Ga naar inhoud


Diseqc switches aansluiten en schakelen


Asterix

Aanbevolen berichten


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Loui (K)
Kijk hier maar eens. kun je zelf de hoeveelheid lmb's samenstellen en schakelen.

Via deze link krijg ik een login scherm met gegevens van mijn ADSL modem erin. Pas even op bij het volgen van bovenstaande link.
Ik wil niemand beschuldigen, misschien ligt het aan mij, maar het zou kunnen dat die link naar een hackers site wijst.
Geloof mij niet, maar wees even kritisch.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Mifi:

Ik ben met deze site bekend en heb diverse malen daar info vandaan gehaald en altijd goed geholpen. Ik heb nooit iets slechts gemerkt of iets slechts over deze site gelezen. Sterker nog, ik kan hem van harte aanbevelen. Toch goed dat je dit even aangeeft.

 

Voor Loui(K),

 

Bedankt voor je info.

Zoals ike kan lezen heb ik inderdaad van deze mogelijkheid gebruik gemaakt en zo mijn DM500 aangesloten. Zoals beschreven werkt dan alles oke.

Ik heb ook daar mijn vraag gesteld hoe het komt dat deze opstelling NIET werkt de DM800. Helaas ook daar geen info.

 

Ik snap er niets van. madeek

 

Groet Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerard0610
Voor Mifi:
Ik ben met deze site bekend en heb diverse malen daar info vandaan gehaald en altijd goed geholpen. Ik heb nooit iets slechts gemerkt of iets slechts over deze site gelezen. Sterker nog, ik kan hem van harte aanbevelen. Toch goed dat je dit even aangeeft.

Voor Loui(K),

Bedankt voor je info.
Zoals ike kan lezen heb ik inderdaad van deze mogelijkheid gebruik gemaakt en zo mijn DM500 aangesloten. Zoals beschreven werkt dan alles oke.
Ik heb ook daar mijn vraag gesteld hoe het komt dat deze opstelling NIET werkt de DM800. Helaas ook daar geen info.

Ik snap er niets van. madeek

Groet Gerard


Bestaat er een mogelijkheid om even bij iemand even een andere DM800 te lenen en proberen of dat dan wel werkt? kan ook een probleem in je DM800 zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan jij een wachttijd instellen voor de opvolging van de Diseqckommando's? Voor Dreamboxen zijn daar plugin's voor. Het zou wel eens kunnen zijn dat bij de DM800 de diseqcsignalen te snel achter elkaar komen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jani 1
Kan jij een wachttijd instellen voor de opvolging van de Diseqckommando's? Voor Dreamboxen zijn daar plugin's voor. Het zou wel eens kunnen zijn dat bij de DM800 de diseqcsignalen te snel achter elkaar komen.



Ik heb al eens geprobeerd met de delay van 120 naar 130 te brengen (ergens gelezen dat dit zou helpen, maar helaas).

Ik zal weer eens in die hoek gaan experimenteren. Bedankt voor de triggering.

Maar het blijft helaas zo dat ik nog steeds niemand gehoord heb die het voor elkaar gekregen heeft.

Of is er niemand die er op de DM800 met 11 of meer LNB’s geexperimenteerd heeft?. Niemand ?????????????? cry

Groet
Gerard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb een vergelijkbaar issue, maar dan "in het klein"

 

Dit is de config die met mij DM600's (met een oudere driver van juli 2007) wel werkt:

--------------------------------------------aa--------astra1-----

----------------1----------monoblock---------------------------

--------------------------------------------ab--------astra3-----

uncommited-----------------------------------------------------

----------------2-------------------------------------hotbird3---

 

 

Als ik op bovenstaande mijn DM800 aansluit kan ik kiezen, of ik geef tbv Hotbird commited AA mee als commando, dan werkt Astra1 Astra3 wel maar Hotbird niet

Of ik geef Hotbird geen AA mee (zoals imho bij mij zou horen) dan schakelt alleen Astra1 en Hotbird maar kom ik met geen mogelijkheid bij Astra3

