Ga naar inhoud


Wavefrontier T55 of T90


Ed

Aanbevolen berichten

Na 8 jaar trouwe dienst wil ik mijn Triax 78cm draaibaar en ontvangst van 45 Oost tot 30 West vervangen door een vaste schotel met toch een beetje dezelfde ontvangst mogelijkheden als mijn draaibaar systeem.Keuze is gevallen op de Wavefrontier.De Bisat en BigBisat vallen af.De Bisat omdat deze beperkt blijft tot 4 LNB`s en de BigBisat,tja toch wel duur.Keuze is dus de Wavefrontier.Vele goede ervaringen gelezen,maar nu,welke de T90 of de T55.Ik zou zeggen de T90 omdat deze meer versterking geeft en tot 16LNB`s kan onderbrengen.Alleen is het me een gevaarte zo`n ding.Schotel staat nu aan een pijp boven de schuur ,dus rechtsstreeks in het gezichtsveld.Daarom wou ik het met de T55 gaan proberen.Ik had al begrepen dat je deze schotel over de pijp moet schuiven van 42mm.De mijne is 60mm,maar daar lassen we wel een 42mm op.Nu ben ik benieuwd wat de ontvangstresultaten zijn met de T55.Ik zat zelf te denken aan de posities 28,2o,-23,5o-19,2o-13,0o-5,0o-1,0w-15,0w.Heb ik op deze satellieten genoeg signaal met regenreserve of moeten we toch maar voor de T90 gaan.Heeft iemand misschien de signaal en quality percentages voor deze posities met de T55.Als LNB`s is de keuze gevallen op de Inverto 0,2 Single LNB,evt.de Alps Single LNB.Zag ook nog LNB`s van het merk Titanium,maar deze zouden niet goed met de Dreambox overweg kunnen.

 

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Ed,

 

die vraag (T90 of T55) is in enkele zeer uitgebreide berichten aan de orde geweest

begrijpelijk dat je echter een andere invalshoek aan die vraag wilt geven, betreffende de signaal kwaliteit / ontvangst kwaliteit

 

maar ik kan je gerust stellen regen reserve heeft de t55 genoeg

daar staat men versteld van zo stabiel

ik heb sinds dat ik deze t55 heb enkel bij onweer een tijdelijk probleem, maar dat heeft ook de t90

 

de LNB's in samenhang met de switch

heb titanium 3 en heb inverto silverline twins 2 met triax switches 4in1 en ben tevreden

ik denk echter dat als in de winkel MTI twins aanwezig waren dat ik die genomen had (moest toen standte pede beslissen)

 

hopelijk heb je der wat aan, maar lees ook dat iets oudere bericht over de t55 of t90.

 

cheers

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk,mooi om te horen.Dan ben ik er eigenlijk wel een beetje uit.

Dan gaan we voor de T55.Heb al veel goede berichten gelezen.Ook de site van Duwgati over het uitrichten en de postings van AlanS en HenkSat.Dank je voor de reactie.

 

Ed.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ed
de posities 28,2o,-23,5o-19,2o-13,0o-5,0o-1,0w-15,0w.


28o tot 15w past niet in de opgegeven 40gr range van de T55, moet je dan gelijk verlengen aan de zijkanten, of kan dit makkelijk zonder verlengen ?! Ik had ergens hier gelezen dat de ontvangsten op zijpunten minder is bij de T55. (laat staan verlengt?)

DM7020HD (C&S), DM500HD, DM500+, DM7020, DM600.. addicted to Pli..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit toch nog aardig verschil in prijs.T55 voor €64,- BigBisat voor €189,-.Kwalitatief is de Visiosat natuurlijk een klasse apart.Laatst nog een G4 gemonteerd,ziet er echt gelikt uit.Maar ook de test in de Hopperguide kon me niet overtuigen qua.signaal.De BigBisat scoort slechter dan een Triax 64cm met een single LNB.87dBu tegen 91Dbu op Astra 1.Op Astra 3 wordt het helemaal leuk 82Dbu voor de BigBisat tegen 93Dbu voor de Triax.

 

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 55 cm schoteltje kan je natuurlijk niet gaan vergelijken met een bigbisat van 90 x 75cm.

