Ga naar inhoud


[DM500s] vreemd beeld...???


jur2

Aanbevolen berichten


Doe eens beelverbetering uitzetten en nieuwe scartkabel kopen. Trek verder alle andere apparaten los van je TV, zodat enkel je Dreambox aangesloten is. Zet je Dreambox op RGB en prik je nieuwe scartkabel in AV1. Zet je TV op AV1. Nu moet je goed beeld hebben. Ik heb zelf een LG plasma met een 500 en geen centje pijn, maar de beeldverbeterdinges kan de boel nogal eens overdrijven, dan krijg je randjes. Verder om zeker te zijn een nieuwe kabel, kost je de kop niet.

Succes!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

poktor,

99,9% waar

maar wat zijn dan die beeldverbeterdinges???????????????????

 

ik heb er geen enkel in mijn plasma menu

met tuner of zonder tuner

per RGB en of andere aansluitmogelijkheden

 

is het soms 100Hz

is het soms die geheime toets op de afstandbediening?

 

oooo wi oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee oooeee ooe uh enz.

(een tekstueel brilliante vertaling van de muziek " doctor who " maar wegens het scifi gehalte, radikaal ingekort)

 

cheers

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, Als het goed is, heb je een "scherpteregeling" op je TV. Daarnaast kent bijna iedere plasma een "Dynamic" mode o.i.d, wat eigenlijk weinig meer is, dan een enthousiaste contrast-upgrade. Dergelijke truken kunnnen je beeld flink verzieken als je niet weet wat je doet. Uitzetten is dan de boodschap, tot men de apparatuur begint te begrijpen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jongens,

 

Aiaiaiaai...wat een meedenkers allemaal (erg fijn) en sorry voor de late reaktie (was gisteravond 2 uurtjes hardlopen)

Om toch nog effe wat duidelijker te zijn heb ik inderdaad eerst naar de instellingen van de Tv gekeken en inderdaad alle "beeldverbeteraars" uitgezet en aangezet en verschillende modes gebruikt..Dynamic mode gebruik ik alleen op mijn ps3 die aangesloten is via hdmi en dit beeld is perfect...Ik heb een (belachelijke) dure Scartkabel die perfect werkt (althans via mijn humax 5400 en oude maxplus) dus ik weet ook bijna zeker dat het aan de DM500 ligt...dat OSD verhaal ga ik zeker proberen (vanavond want ik zit nu op mijn werk) en als dat niet lukt dan zou ik graag wat meer willen weten over de modificatie (soldeerwerk) of over iemand die dat voor mij wil doen...maar zover is het nog niet...nogmaals Thx iedereen..

P.S.

 

Wat betekend OSD eigenlijk..??? en wat doet het..???

Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80

ps3 60 gb ps2 BC

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
poktor,
99,9% waar
maar wat zijn dan die beeldverbeterdinges???????????????????



Dynamic contrast, pixel plus, active mode, ruisverbeteraar en zo heeft ieder merk wel zijn eigen creatieve benamingen.

Allemaal uitzetten die zogenaamde beeldverbeteraars.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...