Ga naar inhoud


Funkaart programeren met mastera 3 lukt niet


Gast spookje

Aanbevolen berichten

hoi, de laatste keer dat ik was het is al jaren geleden

sorry, maar ik kan geen goed ned schrijven.

ik heb nu meer probleem, 1 van deze is;

ik wou mijn funcard programmeren met mijn mastera 3, maar als il gebruik de programma ***geen-reclame*** en ik wil erase dan heb ik de melding:

SYNC ERROR

wat is dat?

heb ik geen verbinding?

ik heb al een nieuwe kabel maar werk ook niet.

wat kan de probleem zijn? de funcard? hoe kan ik zien welke de probleem is?

anders kan ik de cas 2 plus gebruiken om de funcard te programmeren??(ik denk van niet, dat is alleen voor de cam, of niet?)

thanks

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: spookje
hoi, de laatste keer dat ik was het is al jaren geleden
sorry, maar ik kan geen goed ned schrijven.
ik heb nu meer probleem, 1 van deze is;
ik wou mijn funcard programmeren met mijn mastera 3, maar als il gebruik de programma ***geen-reclame*** en ik wil erase dan heb ik de melding:
SYNC ERROR
wat is dat?
heb ik geen verbinding?
ik heb al een nieuwe kabel maar werk ook niet.
wat kan de probleem zijn? de funcard? hoe kan ik zien welke de probleem is?
anders kan ik de cas 2 plus gebruiken om de funcard te programmeren??(ik denk van niet, dat is alleen voor de cam, of niet?)
thanks




heb ik ook met een andere programma geprobeerd maar daar heb ik de melding: AVR DEVICE ERROR
Hoe kan ik zien als de mastera wel kontact maakt met de programma of als de card is de probleeem?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@spookje,

 

Waar je op moet letten is welke poort het door jou gebruikte programma gebruikt, het ene programma maakt gebruik van een seriële poort en een ander programma maakt gebruik van een parallelle poort.

 

Verder heb je op de Mastera verschillende instel mogelijkheden, stand 1 is volgens mij voor de Eeprom gegevens op de Funkaart en optie 0 of 2 voor de Prom gegevens van de Funkaart.

 

Er zijn programma's waar je beiden in een keer kunt selecteren waarna alles automatisch verloopt meen ik mij te herinneren.

 

Ook de Funkaarten zijn voor mij alweer een tijdje geleden, gr.

 

 

Zilverster

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@spookje,

Waar je op moet letten is welke poort het door jou gebruikte programma gebruikt, het ene programma maakt gebruik van een seriële poort en een ander programma maakt gebruik van een parallelle poort.

Verder heb je op de Mastera verschillende instel mogelijkheden, stand 1 is volgens mij voor de Eeprom gegevens op de Funkaart en optie 0 of 2 voor de Prom gegevens van de Funkaart.

Er zijn programma's waar je beiden in een keer kunt selecteren waarna alles automatisch verloopt meen ik mij te herinneren.

Ook de Funkaarten zijn voor mij alweer een tijdje geleden, gr.


Zilverster


de poort is echt geen probleem,is iets anders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@spookje,


Citaat:
het ene programma maakt gebruik van een seriële poort en een ander programma maakt gebruik van een parallelle poort.



Wat voor poort gebruik de software die je nu gebruikt, seriëel of paralel, gr.


Zilverster.


hi, de port is 2 als ik een andere port gebruikt hij zeg dat niet goed is met port 2 zeg niets, de probleem is als ik wil erase o schrijven.
maar kun jij me helpen ook met en mijn andere vraag over het programmeren van mijn echostar o nokia d box.
ik krijg geen antwoord
thanks
Link naar reactie
Delen op andere sites

@spookje,

 

 

Een van de betere programma's is Picbinedit, deze maakt gebruik van de seriele poort.

 

Een ander programma is Funprom, deze maakt gebruik van de parallelle poort.

 

Je moet vooraf weten wat voor kaart je gebruikt, wat de Prom en de Eeprom voor type/grote hebben. Deze moet je selecteren in het programma dat je gebruikt.

 

File's die je nodig bent zijn o.a. :

 

Waar xxx staat voor de naam van een file !

 

InternEeprom.hex

flash xxx.hex

flash xxx.eep

ee_ext_xxx.hex

 

Eigenlijk hoef je de Prom maar 1x te programmeren omdat hier het eigenlijke programma in staat.

 

De Eeprom gegevens kun je zo vaak aanpassen en opnieuw weg schrijven als je zelf wilt.

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@spookje,


Een van de betere programma's is Picbinedit, deze maakt gebruik van de seriele poort.

Een ander programma is Funprom, deze maakt gebruik van de parallelle poort.

Je moet vooraf weten wat voor kaart je gebruikt, wat de Prom en de Eeprom voor type/grote hebben. Deze moet je selecteren in het programma dat je gebruikt.

File's die je nodig bent zijn o.a. :

Waar xxx staat voor de naam van een file !

InternEeprom.hex
flash xxx.hex
flash xxx.eep
ee_ext_xxx.hex

Eigenlijk hoef je de Prom maar 1x te programmeren omdat hier het eigenlijke programma in staat.

De Eeprom gegevens kun je zo vaak aanpassen en opnieuw weg schrijven als je zelf wilt.

Gr.


Zilverster.


ooh jij heb geschriven de naam van de programma zonder probleem.
ik had ook geschrijven maar is weg gehaald.
ik gebruik chip cat of ***geen-reclame***.
ik had ook jaren geleden deze, zonder probleem. ik heb nu wel een andere pc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dan een ander programma, de meest bekende voor de funkaart zijn Chipcat, die gecensureerde Kaart-schrijver, en Masterburner.

 

Ze staan nog in de download bij Duwgati lukt het dan nog niet dan moet je de fout in de kabel of de computer zoeken. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

@spookje,

 

 

Citaat:
ik had ook jaren geleden deze, zonder probleem. ik heb nu wel een andere pc

 

 

Zit er dan nog wel een echte seriele poort op die PC of werk je via USB met een omzetter naar serieel, want dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Zilverster
@spookje,


Citaat:
ik had ook jaren geleden deze, zonder probleem. ik heb nu wel een andere pc



Zit er dan nog wel een echte seriele poort op die PC of werk je via USB met een omzetter naar serieel, want dan zou dat het probleem wel eens kunnen zijn, gr.


Zilverster.


hi, ik heb nu ook andere programma geprobeerd maar niets.
ik heb een vraag, mag ik you bellen?? dan is makkelijk en kun jij me beter uitleggen wat kan ik doen. als jij wil niet you nummer geven kan ik jou de mijne(dan kost you wel geld)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...