Ga naar inhoud


Xtreme UCI 6400 (smartcard werkt niet goed) !


Gast 1990

Aanbevolen berichten

Welke zenders van Astra 2 ontvang je dan nu plots en welke ontving je in het verleden van Hotbird ?

 

Zoals Aart het zegt, met 2 lnb's kan je geen 3 sats ontvangen en door het herstellen van de fabrieksinstellingen gaat je lnb niet plots van 13 Oost naar 28 Oost draaien.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had volgens mij niet gezegt dat ik de astra 1 en astra 2 en de hotbird heb. Ik heb alleen gezegt dat ik nu astra 1 en astra 2 ontvang en dat ik in het verleden de astra 1 en hotbird heb ontvangen.

 

Maar buiten dat, de hotbird zat o.a. de marokaanse zenders, die heb ik nu niet meer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in hoe jij Hotbird hebt ontvangen met de configuratie die op je foto's staat.

 

Dat lijkt mij een configuratie voor Astra 1 en 2 want de LNB's staan te ver uit mekaar om voor de ontvangst van Astra en Hotbird te dienen. Astra en Hotbird kan je samen ontvangen met een monoblock-lnb, zo dicht liggen ze bij mekaar.

 

Trouwens op Astra 1 zit - dacht ik - ook een Marokkaanse, Tunesische en een Algerijnse zender.

 

Nml de volgende:

 

Canal Algérie

Al Masriyah

Tunis 7

Al Jazeera Channel

TRT International

2M Monde

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ja klopt zit 1 marokkanse zender maar, voorheen had ik er 3. Die andere 2 zenders zitten volgens mij op de hotbird.

 

Maar wat moet ik nu doen om de hotbird te ontvangen, de schotel verdraaien en kijken op signaal op de hotbird of moet ik doorgeven op welke graden de LNB's staan.

 

Het komt echt door de fabrieksinstellingen die ik heb teruggezet, sindsdien heb ik maar 1200 zenders. Voorheen rond de 2200 zenders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou als je Astra1 en Hotbird wilt ontvangen je kunt een lnb er bij halen vaak ben je onder de 10 euro klaar.

Wil je dat niet kijk dan hier naar dit plaatje dat is een opstelling met een monoblock maar maakt niet uit je kunt dan de twee bijna tegen elkaar schuiven en uiteraard uitrichten.

 

Zoals je ziet is in dit geval de Hotbird recht op de stang en dus instellen als A Astra er naast als B ingesteld omgekeerd kan ook dan komt de andere lnb dus aan de andere kant.

Maar zoals het bij jou staat uitgericht heb je nooit Hotbird zo gehad met die schuine lnb. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de hotbird gelukkig weer. Ik weet niet hoe, maar ik denk doordat ik ze op relais heb gezet en op A en B heb gezet.

Dus ik ben weer blij, dus dank voor de tips.

 

Maar ik had de astra 2, omdat ik naar menu > installatie > satteliet instellingen > astra 2 en had signaal. Vandaar dat ik de astra 2 had.

 

Maar nadat ik op de hotbird signaal kreeg. Kreeg ik geen signaal meer op de astra 2. Dus nu heb ik de Astra1 en hotbird weer, net zo als een maand geleden.

 

Nu moet ik alleen nog naar een zaakje gaan die eventjes kan kijken waarom hij de smardcart van canaal digitaal niet alleen pakt, dus zonder matrix revolution. Dan is alles weer oke :D

 

P.S.: Maar zijn mijn LNB's (koppels) wel goed gericht, zoals ik al zij.

 

Astra 1 = 19,2 graden oost

hotbird = 13 graden oost

 

Ik geef toe dat het maar 6,2 graden scheelt en dat mijn LNB's veel meer graden uit elkaar staan. Maar toch heb ik de astra 1 en hotbird. Ik weet niet hoe dit kan ? Misschien heb ik iets specials ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Als ik penta 1.2 erop laat zetten, wat gebeurt er dan ? Werkt dan mijn smartcard zonder matrix revolution ? En wat kost het ongeveer om het te laten doen ? Ik hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan werkt hij zonder cam en zonder freezes. Zoals ik al zei,moet je even naar boven vermelde site gaan,daar vind je alle info en files die nodig zijn.Ook kunnen ze daar uitleggen hoe je penta erop krijgt,en je dream boot weer goed krijgt.

 

Ik had ook een xtreem en heb ook veel gemak gehad van ant's site.

 

het erop zetten kost normaal gesproken niet veel of niets,want is 2 sec werk met de juiste hardware.

 

Mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt om de penta 1.20 erop te zetten een cas interface nodig, net op het forum gelezen. Helaas heb ik die niet.

Ik zal wel naar een zaak gaan of zijn er mensen die het ook kunnen doen ?

 

Omgeving Alkmaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je eigenlijk gewoon een signaal gezien op "Astra 2" in je instellingenmenu of ook werkelijk zenders zoals de BBC ontvangen.

 

Als het alléén maar signaal was, kan het best zijn dat het ging om een transponder die ook op Astra 1 signaal geeft.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is mijn eerdere bericht niet goed over gekomen, maar mijn vraag is, wat voor oplossing is er, voor het probleem wat zich voordoet bij de Xtreme UCI 6400. Op diverse momenten verschuuft het beeld een beetje, net op hij er net naast staat.

 

Gr Papoes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1990
Je hebt om de penta 1.20 erop te zetten een cas interface nodig, net op het forum gelezen. Helaas heb ik die niet.
Ik zal wel naar een zaak gaan of zijn er mensen die het ook kunnen doen ?

Omgeving Alkmaar


Nu had ik je een link gegeven van magictrance waar het helemaal uitgelegd staat zonder een cas interface.
Dat is de makkelijkste manier maar ik zou niet weten waar je dat in Alkmaar of omgeving kan laten doen.
In negen van de tien keer gaat er met een cas interface veel mis dan gaan ze dingen wissen zoals de xilinx waar je niet aan moet komen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...