Ga naar inhoud


Diseqc switches aansluiten en schakelen


Asterix

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Het volgende, ik heb eindelijk (tijdgebrek) mijn wavefrontier T-90 voor elkaar.

Er staan nu 15 LNB's (30˚w/28˚o) op de rail gemonteerd , het is nog niet helemaal naar mijn zin maar laat het voorlopig zo.

Nu het aansluiten van het geheel, ik heb een 10-1 switch van satconn die geprogrammeerd staat op modus 5 uncommitted voor 10 LNB's

Wat heb ik nu nog nodig om de overige 5 aan te sluiten en met 1 kabel naar de ontvanger DB500+.

Om het verhaal nog ingewikkelder te maken wil ik mijn overige 2 schotels met beide 1 LNB ook via deze switches laten lopen en schakelen.

Volgens mij als ik het goed heb kan ik nog een 10-1 switch gebruiken in modus 5 dan hou ik de rest over voor de andere schotels???

En wat is dan de volgende switch om de 2 aan elkaar te koppelen???

Op dit forum heb ik niks kunnen vinden over dit soort aansluitingen.

Kunnen jullie mij helpen om dit te laten werken.

 

Ik hoop dat mijn vragen niet te lastig zijn.

 

Groet Hans

 

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Toevallig dat ik met hetzelfde aan de slag wilde gaan deze week.

Heb ook een T90 met satconn 10/1 en wil ook meer als 10 lnbs aansluiten.

 

Dat is zonder probleem mogelijk met mode 6, maar ik wil hem idd ook in mode 5 houden.

 

Mode 5 in uncommided switch dus volgens mij moet het dan kunnen.

dan zou je dus een extra 4/1 switch aan bv poort 10 kunnen hangen en via de dreambox kiezen voor diseqc 1.1 + input 10 + AB ed. om de switch te kunnen schakelen volgens mij.

 

Geen idee als mijn redenatie klopt, ik ga het binnenkort in ieder geval proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DIMKING
gebruik bv een spaun sar 410f

aangezien pic's en links naar andere sites hier niet lukken, tik even in google "eingeschränkt 16 LNB`s" dan hep je zat voorbeelden..

bedankt voor de link, als ik het als leek bekijk kan ik dus 2x 10-1 switches uncommitted 1.1 van satconn gebruiken en 1 committed switch 4-1 van bv: spaun voor naar de ontvanger??

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-
Toevallig dat ik met hetzelfde aan de slag wilde gaan deze week.
Heb ook een T90 met satconn 10/1 en wil ook meer als 10 lnbs aansluiten.

Dat is zonder probleem mogelijk met mode 6, maar ik wil hem idd ook in mode 5 houden.

Mode 5 in uncommided switch dus volgens mij moet het dan kunnen.
dan zou je dus een extra 4/1 switch aan bv poort 10 kunnen hangen en via de dreambox kiezen voor diseqc 1.1 + input 10 + AB ed. om de switch te kunnen schakelen volgens mij.

Geen idee als mijn redenatie klopt, ik ga het binnenkort in ieder geval proberen.
bedankt voor je reactie, dus moet dat ook kunnen als je 2x 10-1 switch gebruikt en via de dreambox kiezen voor diseqc 1.1 + input 10 + AB ed. om de switch te kunnen schakelen??

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee,

Wat ik dus bedoelde te zeggen is dat je de Satconn simpel kan uitbreiden met extra 4/1 switche op de 10 ingangen.

dat zou volgens mij moeten werken, maar zoals gezegt heb ik het nog niet getest.

Bekijk de afbeelding maar eens.

 

Dan hoef je dus ook niet extra een Satconn 10/1 + Spawn aan te schaffen, maar een 5 euro kostende 4/1 switch. (of meerdere als je meer aansluitingen nodig hebt)

 

 

post-16370-1318259893,6747_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net getest en het werkt.!

 

Je kunt dus in Mode 5 evt op alle 10 de poorten een extra 4/1 switch hangen, dan heb je dus een maximum van 40 lnbs die je kunt aansluiten. cool

 

Jammergenoeg wil het in mode 8 (auto modus 1+5+6) niet werken, denk omdat je de verschillende protocollen door elkaar gebruikt en de swicht de klus kwijt raakt.

(modus 7 werkt wel weer)

 

Instellen doe je hetzelfde als bij een normale lnb in mode 5, alleen selecteer je in plaats bij "optie 3 : DiSEqC parameter " niet "None" maar "A/A" "A/B" "B/A" "B/B"

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Nogmaals als je al een Satconn 10/1 hebt, kun je een goedkope 4/1 Disecq 1.0 swich kopen, en die op 1 van de 10 poorten aansluiten.

 

Je hebt helemaal geen duure Committed Spaun switch nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -=_NeO AtOmiC_=-
Origineel bericht van: gerard0610

Heb je dit met een DM800 voor elkaar gekregen ??? (Ik hoop het crazy ).

Grerard


Nee, met mijn Dm500.
Maar het zou ook met een dm800 moeten werken.


Helaas werkt het zo NIET met een Satconn 10/1 en daarop een of meerdere "normale" comitted 4/1 schakelaars, in combinatie met een DM800 cry. In welke mode ik de 10/1 en de DM800 ok zet. Hij doet het niet of niet goed (Diseqc schakelt onregelmatig of niet.

Als ik alleen een 10/1 schakelaar gebruik doet hij het wel/beduidend beter.

ter ino:
Ik had deze schakeling (10/1 als Uncomitted en enkele eenvoudige 4/1 comitted schakelaars) vroeger op mijn DM500 zitten en het werkte prima (misschien soms wat moeite indien ik schalede vanuit 13E naar een andere positie. Ook draaide mijn Motec Diseqc motor prima in deze schakeling.
De DM800 losgekoppeld en de DM800 er op en ingesteld zoals de mensen met een DM7025 hebben, maar helaas toen werkte het niet meer. Ook niet in allerlei andere variaties van setting in de DM800.

Hebben anderen wel een idee ergens gelezen of zelf ervaren>

Het blijft raar dar alleen de DM800 deze configuratie niet wil werken.

Zou dit wel werken met een Spaun SUR420 met 4 normale committed diseqc schakelaar, in combinatie met een DM800? tired

Alle info is welkom. confused

Groet
Gerard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaag dat het met een dm800 niet werkt.

Als je alleen de 4/1 rechtstreeks aan de dm 800 hangt, werkt het dan wel.?

Meschien dat de dm800 erg kieskeurig is qwa 4/1 switches.

 

Zoals gezegt totaal geen probleem met een dm500, werkt perfect.

Je kunt proberen de Satconn te aarden, dat wil wel eens helpen als je van die rare storingen hebt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad doet de DM800 het met een 4/1 switch perfect. Met de satconn 10/1 alleen functioneerd de DM800 ook goed.

Maar wil je de DM800 uitbreiden naart 11 LNB's of meer, dan schakeld de DM800 de Satconn10 als UnComitted en diverse 4/1 schakelaars, niet meer.

 

Inderdaad vreemd.

Ik kan maar niemand vinden die met een DM800 11 of meer LNB's aan kan sturen.

 

Heeeeellllp.

 

Een oproep aan eenieder die zo,n applicatie werkend heeft crazycrazymad

Het mag ook met andere (uncommitted)schakelaars zijn (evt Spaun?)

 

Groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...