Ga naar inhoud


[DB 7020] geen LNB-spanning


Spotvogel

Aanbevolen berichten


der waren enkele dm 7020 voedingen die relatief snel hun geest gaven (zo las ik bij dreamboard en bij ihad)

had er zelf een en daarvan heb ik de voeding vervangen door een nieuwe

 

maar let wel, als je (doorlust en/of) aansluit middels coax tijdens dat de dreambox niet spanningsvrij is, blaas je eventueel ook de tuner aan gort.

 

we hebben het er al vaker over gehad hier bij sat4all (bij meerdere merken receivers) en het is ook al vaker zo gebleken.

 

welke spanning wel op de f-connector zou moeten staan, zou misschien ook nog iemand kunnen schrijven.

 

cheers

 

 

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

?????

 

Wat valt daar nou aan te snappen?

 

Iedere goed funktionerende receiver geeft aan de F-connector een spannng van 11-13 volt af voor verticale polarisatie, of 16-18 volt voor hoge polarisatie.

Om de LNB te voeden en te schakelen.

Doet íe dat niet dan heb je geen signaal.

 

Om te testen of dat de enige fout is sluit je de kapotte receiver aan op de LNB-out van een goede receiver; de eventuele restspannng wordt inwendig altijd ontkoppeld en als je er voor zorgt dat beide receivers op dezelfde band/ polarisatie staan dan geeft de kapotte receiver ook beeld, als dat tenminste de enige fout in het doosje was...

 

En dan ga je repareren, anders vermoedelijk niet.....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier het zelfde probleem met een DM7025.

 

Op de LNB een pulserende spanning heel laag als ik nu mijn andere tuner aanzet een DM600 op de andere ingang van de qaud LNB werkt alles naar behoren wie weet raad.

 

Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...