Ga naar inhoud


Inverto en aston en nog wat.


Gene 1225

Aanbevolen berichten

ik geef het hier maar weer om een beetje mijn frustratie af te koelen :

1)aston dual met tvv: werkt plots niet meer : alles zwart . reden : spontane reset naar versie 1.03 . Gekend probleem intussen dus : dual aan de kant.

2) tvv-kaart in Aston 1.05 : geen beeld : niks, nada

3) tvv -kaart in Matrix-module : idem dito : niks , noppes.

Nu gooi ik het hele boeltje om :

CD-kaart in matrix module in bovenste Ci : wel beeld

Tvv-kaart in Aston1.05 in onderste Ci : ook beeld . Ik ben echt niet lang genoeg naar school geweest om hier nog enige logica in te vinden , u wel ?

Je denkt dan is dit toeval en probeert dus een aantal keer opnieuw met de eerste opstelling ( zonder de dual te gebruiken : uiteraard ) : maar telkens : geen beeld .

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Hallo forumleden met een "slimme" Aston-Cam!

 

Hier een weergave van een berichtje dat door B*beeck geplaatst is op een "ander" forum:

 

Citaat:
Ik denk dat ik een beetje duidelijkheid moet verschaffen.

 

Het principe van de Astoncrypt: In een bevroren stuk flash geheugen zit een backup van de firmware. Deze wordt teruggeplaatst in het flashable deel indien de huidige firmware (applicatie) crashed. Dit om te voorkomen dat de CAM in zo'n geval helemaal niet meer bruikbaar is.

 

Er zijn twee types in omloop:

1. Oude hardware met als backup Astoncrypt versie 1.02 of versie 1.03.

2. Nieuwe hardware met als backup Astoncrypt 2.19.

 

Uit diverse tests blijkt dat versie 2.18 wel eens terug kan vallen. De reden hiervoor is tot op heden onbekend. Daarom plaatsen we voorlopig op deze modules altijd versie 2.17 terug. Mocht een module vaker terugkomen, dan gaan we uit van een defect en vervangen we deze module wanneer deze nog in de garantie zit.

 

De 2.19 is identiek aan de 2.18, echter is er een aansturing voor de eeprom gewijzigd omdat er in het nieuwe hardware design een nieuw type eeprom zit. De oude eeprom was uit productie genomen.

 

2.19 is backwards compatible met 2.18, we zetten deze niet op oude hardware CAM's vanwege het risico dat deze weer terugvalt. De nieuwe hardware kan niet terugvallen omdat de backup al de actuele versie is. Helaas is het voor ons niet mogelijk om de backup firmware te vernieuwen.

 

Binnenkort komt er een versie 2.20 uit. Wanneer deze er is gaan we hiermee uitgebreid testen. Aston is op dit moment aan het onderzoeken of ze toch ergens wat transponderruimte kunnen huren voor de CAM updates. Mocht er nieuws over OTA of 2.20 zijn dan horen jullie het uiteraard van me.

 

Dus even opletten op Bommetje!! wink

 

Groet, Henk

 

PS1: Hoe lang is de garantie op een foutief product eigenlijk? frown

PS2: Hoelang2 is (mag) de levensduur van een cam zijn?? confused

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...