvel om op te lossen als je de hd op een computer wil laten werken.

Waarom onderzoeken of de hd het vermogen heeft om data door te geven aan een computer (in elk bestandsformaat)?

 

De hd zou moeten werken op de db (en heeft dat op een ander type db ook al gedaan). Dat zou dan ook steeds het uitgangspunt moeten zijn, maar dan op de db van Skippie.

 

De informatie die je hebt:

- de hd heeft al eens goed gewerkt op een ander type db

- Indien daarbij dezelfde kabel is gebruikt, is de connector in de db een 'verdachte'

- als een andere kabel gebruikt is, kan de Skippie zijn kabel (en eventueel connector van db) 'verdachten' zijn.

- Begon het serienummer op de andere db met dezelfde als die van Skippie (software/driver verschillen db)

- De hardeschijf kan verdacht zijn (fysiek functioneren --> bad sectors of firmware/driver conflict)

 

Een werkwijze:

- sluit de hd intern aan

- afhankelijk van of deze dan wel of niet werkt (harde en zachte herstart) kan verder gedacht worden.

 

Persoonlijk zou ik (als het intern aansluiten ook niet werkt en je alle mogelijk software items hebt uitgedokterd) dan de winkel raadplegen, aangezien je blijkbaar een niet goed werkende hd hebt gekocht, met bijbehorende kabel (onafhankelijk of deze op andere 'systemen' wel goed werkt, want ook dat zou een misleiding kunnen zijn in het niet functioneren van de hd). Wordt deze in de winkel getest en werkt hij daar wel, dan is er dus ergens een conflict. Dit is reden genoeg om in de garantie periode de huidige hardeschijf om te ruilen voor een andere.

 

Vervolgens kom je met je nieuwe schijf (en kabel) weer het volgende traject in, waarin -in principe- de hd uitgesloten kan worden van falen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Shape
Ik begrijp het plan van aanpak even niet. Het probleem wordt naar mijn idee verlegd. De verschillende bestandsformaten doen in principe niet terzake, maar zijn een bijkomend euvel om op te lossen als je de hd op een computer wil laten werken.
Waarom onderzoeken of de hd het vermogen heeft om data door te geven aan een computer (in elk bestandsformaat)?

De hd zou moeten werken op de db (en heeft dat op een ander type db ook al gedaan). Dat zou dan ook steeds het uitgangspunt moeten zijn, maar dan op de db van Skippie.

De informatie die je hebt:
- de hd heeft al eens goed gewerkt op een ander type db
- Indien daarbij dezelfde kabel is gebruikt, is de connector in de db een 'verdachte'
- als een andere kabel gebruikt is, kan de Skippie zijn kabel (en eventueel connector van db) 'verdachten' zijn.
- Begon het serienummer op de andere db met dezelfde als die van Skippie (software/driver verschillen db)
- De hardeschijf kan verdacht zijn (fysiek functioneren --> bad sectors of firmware/driver conflict)

Een werkwijze:
- sluit de hd intern aan
- afhankelijk van of deze dan wel of niet werkt (harde en zachte herstart) kan verder gedacht worden.

Persoonlijk zou ik (als het intern aansluiten ook niet werkt en je alle mogelijk software items hebt uitgedokterd) dan de winkel raadplegen, aangezien je blijkbaar een niet goed werkende hd hebt gekocht, met bijbehorende kabel (onafhankelijk of deze op andere 'systemen' wel goed werkt, want ook dat zou een misleiding kunnen zijn in het niet functioneren van de hd). Wordt deze in de winkel getest en werkt hij daar wel, dan is er dus ergens een conflict. Dit is reden genoeg om in de garantie periode de huidige hardeschijf om te ruilen voor een andere.

Vervolgens kom je met je nieuwe schijf (en kabel) weer het volgende traject in, waarin -in principe- de hd uitgesloten kan worden van falen.

even recapituleren hier :

1. de harde schijf heb ik gekocht via e*b*a*y (nieuwe schijf) van een e*b*a*y shop in Duitsland, deze HD is een samsung spinwriter 500 giga. Deze HD werd geleverd met eSata kabeltje en de HD heeft een eSata behuizing.

2. deze HD werkte onmiddellijk perfect op mijn dreambox.

3. na het vullen van de HD met ongeveer 100-150 gigabyte aan opgenomen programma's begonnen de problemen :
- opnames starten maar breken af na een tijd

4. dit euvel begon nadat ik gebruik maakte van het programma dat publiciteit wegneemt bij opgenomen programma's : NOAD

Is het omdat dit programma constant de HD laat werken (een opgenomen film bewerken via NOAD kan gemakkelijk verschillende uren in beslag nemen) of kan dit de oorzaak niet zijn, dat weet ik niet.

5. Een vriend van mij kon de HD formateren aangesloten op zijn db, ik niet (Nabilo 0.3)

6. Ik kon de db checken via de flash image (Schaedelmeister), waarschijnlijk formateren ook, dit heb ik echter niet getest.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk,.... probleem ligt vermoedelijk op een heel ander vlak.