De hopperguide test moeten ze maar eens overdoen, maar dan met iemand die wel een schotel kan afstellen en geen appelen met peren vergelijkt:-)

Ieder mens snapt dat een vast afgestelde schotel op 1 satelliet, waar de LNB precies in het brandpunt staat, meer signaal geeft dan een LNB dat "scheel" kijkt. De waardes uit die test kloppen voor geen meter. Ik heb mijn ChannelMaster 1.20 meter vervangen door de BigBisat en heb maar minimaal minder signaal.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja zeg,

natuurlijk kun je die schotels ten opzichte van elkaar vergelijken.

 

zo wordt net als ik ook al boven schreef, in menig bericht de een t.o.v. de ander vergeleken, en vooral gerelateerd aan de vraag zelve: een t55 of t90.

 

er zullen best nog betere dishes zijn met adequate opstelling uitrichten en dus meetwaarden.

maar als je een bepaalde voorwaarde >mee weegt< zoals dat formaat c.q. grootte ten opzichte van de kosten dan is er echt niets op tegen om een t55 aan te bevelen.

 

als ik de bigBisat zou hebben was ik ook een tevreden mens

maar die was qua formaat en prijs nog geen optie voor het balkon toen in 2006 (nu dak)

 

cheers

 

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga het gewoon proberen met de T55.Ik zat eraan te denken de Satconn 10/1 switch erbij te bestellen met programmer.Ik heb via de loop/through op mijn DM7000 ook nog een M-vision HD-200 eraan hangen.Deze beschikt over de Diseqc protocollen 1.0 ,1.1 ,1.2.Kan ik nu ook de Satconn aansturen met de M-vision,zodat het signaal door de DM7000 loopt of moet ik duo LNB`s gebruiken.Ik gebruik de ontvangers gewoon op 1 TV.

 

Ed

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DIMKING
Origineel bericht van: Ed
de posities 28,2o,-23,5o-19,2o-13,0o-5,0o-1,0w-15,0w.


28o tot 15w past niet in de opgegeven 40gr range van de T55, moet je dan gelijk verlengen aan de zijkanten, of kan dit makkelijk zonder verlengen ?! Ik had ergens hier gelezen dat de ontvangsten op zijpunten minder is bij de T55. (laat staan verlengt?)

T55 , voor deze 2 eindpunten , GAAT NIET !!??
Aan eindpunten verlies je heel veel signaal !!!!
Zeg gerust , letterlijk aan de rand , minimum een halve schotel !!!!
Ik heb het geprobeerd , 28,5oost & 12,5°west ,
van 28,5 oost kwam er nog iets binnen , 12,5°west , rien de knots zelfs !!
Voor de T90 , geen probleem !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cookie monster
Origineel bericht van: DIMKING
Origineel bericht van: Ed
de posities 28,2o,-23,5o-19,2o-13,0o-5,0o-1,0w-15,0w.


28o tot 15w past niet in de opgegeven 40gr range van de T55, moet je dan gelijk verlengen aan de zijkanten, of kan dit makkelijk zonder verlengen ?! Ik had ergens hier gelezen dat de ontvangsten op zijpunten minder is bij de T55. (laat staan verlengt?)

T55 , voor deze 2 eindpunten , GAAT NIET !!??
Aan eindpunten verlies je heel veel signaal !!!!
Zeg gerust , letterlijk aan de rand , minimum een halve schotel !!!!
Ik heb het geprobeerd , 28,5oost & 12,5°west ,
van 28,5 oost kwam er nog iets binnen , 12,5°west , rien de knots zelfs !!
Voor de T90 , geen probleem !!


Tja,de ene gebruiker geeft aan dat er meer dan 40 graden tussen zit in de praktijk,nu geef jij aan dat dat weer niet zo is.Ik ga het wel meemaken.Als ik in ieder geval maar 28,2Oost/1West mee kan pakken.Dat zou volgens deze http://www.wavefrontier.us/Spec.htm specificaties ook moeten kunnen.

VU+ DUO - SEG SR-800 - Nokia 9500S - Dreambox 7000S

Wavefield T90 (28.5E-23.5E-19.2E-16E-9E-5E-1W-5W-8W-15W)

Yamaha TRX850 SuperTwinSport

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de T55 van 28,2E tot 12,5W zonder probleem. De 28,2 zit op 96% en de 12,5W op 81% op o.a. La7 en MTV Italie en 88% voor Liberty TV. Waarbij ik ze wel wat beter kan krijgen maar dat gaat dan weer ten koste van de 28,2. De LNB voor de 12,5W is er wel via verlenging op gezet d.m.v. een universele LNB houder aan de 8W en die op zijn beurt aan de 5W.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...