 

 

Vervolgens heb ik een "dummy" commited switch tussen de uncommited en Hotbird gehangen, et voila, het schakelde wel (momenteel schakelt ie om andere wazige redenen niet maar da's een ander verhaal)

 

--------------------------------------------aa--------astra1-----

----------------1----------monoblock---------------------------

--------------------------------------------ab--------astra3-----

uncommited-----------------------------------------------------

--------------------------------------------aa--------hotbird3---

----------------2---------commitedDisec------------------------

--------------------------------------------aa--------<nothing>-

 

 

Ik heb de nieuwste drivers in gebruik (22 augustus of later dacht ik), de delay op een andere waarde dan 120 werkt bij mij per definitie niet, en ik heb echo 5 > PROC/STB/Frontend/0/Tone_amplitude gedaan.

 

Met die echo 5 schakelt mijn monoblok redelijk goed (zo'n berucht maximum monoblock) met elke andere echo waarde schakelt ie niet.

 

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

 

 

mvrgr

 

 

P.S. Bovenstaande heb ik al bij Dream aangemeld als issue

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie heeft de instellingen voor een dreambox 7000 met een uncommitted switch (SUR420, mode2) en 2 Diseqc schakelaars (4-1) op input 1 en 2.

 

Het schakelen met instellingen voor de eerste 4 satellieten gaat goed, en werkt 100%. Maar zodra ik de 5e en verder wil instellen, komt er geen beeld. Voorbeeld: lnb4, diseqc1.1, AA, Input2

Moet er nog iets aan toegevoegd worden, herhalingen oid of moeten alle aansluitingen vol zitten? wie helpt mij even verder?

 

 

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er ook nog niet helemaal uit maar heb vorige week ff een duitse site geraadpleegd en kwam met deze aanwijzing cq oplossing.

Misschien is het wat voor jou, niet geschoten is altijd mis.

 

Succes.

 

 

Anleitung DiSEqC 1.1 „Dreambox 7000S“

1.Vorrausetzungen:

Damit Sie 8 oder 16 Satellitenpositionen empfangen können werden folgende Bauteile benötigt:

Für 8 Satellitenbositionen:

- 1 St. Spaun DiSEqC-Schalter 2.1 SUR 220 F oder WSG

- 2 St. Spaun DiSEqC-Schalter 2.0 SAR 410 F oder WSG

- 4 St. Universal Single-LNB

- 1 St. Dreambox 7000S

- 1 St. Spiegel WaveFrontier T90

- 3 St. LNB-Halter T90 zusätzlich

Für 16 Satellitenpositione:

- 1 St. Spaun DiSEqC-Schalter 2.1 SUR 420 F oder WSG

- 4 St. Spaun DiSEqC-Schalter 2.0 SAR 410 F oder WSG

- 16 St. Universal Single-LNB

- 1 St. Dreambox 7000S

- 1 St. Spiegel WaveFrontier T90

- 11 St. LNB-Halter T90

Anwendungsbeispiele sehen Sie in unseren Shop unter folgenden Link:

www.satshop24.de/wave.htm

2. DiSEqC 1.1 Einstellungen Drembox 7000S

2.1 In der Satelliten Config wird der "User defined non standard" gewählt.

2.2 Dann werden erstmal alle Satelliten die Sie empfangen möchten in die Satelliten Liste eingetragen.

2.3 Nun fangen Sie bei dem ersten Satelliten an. Sie gehen mit dem Focus in die LNB Spalte und drücken

bei der 1. Position "ok". Sie kommen nun in die LNB –Config, dort einmal die blaue Taste und Sie sind

in den DiSEqC-Einstellungen, dort stellen Sie dann die unten unter 2.5 stehende DiSEqC-Einstellungen

für das LNB ein.