 

Ik weet niet of je Barry Allen geinstalleerd hebt, met andere images, maar anders zou ik dat eens proberen. Krijg het idee dat het een software conflict ergens is.

Misschien ook ergens een instelling niet goed, maar dat zou ik zo niet weten (ben niet bekend met Nabilo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan de HD checken in flash image

in nabilo (op stick) kan ik niet checken, formateren ...

 

de harde schijf werkt momenteel opnieuw in Nabilo op stick na formateren

 

heb gisteravond van 2 HD kanalen tegelijkertijd opgenomen zonder problemen

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de flash image geen problemen geeft en nabilo af en toe wel, zal het vermoedelijk liggen aan de laatste plugin die je op nabilo hebt geinstalleerd/of wijziging die je hebt doorgevoerd.

Ligt hem dus (hoogst waarschijnlijk) niet aan de hardeschijf of de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De logica is er wel, alleen zie je nog niet.

Wat heb jij wel geinstalleerd, wat hij niet heeft, of anders om? Welke instellingen in Nabilo mbt de hd is anders...?

 

Of was het net een toevalstreffer, dat de hd bij die vriend van je wel even werkte, zoals hij nu ook weer even bij jou werkt.

 

Ik denk dat je het antwoord zelf al weet:

(4. dit euvel begon nadat ik gebruik maakte van het programma dat publiciteit wegneemt bij opgenomen programma's : NOAD )

 

Op welke wijze neem je op? via Timer, of rode knop? Ik zou me kunnen voorstellen, dat een Timer het niet leuk vindt om door een plugin als Noad onderbroken te worden (als dat idd gebeurd)....

Op welke wijze werkt Noad? Krijgt die vriend van je dezelfde problemen als hij ook NOAD gebruikt? Is het probleem opgelost als je NOAD er van af haald. Ik weet niet of Nabilo ook een forum heeft, maar ik vermoed dat NOAD ook door hun gemaakt is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen ik heb Noad eraf gegooid, en ik heb mijn vriend's db geinstalleerd met dezelfde software, zelfde handelingen als bij mijn db.

 

Dus ik heb hélemaal geen vermoeden wat het kan zijn tot dusver.

 

Tenzij 1 plugin die ik wel geinstalleerd heb en hij niet namelijk suomipoeka 8.8, laatste nieuwe versie, maar de problemen zijn er ook bij de vorige versie.

Samsung QE55Q90R

VU+ ULTIMO 4K

Sonos Arc - Sonos Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
renzie zou moeten antwoorden
niet de explorer ziet die schijf maar het diskmanagement

volg renzie's aanwijzingen maar eens

mijn computer
rechtermuisklik
beheer
diskmanagement

cheers


Sorry, ik ben nu pas in de gelegenheid om te reageren. methode via diskmanegement werkt op zeker. je kan hem dan formateren in NFTS formaat en de schijf wordt weer zichtbaar. hij krijgt door windows ook weer een schijfletter toegewezen.

je kan deze functie oproepen via start/uitvoeren en dan het commando intikken wat ik eerder heb aangegeven of in XP met de muis op het icoontje van " deze computer" gaan staan, rechtermuisklik, kiezen voor beheren, en dan bij opslag kiezen voor schijfbeheer. er verschijnt nu een venster met een overzicht van de aangesloten schijven. ga dan op de niet herkende schijf staan en met de rechtermuisklik kiezen voor partitie verwijderen en daarna wederom een nieuwe partitie aanmaken die je meteen kan laten formateren. hierbij wordt de schijf weer automatisch van een schijfletter voorzien.

ik heb 2 Esata schijven op deze wijze weer herkenbaar gemaakt.

ik heb zelf een Coolermaster Xcraft 360 behuizing met een Samsung 500 GB harde schijf aangesloten op mijn DM 800. Hij werd mij toch te heet met een 160 GB interne 2,5" schijf.

Renzie

3x VU+ Uno 4K met Open Pli, 1x Zgemma h2h ,  Mag 256 iptv, Samsung 59" 1080p plasma met Yamaha RX-V381en Boston Acoustics A26-A23 en Mcenter speakers, 2x Apple TV 3, Rasperry Pi XBMC,  Synology 213+ Nas met 2x 3TB WD Red.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skippie1770
Neen ik heb Noad eraf gegooid, en ik heb mijn vriend's db geinstalleerd met dezelfde software, zelfde handelingen als bij mijn db.

Dus ik heb hélemaal geen vermoeden wat het kan zijn tot dusver.

Tenzij 1 plugin die ik wel geinstalleerd heb en hij niet namelijk suomipoeka 8.8, laatste nieuwe versie, maar de problemen zijn er ook bij de vorige versie.


Er zal toch ergens een verschil moeten zijn. De hd kan naar mijn idee het euvel niet zijn in iedergeval.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...