Ga naar inhoud


[7025]Deel je ervaring over beeld kwaliteit van 7025+ in combinatie met lcd /plasma


ghostecho

Aanbevolen berichten

Na 19 a 20 jaar trouwe dienst heeft mijn Philips machtline er genoeg van, en begint keuren te vertonen.

Het zal wel niet lang meer duren of hij moet na het tv bejaarde huis.

Tijd voor iets nieuws maar wat moet het worden lcd ? plasma ? of lazer tv

( http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/mitsubishi-laservue-20080625/ )

 

Nu lees ik wel eens dat niet iedereen zo te spreken is over de beeld kwaliteit van de 7025+ vandaar mijn vraag, deel je ervaring.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een 7025 aan een Philips LCD "32, en m'n vader een Topfield HD ontvanger via HDMI aangesloten op een Philips "42 die 3 keer zo duur is. Mijn beeld is duidelijk scherper met veel minder opvallende blokvorming en bovendien is mijn ontvangersoftware véél gebruiksvriendelijker. Enig probleem met de 7025 is de stabiliteit een enkele keer 'hang ie' maar dat kenmerkt nu eenmaal de hobby ontvanger.

 

Wat ik daarmee wil zeggen, het is soms meer een gok, en moet je een ontvanger beoordelen in combinatie met zijn tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Ik heb een 7025 aan een Philips LCD "32, en m'n vader een Topfield HD ontvanger via HDMI aangesloten op een Philips "42 die 3 keer zo duur is. Mijn beeld is duidelijk scherper met veel minder opvallende blokvorming en bovendien is mijn ontvangersoftware véél gebruiksvriendelijker. Enig probleem met de 7025 is de stabiliteit een enkele keer 'hang ie' maar dat kenmerkt nu eenmaal de hobby ontvanger.

Wat ik daarmee wil zeggen, het is soms meer een gok, en moet je een ontvanger beoordelen in combinatie met zijn tv.



Ik heb met de Nabilo image nix geen last van hangers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een poosje een Sharp Aquos 46" (LCD 1080p) aan mijn 7025 hangen. Alle beeldverbeteraars uitgezet en een goede (lees: dure) scart aangeschaft. Ik moet zeggen dat de meeste zenders een zeer goed beeld geven. SBS6 met bijvoorbeeld Piets weerbericht is wat vaag (maar ja da's Pietje ook). Dat ligt aan de kwaliteit van de zender.

DM7000s, DM7025 (320GB, quad lnb) & DM8000 (1TB, Multytenne twin). Newnigma2 images. Samsung 65".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM7025 geeft op mijn 50" panasonic plasma via RGB SCART een super plaatje. beter dan alle andere SDTV receivers die ik tot nu toe vergeleken heb. Zelfs beter dan een aantal HDTV receivers op een SDTV zender via HDMI!

Alle rotzooi die je in het beeld op voornamelijk de Nederlandse zenders ziet zijn een geschenk van CanalDigitaal. Daar kan de receiver niets aan doen.

 

Ron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier op m'n Panasonic plasma 42" HD ready een prachtig beeld via RGB van de DM7025.

Maar ieder heeft een eigen smaak, want er zijn genoeg draadjes te vinden over beeldkwaliteit en dan ook nog eens wel of niet Full HD ipv HD ready.

Mijn mening hierover is dat aangezien er nog lang geen uitzendingen met full HD kwaliteit aanwezig zijn, waarom dan honderden euro's meer betalen terwijl je met een HD ready prachtig beeld hebt, soms wel eens beter dan op een full HD. Ik heb het nu enkel over digitale satellietontvangst.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rytec
Ook hier op m'n Panasonic plasma 42" HD ready een prachtig beeld via RGB van de DM7025.
Maar ieder heeft een eigen smaak, want er zijn genoeg draadjes te vinden over beeldkwaliteit en dan ook nog eens wel of niet Full HD ipv HD ready.
Mijn mening hierover is dat aangezien er nog lang geen uitzendingen met full HD kwaliteit aanwezig zijn, waarom dan honderden euro's meer betalen terwijl je met een HD ready prachtig beeld hebt, soms wel eens beter dan op een full HD. Ik heb het nu enkel over digitale satellietontvangst.


Er is nauwelijks prijsvershil tussen hd en hdready.

Anyway: ik heb goed scherp beeld op mijn 37 inch lcd met de 7025 maar dan moet wel de beeldverbeteraars uizetten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: Rytec
Ook hier op m'n Panasonic plasma 42" HD ready een prachtig beeld via RGB van de DM7025.
Maar ieder heeft een eigen smaak, want er zijn genoeg draadjes te vinden over beeldkwaliteit en dan ook nog eens wel of niet Full HD ipv HD ready.
Mijn mening hierover is dat aangezien er nog lang geen uitzendingen met full HD kwaliteit aanwezig zijn, waarom dan honderden euro's meer betalen terwijl je met een HD ready prachtig beeld hebt, soms wel eens beter dan op een full HD. Ik heb het nu enkel over digitale satellietontvangst.


Er is nauwelijks prijsvershil tussen hd en hdready.

Anyway: ik heb goed scherp beeld op mijn 37 inch lcd met de 7025 maar dan moet wel de beeldverbeteraars uizetten.


€347,- om precies te zijn tussen een TH-42PZ80 en TH-42PX80

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toxic[Q],

jij een plasma hebben... :D

(weet je nog enkele jaren geleden hoe je me ontmoedigde?)

 

maar je hebt wel de spijker bij de kop

de zender compressie/bitrate/uitzending etc heeft bij die vergelijkingswaarde van beeldkwaliteit de hoogste prioriteit.

 

zo vond ik toen al bijvoorbeeld dat de nu gesloten TPS C Cinéma %name% zenders een machtig mooi plaatje opleverden, om er maar een te noemen t.o.v. de CDS

 

inmiddels heb ik ook wel weer favorieten van dit moment als zender

 

beide, Plasma of LCD kun je iemand aanraden, al was het alleen al om het grandioos grote beeld, er is enkel een persoonlijke voorkeur voor de een of de ander (dat zit hem niet alleen in meetbare waarden)

 

cheers

So Long

Fischer Z

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...