2.4 Bei allen folgenden gehen Sie genauso vor. Nur bevor Sie dann auf die blaue Taste drücken um in die

DiSEqC-Config zu kommen, gehen Sie in der Liste der LNB Selektion auf "New", dann werden die

Einstellungen für dieses LNB durchgeführt durch „save“ (gelbe Taste) abgespeichert. Nun ist eine Neue

LNB in die Liste eingetragen.

Diesen Schritt wiederholen Sie wie, Sie Satellitenpositionen haben.

Es müssten dann bei dem gewählten Satelliten bei LNB 0 eine 0 stehen, LNB1 eine 1 usw.

2.5. Einstellungen in der DiSEqC-Config, Satellit 0 (LNB0)

- Modus = Version 1.1

- Parameter Position 1 A/A

- Switch Input =„Uncomitted“ Schalter = Eingang 1 (SUR 220 oder 420 Eingang 1)

- Swap Commands (Kommandos tauschen) = EIN

Dies ist die Einstellung für LNB 1 Position 1, die weiteren werden nach folgendem Schema bei

LNB1 Position 1 angefangen eingestellt:

LNB1 = Position A/A; Switch Input 1; Swap + = (Kommandos tauschen “EIN”)

LNB2 = Position A/B; Switch Input 1; Swap +

LNB3 = Position B/A; Switch Input 1; Swap +

LNB4 = Position B/B; Switch Input 1; Swap +

LNB5 = Position A/A; Switch Input 2; Swap +

LNB6 = Position A/B; Switch Input 2; Swap +

LNB7 = Position B/A; Switch Input 2; Swap +

LNB8 = Position B/B; Switch Input 2; Swap +

Bei mehr als 8 LNB´s wird der Spaun DiSEqC-Schalter SUR 420 benötigt.

LNB9 = Position A/A; Switch Input 3; Swap +

LNB10= Position A/B; Switch Input 3; Swap +

LNB11= Position B/A; Switch Input 3; Swap +

LNB12= Position B/B; Switch Input 3; Swap +

LNB13= Position A/A; Switch Input 4; Swap +

LNB14= Position A/B; Switch Input 4; Swap +

LNB15= Position B/A; Switch Input 4; Swap +

LNB16= Position B/B; Switch Input 4; Swap +

Angebote finden Sie unter www

Anfragen bitte per E -Mail an

kump nog we.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het al jaren werkend met 13 lnb's op een 10/1 Satconn in combinatie met een universele 4/1 op poort 10 van de Satconn. E.e.a. is aangesloten op een Maxplus, Magdigital 220 en de Maxdigitalcombo. Werkt zonder enig probleem. Ik weet niet of de menu's van de Dreambox 800 voorzien in het op een dergelijke manier schakelen van diseq. De Satconn heb ik geprogrammeerd in mode 5. (Poort 10 had net zo goed iedere andere poort kunnen zijn).

 

 

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pietpiet50
ga we weer proberen. In welke stand moet de spaun 420 staan?
1,2 of 3? Wat zijn de verschillen? Is er ergens een handleiding van?


Op mijn T90 heb ik 16 lnb's staan. Deze zijn aangesloten met 1x Spaun SUR 420 (in mode 1) en 4x Spaun SAR 411. Eerst had ik dit voor een paar jaar aangesloten aan mijn DM7000. Nu heb ik dit aangesloten op tuner A van mijn DM7025. De posities 13.0, 19.2, 23.5 en 28.5 oost heb ik uitgevoerd met quad lnb's. Deze zijn vervolgens gegroepeerd op 3x Spaun SAR 411. Mijn DM500, DM800, DM7000 worden hierdoor voorzien van deze satellietposities. Op tuner B van de DM7025 heb ik 2 draaibare schotels.

Dreambox DM500 (2x), DM7000, DM7025 - MaxPlus HTS 2100S - T90 met 16 lnb - Triax 150 Prime Focus met BSC621-2 lnb - Fibo 120 op Jaeger HQ 1224 SMR-EL met Invacom SNF-031 lnb - Spaun switches.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...