Ga naar inhoud


Een ratelende SATA- Harddisk.


Dilasso

Aanbevolen berichten

LS,

 

Ik heb een SATA disk die nogal ratelt bij het lezen en/of schrijven kan dat kwaad of moet ik hem vervangen?

 

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ratelen is een vaag begrip. Doet hij het al vanaf het begin? het ene merk is stiller dan het andere.

 

Ik zou even op de site van de fabrikant kijken. (bijvoorbeeld samsung, western digital). Daar staat meestal een tooltje die de schijf voor je kan onderzoeken.

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

trouwens, hoe oud is de schijf eigenlijk? Je kunt op de site van de fabrikant meestal ook nagaan of je nog garantie hebt.

 

Kortom, laat eens wat meer info weten.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat we met zijn allen de paniek inschieten, wellicht is je HD supergefragmenteerd ? Heb je DEFRAG al geprobeerd ?

Als de data inderdaad gefragmenteerd is kan dat eventueel een hoop geratel opleveren.

 

Tweede optie : Heeft je PC wel genoeg geheugen ?

Bij minder dan bijv. 1 gig aan intern geheugen moet ie veel swappen en is het een costant geratel van de HD.

Beter is om dan je geheugen te vervangen of uit te breiden met het dubbele.

Mijn bevindingen zijn dat XP of Vista eigenlijk pas echt lekker werken met 2 gig aan geheugen.

 

Tegenwoordig niet zo heel duur meer, dus ik zou zeggen, neem de proef op de som....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen jammer dat je geen antwoord meer krijgt van de vraagsteller.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ja maar misschien is meneer dilasso net effe verhinderd,
dat maakt een ieder wel eens mee toch?
smile
cheers


Hier is mijnheer Dilasso dan weer :-)), had even iets anders omhanden. Er zit overigens 2Gb geheugen in mijn PC dus dat zal het probleem niet zijn, ik werk met XP, wat ik omhanden had was mijn PC over bouwen in een nieuwe behuizing en ik moet zeggen dat het ratelen heel wat minder is de PC is zo ie zo veel stiller, ik laat een dezer dagen nog even een testprogramma op de HDD los dan weet ik het zeker, maar dat wordt maandag wij (moeders en ik) gaan er even tussenuit.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...