Ga naar inhoud


[800] Test-settings verminkte bouqet namen


Henksat

Aanbevolen berichten

In de bijlage een Astra 1,2,3 én Hotbird, en Wavefrontierlijst, actueel en gemaakt met een beta van Dreamboxedit.

Ik wil mensen met een 800 (of een 7025) vragen deze lijst te testen en te kijken of het "verminkte bouqetnamen" probleem weg gaat en blijft.

Deze lijst uploaden met OpenDBedit 3.0.6 en ABSOLUUT GEEN WIJZIGINGEN maken, want dan verneukt de lamedb-file en mislukt de test.

 

henksat_wavefrontier.zip

henksat_astra_1_2_3_hb.zip

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
met OpenDBedit 3.0.6 (zoals jij schrijft) kan ik het niet eens inladen


Shit, das waar ook. Dan werkt alléén een handmatige upload betrouwbaar.
Of Dreamset er goed mee omgaat waag ik te betwijfelen

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanmorgen nieuwe settings ingeladen in de dreambox 800 en bij mij is het verminkte in de settingslijst ook weg. Oja settings waren van likra 10 september met door mij aangepaste gegevens voor draaibare opstelling.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Liamer
Vreemd, maar sinds vanmorgen is het verminkte bouqet probleem
bij mij verdwenen, heb verder niets gedaan om het probleem te
verhelpen.

Is dit bij meer gebruikers het geval ?

Marinus

Image = Gemini 3.70


ja hier ook alles weer normaal in de bouqettenlijst.en heb regelmatig op en neer gezapt tussen CD kanalen

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was het verminkte bouqet probleem bij het updaten van de zenderlijst via het download menu verholpen. Pogingen om daarna de lijst wat naar mijn hand te zetten faalden weliswaar maar die waren wel verklaarbaar... smile

 

Wacht met smart op de nieuwe beta van Dreamboxedit/OpenDBedit..

 

Thanks !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven gemeld was het probleem van de verminkte settinglijst vanmorgen weg maar nu is het weer verminkt. Vreemd.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande testlijsten kunnen jullie niks mee doen, alleen een handmatige upload heeft zin met deze lijsten. De editors kunnen er namelijk nog niks mee. De Dreamboxedit welke ik als beta heb zal hopelijk z.s.m. public worden.

 

Voor de liefhebbers hieronder een workaraound om de lijsten te gebruiken op je E2 box (7025 óf 800)

 

Telnet naar je box en geef init 4 nu stopt enigma, dus ook je beeld valt weg, hierna kopieer je de satellites.xml naar /etc/tuxbox, overschrijven dus.

Alle andere files kopieer je naar etc/enigma2, ook alles overschrijven.

Hierna geef je in telnet init 3 , enigma zal weer opstarten met je nieuwe lijst.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Bovenstaande testlijsten kunnen jullie niks mee doen, alleen een handmatige upload heeft zin met deze lijsten. De editors kunnen er namelijk nog niks mee. De Dreamboxedit welke ik als beta heb zal hopelijk z.s.m. public worden.

Voor de liefhebbers hieronder een workaraound om de lijsten te gebruiken op je E2 box (7025 óf 800)

Telnet naar je box en geef init 4 nu stopt enigma, dus ook je beeld valt weg, hierna kopieer je de satellites.xml naar /etc/tuxbox, overschrijven dus.
Alle andere files kopieer je naar etc/enigma2, ook alles overschrijven.
Hierna geef je in telnet init 3 , enigma zal weer opstarten met je nieuwe lijst.

hier op mijn[7025] jouw omschrijving/handelingen uit de quote uitgevoerd (ook Satellites.xml) Helaas, geen bouquetten meer, kan dus niet kijken of de rare tekens weg zijn.
Ga nu mij eigen lijst er weer inzetten.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ga nu mij eigen lijst er weer inzetten.

Die erin gezet, vervolgens bouquetten ingeschakeld en heen en weer gezapt.

Vooralsnog geen gekke tekens te zien.

nu tijdens dit typen, zie ik na een page up/down dat de vreemde tekens er weer instaan

Tussendoor geen andere zender ingeschakeld.

 

[edit1](heb dit gisteren ook al eens aan @ Tonskidutch gemeld)

Toen hetzelfde probleem.

 

[edit 2] zie overigens dat dreamset3.0.6. wel een satellites.xml plaatst.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...